Szerelés, használat, stb...
- Wilike
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 3083
- Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
- Kapcsolat:
Re: Szerelés, használat, stb...
Csak egy jótanács zárlatkereséshez, hogy ne kelljen elpazarolni egy marék biztosítékot.
Keríteni kell egy normál fényszóróizzót, vagy bármi más, legalább 40-50 Wattos izzót, persze olyan feszültségűt, mint amilyen az adott jármű villamos hálózata. A biztosíték fizikai kialakításától függően meg kell oldani, hogy ezt az izzót lehessen behelyettesíteni a biztosíték helyére. (A régi típusú, hengeres bizti helyére például pont bepasszol a régi "duolux" autós fényszóróizzó, kicsit széthajtott szélső lábakkal.)
De a dolog lényege bármilyen biztosíték esetén is az, hogy amíg a zárlat fennáll, a bizti helyére bekötött izzó közel teljes fénnyel világítani fog! (És nem a biztosíték kiégése jelzi, hogy még fennáll a zárlat.)
Ha sikerül megtalálni a testzárlat helyét, az izzó abban a pillanatban vagy kialszik teljesen, ha nincs éppen bekapcsolva az a fogyasztó, amelyiknek az áramkörét védi a biztosíték, vagy pedig részleges fényerővel fog csak tovább világítani, mivel ilyenkor "sorba kötve" marad a fogyasztóval. (Az adott fogyasztó is elkezd működni, amennyire az így rá megmaradó feszültség ezt lehetővé teszi, tehát "megosztoznak" a feszültségen.)
Pont ezért kell egy nagyobb teljesítményű izzó, hogy meg lehessen különböztetni a testzárlat rendkívül kicsi ellenállását, az adott üzemi fogyasztó ellenállásától. Ha csak egy pici teljesítményű próbalámpát használnánk sorba kötve, akkor az szinte ugyanannyira világít majd a testzárlattól is, mint az adott fogyasztó több tíz Wattnyi terhelésétől.
Keríteni kell egy normál fényszóróizzót, vagy bármi más, legalább 40-50 Wattos izzót, persze olyan feszültségűt, mint amilyen az adott jármű villamos hálózata. A biztosíték fizikai kialakításától függően meg kell oldani, hogy ezt az izzót lehessen behelyettesíteni a biztosíték helyére. (A régi típusú, hengeres bizti helyére például pont bepasszol a régi "duolux" autós fényszóróizzó, kicsit széthajtott szélső lábakkal.)
De a dolog lényege bármilyen biztosíték esetén is az, hogy amíg a zárlat fennáll, a bizti helyére bekötött izzó közel teljes fénnyel világítani fog! (És nem a biztosíték kiégése jelzi, hogy még fennáll a zárlat.)
Ha sikerül megtalálni a testzárlat helyét, az izzó abban a pillanatban vagy kialszik teljesen, ha nincs éppen bekapcsolva az a fogyasztó, amelyiknek az áramkörét védi a biztosíték, vagy pedig részleges fényerővel fog csak tovább világítani, mivel ilyenkor "sorba kötve" marad a fogyasztóval. (Az adott fogyasztó is elkezd működni, amennyire az így rá megmaradó feszültség ezt lehetővé teszi, tehát "megosztoznak" a feszültségen.)
Pont ezért kell egy nagyobb teljesítményű izzó, hogy meg lehessen különböztetni a testzárlat rendkívül kicsi ellenállását, az adott üzemi fogyasztó ellenállásától. Ha csak egy pici teljesítményű próbalámpát használnánk sorba kötve, akkor az szinte ugyanannyira világít majd a testzárlattól is, mint az adott fogyasztó több tíz Wattnyi terhelésétől.
Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! 
(Golda Meir)

(Golda Meir)
Re: Szerelés, használat, stb...
Köszönöm, a megoldást megtaláltam..... Trafó letestelt! majd le kell szigetelnem.....
Re: Szerelés, használat, stb...
Sziasztok!
valakinek ET4 villanyos tapasztalat?
Egyik reggel kitoltam, önindítózás, motor felpörög, 3mp, leáll. Kiment az egyik 15A bizti. (aksi mellett)
Kicseréltem, indítottam, szépen járt a motor.
