Szerelés, használat, stb...

Avatar
kbj
Hozzászólások: 124
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8526

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.08.01. 20:11

Fura kérdés.
Mik a lehetőségek?
Utánfutó, dobozos autó, platós teherautó...
Esetleg lábon menni? Milyen Vespa? Állapota?


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

Girovago76
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2019.07.31. 16:16

Hogyan szallitsuk a Vespat egyk varosbol a masikba?

#8525

Hozzászólás Szerző: Girovago76 » 2019.07.31. 16:20

Jo napot kivanok.
Hogyan szallitsuk a Vespat egyk varosbol a masikba (200km)?

Koszonom szepe



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8524

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.06.27. 20:55

Sziasztok. A téma a Vespa px 125 karburátor. Árulja el valaki, mire való a karburátor tetején az alapjárati csavar mellett lévő csavar. A lemez boritáson egy gumi kupak van rajta.



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8523

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.05.29. 14:16

Köszi,már megoldottam a benzin csap kérdést.
A beállítási gondokat megoldotta a karburátor csere.Egy probléma maradt. A motor remegése nem tudom honnan ered. Lezsibbad a karom úgy remeg a gép. A motor tartó szilent ki tud annyira kopni hogy így átadja a remegést ?Motorját valaki felújította, az összeszerelés közben tudott olyan hibát véteni ami ilyen nagy rezonáláshoz vezet?



Avatar
kbj
Hozzászólások: 124
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8522

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.05.09. 16:45

régebben kérdezted a benzincsap kiszedését.
egy ilyet kell faragni hozzá:
https://www.sip-scootershop.com/hu/prod ... +_32974100


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

Avatar
kbj
Hozzászólások: 124
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8521

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.05.08. 18:03

a karburátor csere, vagy felújítás témához nem tudok szólni :(
itt vannak újak:
https://dellorto-karburator.hu/kereses? ... 16&search=

de én sajnos elveszek a számok között, hogy melyik modellhez milyen kéne :(

Vannak itt nálam sokkal tapasztaltabbak, de gondolom mindenki a Vespa World Days 2019 - Zánka Hungary-ra készül


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Alkatrész, felszerelés keres-kínál

#8520

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.05.06. 15:20

Volt egy kis idő,szereltem. Az egyik motorra amit nem tudtam beállítani ráraktam a másik karbiját és láss csodát működik.Ám amiről levettem és átraktam az egy Shbc 19.19 Delorto. Közdarab esztergálva mielőtt kérdeznétek hogy ment rá a 16 is karbi helyére. Az a kérdés hogy kicsi e a 16 is karbi vagy rossz. Venni kellene egy újat ,vagy eszt felújítani ? Mi a véleményetek?



Avatar
poteka
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, Gellérthegy

Re: Szerelés, használat, stb...

#8519

Hozzászólás Szerző: poteka » 2019.04.29. 22:42

Ezek alapján olyan, mintha sokat kapna, hidegen még elvan a dús keverékkel, de melegen már fulladozik benne és csak fordulaton tudja kidogozni magából.
A dús keverék lehet koszos levegőszűrő, túlfolyó karburátor (magas benzinszint), berhelt vagy nagyobbra cserélt fúvóka. Nézd meg a gyertyát, elvileg feketének kéne lennie a rárakódott koromtól. Ellenőrízd, hogy hőérték szerint belevaló-e a gyertya, illetve nézd meg a légszűrőt. Valószínűleg csereérett. Próbaképpen légszűrő nélkül is beindíthatod, és mehetsz vele egy kis karikát (persze nem földúton, kéthetes aszály után), hogy tapasztalsz-e változást.
A koszos légszűrő magyarázat lenne az alacsonyabb végsebességre is, ha nem tud kipörögni teljesen. Terhelés nélkül, sztenderen könnyebben eléri a magasabb fordulatot?


Vespa PX200E dall' 1982 - Anch'io sono vespista!

Csabika46
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.04.29. 19:56

Re: Szerelés, használat, stb...

#8518

Hozzászólás Szerző: Csabika46 » 2019.04.29. 22:36

Neten vásárolt, nem ismerőstől.
Előéletéről nem ismerek sokat.
baloghcsaba93[kukac]gmail.com
E-mailben tudok kepet kuldeni, köszönöm!



Avatar
kbj
Hozzászólások: 124
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8517

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.29. 21:24

Csabika!

1, én megnéznék mindent: légszűrő, karbi (tisztítás, fúvóka méretek, szivató), gyertya
2, ami nekem volt et4 5 az óra szerint 55-t tudott, szerintem ezek ennyit mennek
3, írj egy mail címet, küldök egy manualt

esetleg egy kép a Vespádról? Neten volt hirdetve, vagy ismerőstől vetted?


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

Csabika46
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.04.29. 19:56

Re: Szerelés, használat, stb...

#8516

Hozzászólás Szerző: Csabika46 » 2019.04.29. 20:06

Sziasztok!

