Szerelés, használat, stb...

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8524

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.06.27. 20:55

Sziasztok. A téma a Vespa px 125 karburátor. Árulja el valaki, mire való a karburátor tetején az alapjárati csavar mellett lévő csavar. A lemez boritáson egy gumi kupak van rajta.



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8523

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.05.29. 14:16

Köszi,már megoldottam a benzin csap kérdést.
A beállítási gondokat megoldotta a karburátor csere.Egy probléma maradt. A motor remegése nem tudom honnan ered. Lezsibbad a karom úgy remeg a gép. A motor tartó szilent ki tud annyira kopni hogy így átadja a remegést ?Motorját valaki felújította, az összeszerelés közben tudott olyan hibát véteni ami ilyen nagy rezonáláshoz vezet?



Avatar
kbj
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8522

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.05.09. 16:45

régebben kérdezted a benzincsap kiszedését.
egy ilyet kell faragni hozzá:
https://www.sip-scootershop.com/hu/prod ... +_32974100


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

Avatar
kbj
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8521

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.05.08. 18:03

a karburátor csere, vagy felújítás témához nem tudok szólni :(
itt vannak újak:
https://dellorto-karburator.hu/kereses? ... 16&search=

de én sajnos elveszek a számok között, hogy melyik modellhez milyen kéne :(

Vannak itt nálam sokkal tapasztaltabbak, de gondolom mindenki a Vespa World Days 2019 - Zánka Hungary-ra készül


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Alkatrész, felszerelés keres-kínál

#8520

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.05.06. 15:20

Volt egy kis idő,szereltem. Az egyik motorra amit nem tudtam beállítani ráraktam a másik karbiját és láss csodát működik.Ám amiről levettem és átraktam az egy Shbc 19.19 Delorto. Közdarab esztergálva mielőtt kérdeznétek hogy ment rá a 16 is karbi helyére. Az a kérdés hogy kicsi e a 16 is karbi vagy rossz. Venni kellene egy újat ,vagy eszt felújítani ? Mi a véleményetek?



Avatar
poteka
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, Gellérthegy

Re: Szerelés, használat, stb...

#8519

Hozzászólás Szerző: poteka » 2019.04.29. 22:42

Ezek alapján olyan, mintha sokat kapna, hidegen még elvan a dús keverékkel, de melegen már fulladozik benne és csak fordulaton tudja kidogozni magából.
A dús keverék lehet koszos levegőszűrő, túlfolyó karburátor (magas benzinszint), berhelt vagy nagyobbra cserélt fúvóka. Nézd meg a gyertyát, elvileg feketének kéne lennie a rárakódott koromtól. Ellenőrízd, hogy hőérték szerint belevaló-e a gyertya, illetve nézd meg a légszűrőt. Valószínűleg csereérett. Próbaképpen légszűrő nélkül is beindíthatod, és mehetsz vele egy kis karikát (persze nem földúton, kéthetes aszály után), hogy tapasztalsz-e változást.
A koszos légszűrő magyarázat lenne az alacsonyabb végsebességre is, ha nem tud kipörögni teljesen. Terhelés nélkül, sztenderen könnyebben eléri a magasabb fordulatot?


Vespa PX200E dall' 1982 - Anch'io sono vespista!

Csabika46
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.04.29. 19:56

Re: Szerelés, használat, stb...

#8518

Hozzászólás Szerző: Csabika46 » 2019.04.29. 22:36

Neten vásárolt, nem ismerőstől.
Előéletéről nem ismerek sokat.
baloghcsaba93[kukac]gmail.com
E-mailben tudok kepet kuldeni, köszönöm!



Avatar
kbj
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8517

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.29. 21:24

Csabika!

1, én megnéznék mindent: légszűrő, karbi (tisztítás, fúvóka méretek, szivató), gyertya
2, ami nekem volt et4 5 az óra szerint 55-t tudott, szerintem ezek ennyit mennek
3, írj egy mail címet, küldök egy manualt

esetleg egy kép a Vespádról? Neten volt hirdetve, vagy ismerőstől vetted?


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

Csabika46
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.04.29. 19:56

Re: Szerelés, használat, stb...

#8516

Hozzászólás Szerző: Csabika46 » 2019.04.29. 20:06

Sziasztok!

Mai napon hozzá jutottam egy 2001 évjárat körüli Vespa ET4 50ccm robogóra.(ZAPC3820)
Kérdéseim a következőt lennének:
Eddig csak 2 ütemű Piaggiokkal rohangáltam,
1, hidegen tökéletes alapjárat viszonylag jól húz,melegen lefullad nem indul indítás után nem,vagy csak nehezen pörög fel.
Karburátort érdemes megnéznem,vagy más ötletetek lenne?
2, végsebessége kb 40-50km/h fojtás lehet benne, vagy ez ennyit tud? :cry:
3,Olaj hol milyen mennyi kell bele?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Előre is köszönöm a segítséget !



Avatar
kbj
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8515

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.29. 18:53

megnéztem az enyémet nem is hozza fel (v5n1t) a scooterhelp :)

időnként én is kételkedem abban amit az ilyen oldalak "mondanak"
de több mint a nagy semmi ezelőtt 20 évvel :) internet nélkül


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

Avatar
poteka
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, Gellérthegy

Re: Szerelés, használat, stb...