Ma elővettem, indítózás, felpörög, 3mp leáll, megint kiment a 15A bizti.
Kicseréltem, de már csak a gyújtást adtam rá, kiment a bizti.
kicseréltem, átnéztem a vezetékeket, de nem nagyon tudtam mit csinálni, sorra kimentek a biztik, míg el nem fogytak.
Valakinek hasonló tapasztalat, ötlet?
valakinek ET4 villanyos tapasztalat?
Egyik reggel kitoltam, önindítózás, motor felpörög, 3mp, leáll. Kiment az egyik 15A bizti. (aksi mellett)
Kicseréltem, indítottam, szépen járt a motor.
Ma elővettem, indítózás, felpörög, 3mp leáll, megint kiment a 15A bizti.
Kicseréltem, de már csak a gyújtást adtam rá, kiment a bizti.
kicseréltem, átnéztem a vezetékeket, de nem nagyon tudtam mit csinálni, sorra kimentek a biztik, míg el nem fogytak.
Valakinek hasonló tapasztalat, ötlet?
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Szerelés, használat, stb...
Szereld le és akkor rendes irányból fog fújni a szél!
(kifejezetten nem vagyok szélvédő párti)

Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
szélvédő
Szeretnék véleményeket, észrevételeket kérni tőletek, hogy a szélvédővel mi a tapasztalatok?
Primaveram van magas gyári szélvédővel, és nagyon idegesít, hogy a hosszú hajamat, vagy ha sálat teszek, mind belecsavarja a szél az arcomba. Mi lehet a baj a plexivel???? Valahogy úgy töri meg a levegőt, hogy hátszelet észlelek.
Köszi a válaszokat.
Primaveram van magas gyári szélvédővel, és nagyon idegesít, hogy a hosszú hajamat, vagy ha sálat teszek, mind belecsavarja a szél az arcomba. Mi lehet a baj a plexivel???? Valahogy úgy töri meg a levegőt, hogy hátszelet észlelek.
Köszi a válaszokat.
Re: Szerelés, használat, stb...
Köszi!hoberth írta:A szivatónak az a normál működése, hogy kifelé tolja a "szarvát", mert úgy zárja el fokozatosan a szivató járatot. Mondjuk a 2mm-es mozgás szerintem kevés, de ha hidegen indul, és melegen lezár rendesen, akkor jó.
Szerintem valahol valami levegőt szívhat, ezért van az, hogy hidegen amikor még dúsabb keverékre van szüksége, akkor lefullad, de melegen már pörög mint állat.
Honnan tud még levegőt szívni, ahonnan nem kellene????
Re: Szerelés, használat, stb...
A túlfolyós px-nél a tűszeleppel lehet a baj. Vagy kopott, vagy valami kosz alá ment, és nem zár rendesen. Mondjuk ettől még nem kéne telefolynia a forgattyús háznak, hanem a túlfolyón kéne kicsöpögnie, és a blokk hátulján lecsurogni. Szóval új tűszelep, meg egy karbi tisztítás. Ettől függetlenül nem árt elzárni a benzincsapot, amikor nem használod a motort.
A benzinszint mérőnek semmi köze hozzá. Ott vagy az úszónál van a baj, vagy a műszernél, vagy valami érintkezési hiba. Ha a benzinmérő vezetékeit rövidre zárod, akkor a mutatónak a maximumra kel kiakadnia. Ha nem csinál semmit, akkor az a szar. Ha rendesen kitér, akkor vedd ki a mérőt, és mozgasd meg, azzal lesz valami bibi. Valami érinkezési hiba, vagy lyukas az úszó, vagy ...
A benzinszint mérőnek semmi köze hozzá. Ott vagy az úszónál van a baj, vagy a műszernél, vagy valami érintkezési hiba. Ha a benzinmérő vezetékeit rövidre zárod, akkor a mutatónak a maximumra kel kiakadnia. Ha nem csinál semmit, akkor az a szar. Ha rendesen kitér, akkor vedd ki a mérőt, és mozgasd meg, azzal lesz valami bibi. Valami érinkezési hiba, vagy lyukas az úszó, vagy ...
