Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

Avatar
Jason82
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2012.09.27. 12:41
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#267

Hozzászólás Szerző: Jason82 » 2018.06.13. 08:25

Fiúk!

Örülök, hogy a kis beszámolómmal, képeimmel megtudtam fűszerezni a napotokat. Én is izgatottan várom a GTS Group, és egyéb túrákról való tudósításokat!

Nekem az idei évre már csak a román túra van hátra, az egy-egy napos tekergéseken kívül, amiről természetesen beszámolok majd.

Jövőre megpróbáljuk emelni a tétet.....

Üdv.: Gábor



Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#266

Hozzászólás Szerző: Don » 2018.06.12. 15:53

Igazán örülök hogy sikeresen teljesítettétek a már korábban tervbe vett túrátokat. A részletes beszámoló mellé zseniálisan jó hangulatú és minőségű képeket mellékeltél - ami nálad már alap. :P

Remélem, a legalább ilyen érdekesnek ígérkező romániai találkozóról is hasonló tudósítást olvashatunk majd tőled! :D

A GTS Group is úton van, legutóbb a csehországi Olomouc városából jelentkeztek, de azóta már Lengyelországban kóborolnak. Természetesen ha hazaérnek beszámolnak majd a mostani útjukról is.

Üdv. Don


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Avatar
kbj
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#265

Hozzászólás Szerző: kbj » 2018.06.12. 13:41

Jó volt olvasni a beszámolót, köszönöm a lehetőséget :D
Külön öröm volt, hogy Pannoniás társaid voltak/vannak.
Tapasztalataim szerint nem a technika a problémás a pannóniázáskor, hanem a sofőr (én kb 200 km ig mosolygok őszintén, utána csak az izomgörcs tartja a mosolyomat)

Az említett görgök menyivel voltak könnyebbek a gyárinál?
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára kbj 2018.06.12. 13:46-kor.


GT 200 és T5, de nem Vespa, ja meg egy pony

Avatar
Jason82
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2012.09.27. 12:41
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#264

Hozzászólás Szerző: Jason82 » 2018.06.12. 10:02

Sziasztok!

A szombati napon sikeresen megérkeztünk a 2013-ban alapított Ho-Va Motoros Baráti kör éves kis túrájáról (5 nap, 1260km). A tavalyi pitvicei úti célt követően, idén a szlovén bledi tóra esett a választás. 2018.06.05-én reggel célba is vettük az első nap végpontját, azaz Ptuj városát, ami Szekszárdról mindössze 270 km-re van. Ez egy GTS -nek természetesen nem lenne távolság, de útitársaim 45-53 éves Pannoniákkal (T1/T5H) teljesítették ugyanezt.

1. nap: Szekszárd-Hőgyész-Kaposvár-Nagykanizsa-Letenye-Ptuj. Az első napon rögtön kis csúszásba keveredtünk a tervezetthez képest, ugyanis nem tudtunk elindulni öcsémmel reggel 7 órakor, mivel felhőszakadás volt Szekszárdon. Ezért 1,5 órával később keltünk útnak, először Hőgyészig mentünk (Zomba magasságában elkapott egy zápor, de fel voltunk öltözve, meglepetés nem ért), ahol találkoztunk a Horváth testvérekkel. Itt puszi-pacsit követően, és miután egyeztettük, hogy a pálinka készlet bekerült a Pannonia oldalkocsijába, folytattuk túránkat Kaposvár irányába. Csibrák és Kurd között ismét részünk volt egy kiadós áztató esőben, de Kaposvárra érkezve kiderült az ég, így mi is megszabadultunk az egyre melegebb esőgúnyáinktól. Egy kis tankolást és a frissítő kávét követően tovább indultunk Nagykanizsára. Zala megye székhelyén ismét pihenőt tartottunk, ahol elfogyasztottuk otthonról hozott ebédünket jóféle szendvicsek formájában. Mivel tele lett a pocak útnak indultunk, és meg sem álltunk a letenyei határátkelőig. A magyar oldal üres volt, kontrol nélkül gurultunk át a horvát határon, a túloldalon természetesen meg kellett állni, és belépési szándékunkat személyigazolványok felmutatásával nyomatékosítani. A horvát részt gyorsan átszeltük a 3-as főút, illetve a 208-as szlovén határra vezető út segítségével. Az átkelés ismét könnyen, várakozás nélkül ment, majd célba vettük a 2-es úton aznapi szálláshelyünket a Dráva partján fekvő Ptujt. Központi elhelyezkedésű, remek szállásunkra (Prenočišča Žiga) 15:30-kor megérkeztünk. A városról annyit, hogy Szlovénia legrégebbi városaként tartják számon (első írásos említése 69-ből, Vespasianus császár uralmának idejéből származik), amiről a rengeteg műemlék is tanúskodik. Elsőszámú látnivalója a hegy, amelyen a vár áll. A nevezetességek felfedezésében egy kicsit csúszásba kerültünk, mivel 16 órakor leszakadt az ég, de a fedett teraszról a hazai pálinkával koccintva kellemesebb volt a látvány, mint ha ugyanezt a motorok nyergében „élvezhettük” volna. Késő délután gyalogszerrel bejártuk a belvárost, és a hegyet, aztán beültünk egy finom vacsorára a központban, amit pár korsó Laško sör kísért.