#8514

Hozzászólás Szerző: poteka » 2019.04.29. 17:01

Simán lehet hétjegyű. Egyrészt annyira nem vagyok büfé a témában, másrészt ezek az adatbázisok sem feltétlenül tökéletesek. Simán lehet, hogy direkt nem írják ki a plusz nullákat. A gyártott mennyiségek alapján nemigen lenne szükség hétjegyű sorozatszámokra. A PX-emen viszont a vázon is hatjegyű a sorozatszám.

Igen, itt is szoktam nézni, meg a scooterhelp-en is van, de ott az évjáratosdi nem mindig működik. Meg néha hülyeséget is ír, nekem tavaly évjárathelyesnek mondta a PX blokkját, most, ha beírom, akkor 2 évvel későbbinek.


Vespa PX200E dall' 1982 - Anch'io sono vespista!

Avatar
kbj
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8513

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.29. 16:37

Poteka!
Az enyémnek is 7 számjegyű a csillagok közötti számsor ...
Hol nézed az alvazszamok alapján az éveket ?
En itt szoktam
http://www.vespa.name/vin-number


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8512

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.29. 13:31

Igen ,önindító van rajta. Nagyon érzed.



Avatar
poteka
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, Gellérthegy

Re: Érdemes...

#8511

Hozzászólás Szerző: poteka » 2019.04.29. 12:44

A két csillag közötti számnak elvileg hatjegyűnek kelllene lennie maximum.
Ha a 108126 ez a hat számjegy, akkor az egy 1987-es PK50XL.

A másik sokkal érdekesebb, Ezen kód alatt a PK80s-ből összesen kb. 2800-at gyártottak, a nagyrészét 1983-ban. Önindítós? Elvileg annak kéne lennie.


Vespa PX200E dall' 1982 - Anch'io sono vespista!

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Érdemes...

#8510

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.29. 05:47

V5x3T*0108126* ez áll az egyiken .



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Érdemes...

#8509

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.29. 05:41

Köszönöm.Ez meglepő,hiszen úgy jött mindkettő hogy 50 esek. Ezek szerint az egyik 80 as.



Avatar
poteka
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, Gellérthegy

Re: Kérdés

#8508

Hozzászólás Szerző: poteka » 2019.04.28. 21:36

V5X3T - PK 50 XL 1985-1990 közötti évjárattal, blokkja kód alapján hozzávaló
V8X5T - PK 80 S 83-84-ből, önindítóval vagy anélkül, blokkja szintén hozzávaló

A konkrét évjáratot a motorszám és alvázszám tudja megmondani.


Vespa PX200E dall' 1982 - Anch'io sono vespista!

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Kérdés

#8507

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.28. 19:21

Sziaszok.Van két robogó nállam. Segítsetek ,mit jelentenek a számok?Az első blokkján van V85xM,a vázon V8x5T.
A másik blokk V5x1M- a vázon V5x3T.



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8506

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.27. 18:23

Következő a probléma.A hidegindítást nem akarja ez az átkozott :oops: .Ngy nehezen beindul,van alapjárat, de gázadás után lassan esik vissza a fordulat.Ezt a jelenséget mi váltja ki? A gázbovden nem szorul.Tudja valaki a választ ? Melegen minden rúgásra indul.



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8505

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.26. 14:09

Igen,4 sebes.



Avatar
kbj
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8504

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.26. 12:11

ez az 50 es, ugye? 4 sebességes?


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8503

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.26. 10:48

Megint álldoztam a nem megfelelő előképzettség oltárán kb 3 órát. Mifelénk így mondják szépen a szopást. A plussz szivacs a légszűrőböl kikerült. Az előttem mókoló szaki a nem megfelelő menet emelkedésű anyával össze gányolta a főtengely menetet, ezt kijavítani is egy pipa.De aztán helyre ment a lendkerék ahogy kell . Ott tartok hogy nagymértékben csökkent a remegés,a motor harap ,ha kell egykerékre áll, a csúcs kb 70 km/ h
Mostmár csak szépen behangolom (ha sikerül) aztán levonjuk a tanulságot ,hogy a suszter maradjon a kaptafánál :lol:



t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8502

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.25. 10:25

A 49 ez tudja,viszont a másik motor önindítós ,az nem igen jó erre,szerintem.



Avatar
kbj
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8501

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.04.25. 06:22

Az enyém GPS el mérve 49-et tud 😀a szárnyas nálam is majdnem be van tekerve teljesen, kb fel furdalatnyit van nyitva.
A lendkerék hibát kizárhatód ha a másikat rárakod. Ha a szárnyas csavargatasara semmit sem reagál akkor szerintem falsot szívhat valahol


PK 50, GT 200 és T5, de nem Vespa

t.szakal
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2019.04.08. 07:26

Re: Szerelés, használat, stb...

#8500

Hozzászólás Szerző: t.szakal » 2019.04.24. 20:16

Na itt vagyok megint. Beleraktam az 53 fúvókát 2 második rúgásra ketyegett. :D SHB 16 Dellortó van rajta. Van az oldalán egy szárnyas állító csavar bárhova állítom nem tudom harapósra állítani.sőt oda sem jutottam el hogy fel tudjon pörögni(lehet hogy túl kicsi az 53-as).A levegőszűrőbe tettem egy plussz szivacsot a drót mellé ,de nem hinném hogy ez a baj. a másik probléma hogy remeg az egész motor ha 40 fölé tornázom. Amúgy mennyi egy normál PK 50 végsebessége? A lendkeréken találtam egy törött lapátot ,előidézheti a rázkódást szerintetek?Ha marhaságokat kérdezek szóljatok bátran.



Válasz küldése