Re: Szerelés, használat, stb...
A szivatónak az a normál működése, hogy kifelé tolja a "szarvát", mert úgy zárja el fokozatosan a szivató járatot. Mondjuk a 2mm-es mozgás szerintem kevés, de ha hidegen indul, és melegen lezár rendesen, akkor jó.
Szerintem valahol valami levegőt szívhat, ezért van az, hogy hidegen amikor még dúsabb keverékre van szüksége, akkor lefullad, de melegen már pörög mint állat.
Szerintem valahol valami levegőt szívhat, ezért van az, hogy hidegen amikor még dúsabb keverékre van szüksége, akkor lefullad, de melegen már pörög mint állat.
Re: Szerelés, használat, stb...
Sziasztok!
ET4/125ccm, régi blokkos, (olajszínt kémlelős) .
A gondom a következő: alapjárat nincs, melegedésig húzgálom a gázt, melegen meg pörög mint állat!
Amikor viszont megyek pár km-t, olyan magas lesz az alapjárat, hogy folyamatosan elindul a motor, alig tudom megfogni....
Előzmény:
ezek a tünetek mellett, folyamatosan ingadozott az alapjárat, fölpörgött, vissza, fölpörgött, vissza. Valamint 50-nél többet nem ment a sárkány!
szívócsonk a motor és karbi között új! szétszedtem a karbit, észrevettem, hogy a membránt cserélték, de nem jól rakták össze! Amúgy rendben volt minden, karbi össze, megy mint állat 100-al, nem pörög az alapjárat és vissza, de maradt a melegen magas fordulat, hidegen leáll.... könnyen indul....
A következő ötletem az automata szivató! kivettem, a gyűrű tömítés hiányos ki van szakadva egy darab de még egyben van. (ez lehet baj?) Kipróbáltam, megmértem a tű hosszt, meg amikor rákötöttem aksira akkor is. A lényeg, hogy 2mm a különbség, de úgy hogy áram nélkül rövidebb, ráadom az áramot, "nő" 2mm-t. ez normális? nem fordítva kellene lenni, hogy összemegy 2mm-t, amikor indítom, hogy be tudjon menni több benzin? vagy rosszul gondolom? 5leteket várok, vagy más irányt, ha ez így jó, mi lehet a baj? ( automata szivató tetején, a gumi kupak, nincs rendesen a helyén, lehet hogy levették a stekert alatta és megfordították az áramirányt mert fordítva dugták rá? vagy ez nem számít? )
Köszi!!!
ET4/125ccm, régi blokkos, (olajszínt kémlelős) .
A gondom a következő: alapjárat nincs, melegedésig húzgálom a gázt, melegen meg pörög mint állat!
Amikor viszont megyek pár km-t, olyan magas lesz az alapjárat, hogy folyamatosan elindul a motor, alig tudom megfogni....
Előzmény:
ezek a tünetek mellett, folyamatosan ingadozott az alapjárat, fölpörgött, vissza, fölpörgött, vissza. Valamint 50-nél többet nem ment a sárkány!
szívócsonk a motor és karbi között új! szétszedtem a karbit, észrevettem, hogy a membránt cserélték, de nem jól rakták össze! Amúgy rendben volt minden, karbi össze, megy mint állat 100-al, nem pörög az alapjárat és vissza, de maradt a melegen magas fordulat, hidegen leáll.... könnyen indul....
A következő ötletem az automata szivató! kivettem, a gyűrű tömítés hiányos ki van szakadva egy darab de még egyben van. (ez lehet baj?) Kipróbáltam, megmértem a tű hosszt, meg amikor rákötöttem aksira akkor is. A lényeg, hogy 2mm a különbség, de úgy hogy áram nélkül rövidebb, ráadom az áramot, "nő" 2mm-t. ez normális? nem fordítva kellene lenni, hogy összemegy 2mm-t, amikor indítom, hogy be tudjon menni több benzin? vagy rosszul gondolom? 5leteket várok, vagy más irányt, ha ez így jó, mi lehet a baj? ( automata szivató tetején, a gumi kupak, nincs rendesen a helyén, lehet hogy levették a stekert alatta és megfordították az áramirányt mert fordítva dugták rá? vagy ez nem számít? )
Köszi!!!