Mai napon hozzá jutottam egy 2001 évjárat körüli Vespa ET4 50ccm robogóra.(ZAPC3820)
Kérdéseim a következőt lennének:
Eddig csak 2 ütemű Piaggiokkal rohangáltam,
1, hidegen tökéletes alapjárat viszonylag jól húz,melegen lefullad nem indul indítás után nem,vagy csak nehezen pörög fel.
Karburátort érdemes megnéznem,vagy más ötletetek lenne?
2, végsebessége kb 40-50km/h fojtás lehet benne, vagy ez ennyit tud? :cry:
3,Olaj hol milyen mennyi kell bele?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Előre is köszönöm a segítséget !



Avatar
kbj
Hozzászólások: 124
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8515

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.29. 18:53

megnéztem az enyémet nem is hozza fel (v5n1t) a scooterhelp :)

időnként én is kételkedem abban amit az ilyen oldalak "mondanak"
de több mint a nagy semmi ezelőtt 20 évvel :) internet nélkül


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

Avatar
poteka
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, Gellérthegy

Re: Szerelés, használat, stb...

#8514

Hozzászólás Szerző: poteka » 2019.04.29. 17:01

Simán lehet hétjegyű. Egyrészt annyira nem vagyok büfé a témában, másrészt ezek az adatbázisok sem feltétlenül tökéletesek. Simán lehet, hogy direkt nem írják ki a plusz nullákat. A gyártott mennyiségek alapján nemigen lenne szükség hétjegyű sorozatszámokra. A PX-emen viszont a vázon is hatjegyű a sorozatszám.

Igen, itt is szoktam nézni, meg a scooterhelp-en is van, de ott az évjáratosdi nem mindig működik. Meg néha hülyeséget is ír, nekem tavaly évjárathelyesnek mondta a PX blokkját, most, ha beírom, akkor 2 évvel későbbinek.


Vespa PX200E dall' 1982 - Anch'io sono vespista!

Avatar
kbj
Hozzászólások: 124
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8513

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.29. 16:37

Poteka!
Az enyémnek is 7 számjegyű a csillagok közötti számsor ...
Hol nézed az alvazszamok alapján az éveket ?
En itt szoktam
http://www.vespa.name/vin-number


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8512

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.29. 13:31

Igen ,önindító van rajta. Nagyon érzed.



Avatar
poteka
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, Gellérthegy

Re: Érdemes...

#8511

Hozzászólás Szerző: poteka » 2019.04.29. 12:44

A két csillag közötti számnak elvileg hatjegyűnek kelllene lennie maximum.
Ha a 108126 ez a hat számjegy, akkor az egy 1987-es PK50XL.

A másik sokkal érdekesebb, Ezen kód alatt a PK80s-ből összesen kb. 2800-at gyártottak, a nagyrészét 1983-ban. Önindítós? Elvileg annak kéne lennie.


Vespa PX200E dall' 1982 - Anch'io sono vespista!

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Érdemes...

#8510

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.29. 05:47

V5x3T*0108126* ez áll az egyiken .



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Érdemes...

#8509

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.29. 05:41

Köszönöm.Ez meglepő,hiszen úgy jött mindkettő hogy 50 esek. Ezek szerint az egyik 80 as.



Avatar
poteka
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, Gellérthegy

Re: Kérdés

#8508

Hozzászólás Szerző: poteka » 2019.04.28. 21:36

V5X3T - PK 50 XL 1985-1990 közötti évjárattal, blokkja kód alapján hozzávaló
V8X5T - PK 80 S 83-84-ből, önindítóval vagy anélkül, blokkja szintén hozzávaló

A konkrét évjáratot a motorszám és alvázszám tudja megmondani.


Vespa PX200E dall' 1982 - Anch'io sono vespista!

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Kérdés

#8507

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.28. 19:21

Sziaszok.Van két robogó nállam. Segítsetek ,mit jelentenek a számok?Az első blokkján van V85xM,a vázon V8x5T.
A másik blokk V5x1M- a vázon V5x3T.



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8506

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.27. 18:23

Következő a probléma.A hidegindítást nem akarja ez az átkozott :oops: .Ngy nehezen beindul,van alapjárat, de gázadás után lassan esik vissza a fordulat.Ezt a jelenséget mi váltja ki? A gázbovden nem szorul.Tudja valaki a választ ? Melegen minden rúgásra indul.



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8505

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.26. 14:09

Igen,4 sebes.



Avatar
kbj
Hozzászólások: 124
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8504

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.26. 12:11

ez az 50 es, ugye? 4 sebességes?


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8503

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.26. 10:48

Megint álldoztam a nem megfelelő előképzettség oltárán kb 3 órát. Mifelénk így mondják szépen a szopást. A plussz szivacs a légszűrőböl kikerült. Az előttem mókoló szaki a nem megfelelő menet emelkedésű anyával össze gányolta a főtengely menetet, ezt kijavítani is egy pipa.De aztán helyre ment a lendkerék ahogy kell . Ott tartok hogy nagymértékben csökkent a remegés,a motor harap ,ha kell egykerékre áll, a csúcs kb 70 km/ h
Mostmár csak szépen behangolom (ha sikerül) aztán levonjuk a tanulságot ,hogy a suszter maradjon a kaptafánál :lol:



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8502

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.25. 10:25

A 49 ez tudja,viszont a másik motor önindítós ,az nem igen jó erre,szerintem.



Válasz küldése