Lambretta

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

#44

Hozzászólás Szerző: Cady » 2010.10.26. 18:05

hűűűű ezek a lámpák 8)


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#43

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.10.26. 11:52

Kép



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#42

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.10.21. 20:12

Talán ide illik a legjobban:

Kép

Kép



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#41

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.10.01. 15:10

Kép

Kép



Avatar
matyk
Hozzászólások: 1418
Csatlakozott: 2007.10.10. 22:08
Tartózkodási hely: Budapest

#40

Hozzászólás Szerző: matyk » 2010.09.22. 09:54




Avatar
kengyelfutó
Hozzászólások: 1527
Csatlakozott: 2007.02.20. 23:52
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

#39

Hozzászólás Szerző: kengyelfutó » 2010.09.10. 14:36

A madaras tescóban láttam is kvingjong /fonetikusan/ robikat!

:lol: :lol: :lol:


Az ész a legönzetlenebb dolog a világon! Az is osztogatja aki maga is csak keveset birtokol.

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

#38

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2010.09.10. 12:13

Ilyen öreg motorral nem érdemes már foglalkozni! Dobd ki, aztán vegyél egy szép új Csing-Jinget vagy valami hasonló szép ócó kínai robit! :wink:



Avatar
vespino
Hozzászólások: 751
Csatlakozott: 2005.04.10. 02:00
Tartózkodási hely: 1112
Kapcsolat:

#37

Hozzászólás Szerző: vespino » 2010.09.10. 11:36

Ha eláll az es?, lemegyek a parkolóba nekiesek smirglivel, kicsit megpolírozom :)



Avatar
Vigyori
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2004.08.06. 02:00
Tartózkodási hely: Biatorbágy, Budapest
Kapcsolat:

#36

Hozzászólás Szerző: Vigyori » 2010.09.10. 11:12

Elég karcos már! Le kéne homokfújatni :shock: 8)


Ízirájder Öcsém, ízirájder!!! Ennyi!!!

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

#35

Hozzászólás Szerző: Cady » 2010.09.10. 00:03

Bella

Kép


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
jurcsi
Hozzászólások: 232
Csatlakozott: 2008.04.29. 14:56
Tartózkodási hely: Liss - London, UK

#34

Hozzászólás Szerző: jurcsi » 2010.09.07. 19:54

latod milyen praktikus a Lamretta, PX-el biztos nem lehetne egymashoz ilyen kozel megallni :lol: :lol: :lol:



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#33

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.09.07. 16:02

Kép



Avatar
kengyelfutó
Hozzászólások: 1527
Csatlakozott: 2007.02.20. 23:52
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

#32

Hozzászólás Szerző: kengyelfutó » 2010.08.13. 13:17

Ánulu!Pápu! Nye tornádó!Ne elektrocanga!
ányá kányá kámányák! :lol:
Sorry!


Az ész a legönzetlenebb dolog a világon! Az is osztogatja aki maga is csak keveset birtokol.

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

#31

Hozzászólás Szerző: Cady » 2010.08.12. 13:15

mit tudsz te a stílusról...

Tornádó szép! és környezetbarát! és elektromos! ez a jővő, eukomformás :D


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#30

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.08.12. 09:45

Azért vidéken egy ilyen Tornádó helyett még jó lehet annak, aki kicsit stílusosabban akar közlekedni. :lol:


Kép

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

#29

Hozzászólás Szerző: Cady » 2010.08.12. 09:39

8) Ez is szép!

Ezzel ez egyetlen baj, hogy totálisan használhatatlanná vált napjainkra, annyira harmatgyenge.


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#28

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.08.12. 08:43

Cady!

A tied anno szerintem szebb volt, mégsem kellett senkinek 100e alatt, most itt egy 320e-ért! 8)

(na jó, azért ez is szép...)

Kép



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#27

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.08.04. 11:38

Lóri írta:Erről valaki több infót tud?

lambretta LD 1954 possible Ferrari 1960s pit bike
Több info és képek még:

http://www.flickr.com/photos/creativefx ... 681409379/
SCUDERIA LAMBRETTA?

Many vehicles were known to be used by The Ferrari Factory for local deliveries and collections. It is common knowledge that the factory owned 2 x Vespa Ape vehicles (scooter related pick up trucks still an everyday site in Italy today).

It was therefore considered that due to the markings this Lambretta could be one of those delivery machines. Scooters of under a certain cubic capacity required no registration documents or insurance therefore making it very difficult to trace histories etc. You simply bought it and hopped on. This is partly why the machines were so popular in Italy during the 1950's and 60's. The design brief was simple - create a machine that would allow people to carry out everyday tasks from shopping to work travel with some weather protection.

We do know is that this 1954 Lambretta LD 125cc was transported to the UK from the Modena area. We also know it was dry stored in a barn for sometime. I still find straw sticking out from hidden areas to this day. The chrome flourishes on the mudguard and side panels were possibly added during the late 1960's. The original paint has been worn through and some isolated repairs to paintwork have been made but these too have worn through in some areas with age. Earlier scooters also never required speedometers or the wearing of crash helmets.

Not being too concerned about the scooter's history dramatically changed last year at The Goodwood Revival, talking to a very smart older gentleman sat next to me drinking a cup of tea from a firmos flask.