Re: Szerelés, használat, stb...
m
Sziasztok.
Van egy Vespa px 200 motorom. Előre is jelezném, hogy nem vagyok műszaki ember. Lelkesedéssel pótolom a hozzáértést. Ömlik a benzin a kipufogóból. Olvastam itt a fórumon hogy lehet hogy az úszó fent akadt. Ezt hogyan tudom ellenőrizni és orvosolni a problémát. Még vslami. A kijelző nem jelezte az üzemanyag szintet. Ezért kivettem és ellenőriztem. Nem láttam gondot. Lehet hogy nem tettem vissza jól? Ez okozhatja a benzin ömlést? Hálás köszönet minden segítségért.
Sziasztok.
Van egy Vespa px 200 motorom. Előre is jelezném, hogy nem vagyok műszaki ember. Lelkesedéssel pótolom a hozzáértést. Ömlik a benzin a kipufogóból. Olvastam itt a fórumon hogy lehet hogy az úszó fent akadt. Ezt hogyan tudom ellenőrizni és orvosolni a problémát. Még vslami. A kijelző nem jelezte az üzemanyag szintet. Ezért kivettem és ellenőriztem. Nem láttam gondot. Lehet hogy nem tettem vissza jól? Ez okozhatja a benzin ömlést? Hálás köszönet minden segítségért.
Re: Szerelés, használat, stb...
A variátor burkolat előtt, az olaj ablak fölött, kicsit balra egy kupak szerű alu sapka. Két csavar fogja le. Az maga a szűrőház. Érdemes a gumi tömítést is cserélni a szűrő cserénél.
Re: Szerelés, használat, stb...
Üdv Urak! Vettem egy Italjet torpedo 125 4t-t. Ha jól olvastam, ugyanolyan blokk van rajta, mint a 96-99 közötti Et4-en, M111M számú. Kérdezném, hogy merre keressem az olajszűrőjét? A leeresztőt megtaláltam, meg a beöntőt is, de a szűrőhöz merre kell menni? Hiflofiltro HF181-es kell hozzá, ezt már megtaláltam. Köszi!
Re: Szerelés, használat, stb...
Üdv mindenkinek!
Új vagyok itt a fórumon segítséget szeretnék kérni.Van egy pk 50/100 as vespám amire egy 100 as RMS henger lett feltéve.Milyen karbi kell rá? Most egy dellorto 16.15F karbi van rajta és nagyon nem jól megy vele és hullámzó alapjárata van.Olyan mint ha keveset kapna.Előre is köszónöm a segítséget!
Új vagyok itt a fórumon segítséget szeretnék kérni.Van egy pk 50/100 as vespám amire egy 100 as RMS henger lett feltéve.Milyen karbi kell rá? Most egy dellorto 16.15F karbi van rajta és nagyon nem jól megy vele és hullámzó alapjárata van.Olyan mint ha keveset kapna.Előre is köszónöm a segítséget!
Re: Szerelés, használat, stb...