2. nap: Ptuj-Slovanszka Bisztrica-Kamnik-Kranj-Bled. A második napon a szálláson kapott finom reggelit követően 9:30-kor elindultunk, hogy bevegyük Bled települését. Az idő tökéletes volt, a gépek szépen muzsikáltak, így a szlovén vidéket gondtalanul róttuk a jó minőségű aszfalt csíkokon. Több kisebb pihenőt beiktatva 170km-errel a hátunk mögött, miközben még 6 km vissza volt, szépen elkezdett esni az eső, így a terv, hogy megállunk egy közös képre a Bled táblánál elmaradt. Kissé megázva, de jókedvűen 15:15-kor megérkeztünk a tökéletes választásnak bizonyuló Benedičič apartmanhoz, ahol a következő 2 éjszakát töltöttük. Miközben odakint továbbra is esett az eső, odabent a tűzhelyen rotyogott a gulyás, és szisszentek a jéghideg sörök. Este besétáltunk a közeli központba, a sétányon andalogva gyönyörködtünk a kristálytiszta vízben, az ódon vár és az aprócska sziget együttes látványában.


3. nap: Bled. Reggel ráérősen keltünk, mivel tudtuk, hogy a mai nap nem a motorozásról szól, hanem a környék főbb nevezetességeinek megtekintéséről. A kiadós, magyaros reggelit követően a Vespa-val, és a szóló T5H-val elindultuk négyen, hogy felmotoroztunk a közvetlenül a vár mellett található parkolóba, nagy meglepetésünkre 1,5 Euro-t legomboltak rólunk motoronként parkolási díj fejében. A 11 Euro-s belépőt követően élvezhettük a víz fölött 100 m magas, csaknem függőleges sziklás kiszögelésre épült várépület felső udvarról elénk táruló meseszép kilátást, továbbá megtekintettük a múzeumot, és a várkápolnát. Sajnos látogatásunkkor felújítási munkálatok folytak a vár alsó udvarán, így némileg idegenül hatott az óriási daru, és az építkezés zajai sem teremtettek épp nyugalmat. Ezért úgy döntöttünk, hogy tovább állunk, és a délelőtti kávénkat a vár alatti vendéglőben fogyasztjuk el, legelésző birkanyáj szomszédságában. Következő célpontként a Bledtől 4 km-re lévő a Radovna folyó által kivájt Vintgar szurdokot tűztük ki, amit 1891-ben fedeztek fel, hossza 1,6 km. Annak ellenére, hogy Szlovénia legszebb szurdokvölgyének tartják, és az ország legkiemeltebb turistacélpontjának számít zárva találtuk, így a kialakított túraösvény csak egy kis részét lehetett besétálni. ezzel a két programmal a délelőttöt ki is pipáltuk és visszatértünk a városba, hogy átevezzünk a Bled-szigetre. A csónakbérlést követően (20€/óra), 15 perc alatt már partra is szálltunk Bled legismertebb szimbólumának partján. Pontosan 99 lépcsőfok megtételét követően feljutottunk a sziget tetején álló 1465-ben épült kis templomhoz, amelynek „kívánságot teljesítő” harangja folyamatosan kongott a turistáknak köszönhetően. Fél óra alatt felfedeztük a szárazföldről egyébként nagyobbnak látszó szigetet, és visszaeveztünk a partra, hogy motorjaink nyergében körbemotorozzuk a kis tavat, amit követően felkapattunk a Straža hegyi bobpályára. Libegővel feljutottunk a hegy tetejére, ahol gyönyörű kilátást tárult elénk, a visszautat az 520 méter hosszú bobpályán leereszkedve tettük meg, mindez fejenként 8€-ba került. Mivel a délután nagy része el is szaladt, visszatértünk a szállásunkra, ahol grillételekkel töltöttük meg éhes gyomrunkat. Este még visszasétáltunk a partra, majd felkapaszkodtunk a neogótikus Szent Márton templomhoz. A visszaúton beültünk egy cukrászdába, ahol megkóstoltuk a helyi szlovén gasztronómia egyik szimbólumát a bledi krémest, csillagos 5-ös volt.