He first commented of my Lambretta t shirt saying he had owned and ridden many throughout Europe during the 50's and 60's and had even travelled from Dover to Monte Carlo without the "old girl missing a beat". He told me he preferred Lambrettas to Vespas as the weight distribution was much better and therefore handling was improved. Motorcycles, he said, were too impractical you couldn’t carry anything or wear a suit, they were too dirty.

I then told him about my 1954 unrestored example and the fact it had scrappy stenciled Ferrari markings. His reply astonished me. He told me that the Scuderia had 2 old Lambrettas they used to use during race meetings. They would be strapped to the transporter under tarpaulin or (believe it or not) jammed between the cars. They were often seen buzzing about transporting mechanics or drivers about their daily business and often left laying on the grass or leaning against a Transporter during the race. They were dirty, damaged and treated like work horses. He continued they were either white or grey but (most important of all to me) they had 2 seperate saddles instead of one long seat. By the time he saw them they would have been already 10 years old and Lambretta had began to install the longer more comfortable seats.

Bent areas on the legshields could be explained by the strapping or jamming between cars. Wouldn't it be mad to imagine this wedged up to a 250 GTO?

Having now researched this I cannot find any evidence whatsoever to back the story up apart from some early pictures do show tarpaulins on the rear of the transporter. What lies beneath them remains a mystery.

We also know that the team would have required some type of handy, simple transportation for shifting people, tyres etc. The age and original location of the scooter certainly do fit into the story. The twin saddles also a detail.

The final thing the old gent told me before he slipped off to buy a cigar was that he remembered watching a slightly merry Ludovico Scarfiotti piloting one of the Lambrettas with Enzo Ferrari laughing loudly refusing his kind offer of a pillion. He did momentarily sit on the rear of the bike then got off before Scarfiotti was able to engage first gear.

Whether it is this Lambretta or if the Scuderia Lambrettas ever existed is proving very hard to establish. However it's a great story that I hope one day is backed up by solid evidence.

If anyone has further information please contact me on 07860 384090.



Avatar
Vigyori
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2004.08.06. 02:00
Tartózkodási hely: Biatorbágy, Budapest
Kapcsolat:

#26

Hozzászólás Szerző: Vigyori » 2010.07.09. 10:37

Egy kis érdekesség a Sisak Peti által a Túrák, Programok-hoz belinkelt oldalon látható LUI -ról:

Lambretta Lui 50 C-CL-S / 75 S-SL

LUI-t 1968 márciusában kezdték gyártani 50 köbcentis hengerrel, majd augusztusban megjelent a 75 köbcis változat.

Exportra címkézték VEGA, LUNA és COMETA néven is.

Az 50 ccm-es LUI mindössze 15 hónapig volt gyártásban és 27.812 darab készült belőle.
Motorja 49,8 ccm-vel, 4600-as fordulaton, 1,48 LE-re képes, melyhez tartozik egy 3 sebességes váltó, ami segít, hogy a szerkezet megközelítse a 40 km/h-s végsebességet és az 1,6L-es fogyasztást :D

Kép
Kép

A sportosabb kivitelű 75 ccm-es változat hosszabb életű volt, mert "csak" 28 hónap után '70 decemberében, 9.402 példány elkészülte után került lefelé a gyár palettájáról :cry:
Ennek motorja 75 ccm, 5,5 LE, váltója 4 sebességes, melynek segítségével 88 km/h-ra képes a gyártmány :wink:
Ez már kétüléses és létezik belőle külön olajozós verzió is :arrow:
Kép

Kép
Kép

Ami érdekesség számomra, hogy 1968-at írunk és itt van ez a modern, korát jócskán megelőző formai és ízlésvilággal rendelkező "járgány", melyhez hasonlóak valamikor csak a '80-as években jelentek meg a piacokon :arrow:

Kép

Röviden ennyi... 8)


Ízirájder Öcsém, ízirájder!!! Ennyi!!!

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#25

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.06.10. 10:22

Kép

Kép



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#24

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.06.07. 09:55

EZ ITT mennyire patent, mégha nem is olasz...

Kép



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#23

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.06.04. 13:06

Kép



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#22

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.06.01. 20:33

Erről valaki több infót tud?

lambretta LD 1954 possible Ferrari 1960s pit bike

Kép
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Lóri 2010.08.04. 11:35-kor.



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#21

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.04.29. 17:05

Nekem rémlik, hogy volt egy ilyen prototípus Vespa gt blokkal, még ezek előtt a műanyagok előtt. reménykedtünk is, hogy egész pofás formában fog újjá éledni... :roll:


Kép

Avatar
Vigyori
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2004.08.06. 02:00
Tartózkodási hely: Biatorbágy, Budapest
Kapcsolat:

#20

Hozzászólás Szerző: Vigyori » 2010.04.29. 17:00

De a linkelt képemen úgy néz ki, mintha már le lenne gyártva :roll: , mint az a "gyönyörűséges" 151N :shock:

Én, Special jobban örülnék ha mondjuk ERRE hajazna az új Lambi :wink:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vigyori 2010.04.29. 17:08-kor.


Ízirájder Öcsém, ízirájder!!! Ennyi!!!

Válasz küldése