110-ig bővíthető a gyári 43-as löketű főtengellyel,a 125-ös már az 51-es löketű/primavera v. 125 pk/ főtengellyel lehetséges csak aminél a hengerburkolatot-tőcsavarokat henger+fej is cserélni kell
a főtengely lendkerékkúpja ráadásul a 125-ösnek más mint az ape-é,ezért a lendkerékből is új kell és ugye nehezebb is illene rá mert különben durván fog járni
a primer áttételt mindenképp cserélni kell hosszabbra,a hosszú lökettel jóval alacsonyabb lesz a fordulatszám nagyobb a nyomaték oda min 24 fogas primer kell ,az eredeti főteng.+ nagyobb furatú hengernél elég a 16 os fogaskerék ami a módosított fogakkal kapcsolódik a gyári kosárhoz,minden nagyobb fogszámúnál a kuplungkosarat is cserélni kell ami a blokk teljes szétszedésével jár
ape-n az blokk difivel ki,aztán ripityára szét
/a végáttétel még magasabb gumival kicsit elcsalható,de az nem sokat jelent/
még a 16-os primert és a nagyobb hengert is művészet feljátszani rá,nemhogy a teljes átalakítás
a gyári kipuf ráadásul bármelyikre túl szűk,működik vele de a hengerek azzal nem tudják leadni a plusz teljesítményüknek csak nagyon kis részét
a legfontosabb hogy csak olyan ember álljon neki aki vespákat vagy ape-kat szerel és a 2t tuningolásban is jártas valamennyire,mert ha csak felszórják rá a cuccokat és nem lövik be,akkor borítékolom hogy az első úton elolvad a dugó
egyébként nem is tudom hogy vehető-e még az 50-es 2t ape,nagyon nem kompatibilis a mai kipuf normákkal
/2018 jan 1-től én sem árulhatok 2T kínait csak 4T-t ,már kijött a körlevél/
a főtengely lendkerékkúpja ráadásul a 125-ösnek más mint az ape-é,ezért a lendkerékből is új kell és ugye nehezebb is illene rá mert különben durván fog járni
a primer áttételt mindenképp cserélni kell hosszabbra,a hosszú lökettel jóval alacsonyabb lesz a fordulatszám nagyobb a nyomaték oda min 24 fogas primer kell ,az eredeti főteng.+ nagyobb furatú hengernél elég a 16 os fogaskerék ami a módosított fogakkal kapcsolódik a gyári kosárhoz,minden nagyobb fogszámúnál a kuplungkosarat is cserélni kell ami a blokk teljes szétszedésével jár
ape-n az blokk difivel ki,aztán ripityára szét
/a végáttétel még magasabb gumival kicsit elcsalható,de az nem sokat jelent/
még a 16-os primert és a nagyobb hengert is művészet feljátszani rá,nemhogy a teljes átalakítás
a gyári kipuf ráadásul bármelyikre túl szűk,működik vele de a hengerek azzal nem tudják leadni a plusz teljesítményüknek csak nagyon kis részét
a legfontosabb hogy csak olyan ember álljon neki aki vespákat vagy ape-kat szerel és a 2t tuningolásban is jártas valamennyire,mert ha csak felszórják rá a cuccokat és nem lövik be,akkor borítékolom hogy az első úton elolvad a dugó
egyébként nem is tudom hogy vehető-e még az 50-es 2t ape,nagyon nem kompatibilis a mai kipuf normákkal
/2018 jan 1-től én sem árulhatok 2T kínait csak 4T-t ,már kijött a körlevél/
Re: Mesterek
Sziasztok!
Városi munkára szeretnék új APE-t venni. Azért, hogy bárki vezethesse a cégből 50cc-t vennék. Mivel az 50-es nagyon erőtlen így rögtön át is szeretném alakítani 125cc-re. Mi a javaslatotok, milyen szettet használjunk, kihez vigyem aki hosszútávra épít jó motort nekem? Egyáltalán a 125cc-e a jó megoldás vagy elég 100-103-105? Kell-e váltót, karburátort, kipufogót is cserélni? Köszönöm előre a segítségeteket.
Városi munkára szeretnék új APE-t venni. Azért, hogy bárki vezethesse a cégből 50cc-t vennék. Mivel az 50-es nagyon erőtlen így rögtön át is szeretném alakítani 125cc-re. Mi a javaslatotok, milyen szettet használjunk, kihez vigyem aki hosszútávra épít jó motort nekem? Egyáltalán a 125cc-e a jó megoldás vagy elég 100-103-105? Kell-e váltót, karburátort, kipufogót is cserélni? Köszönöm előre a segítségeteket.
Re: Szerelés, használat, stb...
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Most vettem egy 83-as pk 50-est kosárban. Már lefestettem és össze is raktam nagyjából, be is indult.
Az elektromos dolgok bekötéséhez kérnék segítséget, hogy mindent pontosan a helyére szerelhessek, ja és működjön is. Gondolok a fesszabályzó stb. ami a baloldalon van.
Ha lehet képeket is küldjetek .
Segítséget szeretnék kérni.
Most vettem egy 83-as pk 50-est kosárban. Már lefestettem és össze is raktam nagyjából, be is indult.
Az elektromos dolgok bekötéséhez kérnék segítséget, hogy mindent pontosan a helyére szerelhessek, ja és működjön is. Gondolok a fesszabályzó stb. ami a baloldalon van.
Ha lehet képeket is küldjetek .
Re: Szerelés, használat, stb...
Sziasztok!
ET2 1997 évjárat, feszültségszabályzó beötését szeretném tudni ami 5 lábú!
Hálás köszönetem előre is!
ET2 1997 évjárat, feszültségszabályzó beötését szeretném tudni ami 5 lábú!
Hálás köszönetem előre is!
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Szerelés, használat, stb...
Többnyire innen rendelek, mert sokminden van, korrektek ha bármilyen probléma van, olcsón szállítanak
http://www.scooter-center.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.scooter-center.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
Re: Szerelés, használat, stb...
Hol érdemes hozzá alkatrészeket rendelni? Kellene két motortartó szilent, meg pár apró dísz elem. Köszi.
Re: Szerelés, használat, stb...
Köszönöm a segítséget. Most jutottam el odáig, hogy ránézzek arra a bizonyos holtjátékra.
Engedtem a kuplung bovdenen és pár rúgásra indult is. Mégegyszer köszönöm. Indulhat a restaurálás! 


Re: Szerelés, használat, stb...
Ez így rendben van, ezek szerint a kuplung nem tudja legyőzni a kompressziót. Kivett gyertyával minimális ellenállásba ütközik, ott még úgy-ahogy megtapadnak a lamellák.
Szóval "holtjáték, vagy lamella, vagy rugó, vagy olaj" a műsor továbbra is, ahogy a Tanár Úr mondta.
Off motorokon szerzett tapasztalatom alapján ez szarrá kopott lamellákat sejtet, vagy törött rugót. Holtjáték van?
Szóval "holtjáték, vagy lamella, vagy rugó, vagy olaj" a műsor továbbra is, ahogy a Tanár Úr mondta.

Off motorokon szerzett tapasztalatom alapján ez szarrá kopott lamellákat sejtet, vagy törött rugót. Holtjáték van?
Vespa PK50S Elestart dall' 1983
Re: Szerelés, használat, stb...
hoberth írta:Vagy holtjáték, vagy lamella, vagy rugó, vagy olaj.
A legtisztább, ha kicseréled a lamellákat rugóval együtt, aztán friss olaj bele. (1/4 liter sima 2T)
Viszomt ha első nekifutásra csak az lenne a cél, hogy beinduljon, akkor kuplung nélkül tedd be sebességbe, told meg, ugorj rá, akkor még vinni fogja.
Persze ha már régen nem ment a moci, akkor nem árt egy karburátor és esetleg benzincsap és tank pucolás!
Ha kiveszem a gyertyát és úgy rúgom akkor szépen elforog a főtengely, ha már kézzel befogom a gyertya helyét akkor mát nem forog el, csak kicsit megmozdul.
Re: Szerelés, használat, stb...
Vagy holtjáték, vagy lamella, vagy rugó, vagy olaj.
A legtisztább, ha kicseréled a lamellákat rugóval együtt, aztán friss olaj bele. (1/4 liter sima 2T)
Viszomt ha első nekifutásra csak az lenne a cél, hogy beinduljon, akkor kuplung nélkül tedd be sebességbe, told meg, ugorj rá, akkor még vinni fogja.
Persze ha már régen nem ment a moci, akkor nem árt egy karburátor és esetleg benzincsap és tank pucolás!
A legtisztább, ha kicseréled a lamellákat rugóval együtt, aztán friss olaj bele. (1/4 liter sima 2T)
Viszomt ha első nekifutásra csak az lenne a cél, hogy beinduljon, akkor kuplung nélkül tedd be sebességbe, told meg, ugorj rá, akkor még vinni fogja.
Persze ha már régen nem ment a moci, akkor nem árt egy karburátor és esetleg benzincsap és tank pucolás!