Aki unja már a sok rizsát, annak itt vannak a képek:https://photos.google.com/share/AF1QipP ... ZPSkRSVUFn

4. nap: Bled-Koper-Izola-Piran-Portoroz-Ptuj. Ezen a napon nyomtam egy kis szólót, ugyanis a többiek Ljubljana várát szándékozták bevenni, én pedig a tengerpartra vágytam. Mivel a napi etap 460 km-re rúgott, és a parti városok mindegyikét szándékoztam meglátogatni, ezért a nem túl izgalmas autópályás útvonalat választottam. Reggel néztem az előrejelzéseket, ami épp zivatart mutatott a tengerpart térségben, de bíztam benne, a radarképek alapján, hogy elvonul, mire leérek. Az ázás tuti volt, csak az volta kérdés, hogy meddig. 7:30-kor útra keltem, Ljubljanától mindinkább délnek tartva egyre sűrűbb felhők gyülekeztek, ezért a célállomástól 50km-re megálltam egy kúton, hogy felvegyem a „búvárruhát”. Ez jó döntésnek bizonyult, mert 10 km után leszakadt az ég, ami kitartott egészen Koperig. Mindeközben az járt a fejemben, hogy habár láttam az előrejelzést, mégsem engedtem el az ötletet, hogy bejárjam a 47 km-es tengerparti szakaszt. Maximum leugrottam egy kávéra, micsoda luxus! Nem? Az autópályáról lekanyarodva, 9:30 körül már Koper centrumát vettem célba, az eső már csak szemerkélt, de a filling így is elkapott, amint megéreztem a tenger sós illatát. A tenger felöl már láthatóan szakadozott a felhőzet, gondoltam ez jó jel. Az is lett, bár a kikötővárost csupán motorról vettem szemügyre, következő célpontomnál (Izola) már nem esett. Itt tettem egy hangulatos sétát a parti szakaszon, és az óváros zegzugos utcácskáin. Az utam ezt követően a Szlovénia Velencéjének is nevezett, legnépszerűbb tengerparti városába, Piranba vezetett. A település macskaköves utcái, bájos kikötője rabul ejtett, és itt is lépten-nyomon feltűnt a tisztaság, és rendezettség, aminek köszönhetően Szlovéniát Kelet-Európa Svájcaként is emlegetik. Az idő szépen telt, ezért a pezsgő Portoroz felé vettem az irányt. Mivel nincs kimondott városközpontja, így a GTS nyergében nézelődve ismertem meg a környéket. Ezt követően úgy döntöttem, hogy elindulok északnak, de a visszaúton ismét összefűztem a négy tengerparti várost, mielőtt felhajtottam az autópályára. Közben a többiek már a fővárosba voltak, és megbeszéltük, hogy felhívom őket, amikor ott leszek. Sajnos előbb elindultak, mint ahogy én odaértem, így szólóba folytattam. Mivel a nyakamon volt az eső, ezért az autópálya mellett döntöttem, és nem eredtem a többiek után a főúton, ennek köszönhetően 16:30-ra Ptujba érkeztem. A társak még nem voltak sehol próbáltam hívni őket, messengeren üzeni, de nem jött válasz, a ptuji hegyről pedig látszott, hogy akik délről jönnek, azok áznak. Hát, mint később kiderült áztak is rendesen, amint tudtak fel is hívtak, hogy gond van a T1-essel. Épp egy fa alatt szerelnek a szakadó esőben, mivel kilyukadt a tank, és elszakadt a kuplung bovden, amit tetőzött, hogy 4 küllő is megadta magát. de szerencsére orvosolni tudták a műszaki hibákat, és este 19 órára bepöfögtek a szállásra. A jól eső zuhanyozást követően, a többiek fáradtsága ellenére szakadó esőben beültünk a legközelebbi étterembe vacsorázni, miközben elmeséltük egymásnak a napi élményeket. Itt került szóba, hogy a Csabika reggel véletlenül kiöntötte a fél literes vizes palackban lévő maradék pálinkát a nagy rendrakás közepette, amit az utolsó estére tartogattunk és valószínűleg, ezért sújtotta a sors az ő gépét a mai napon.

5. nap: Ptuj-Pince-Nagykanizsa-Hőgyész-Szekszárd. Eljött az utolsó nap, és egy reggeli kis szerelést követően 8:15-kor elindultunk hazafelé, de nem Horvátországon keresztül, Letenye felé, hanem Pincénél terveztük átlépni a határt. Az idő jó volt, a motorok is vittek minket, így még délelőtt megállás nélkül átgurultunk a szlovén-magyar határon. Pincénél ugyanis semmilyen ellenőrző pont nem volt, még a helye sem. Nagykanizsa előtt az oldalkocsis Pancsi váltója elkezdett rakoncátlankodni, magas fordulatnál való váltásnál fémes hanggal akarta csak bevenni a magasabb fokozatot. Úgy döntöttünk tovább megyünk, ha kell trélel lesz belőle. Nagykanizsán megebédeltünk, és mivel otthon szakadt az eső, ami épp felénk tartott, ezért beöltöztünk az eső elleni harci díszünkbe. Biztosra vettünk, hogy ázni fogunk, de a csodának határos módon elkerült minket az eső, így szárazon 15:15-kor megérkeztem Szekszárdra, miután Hőgyészen elköszöntünk a Horváth testvérektől. A család kerti partival várt, ahol a sörök után végre jólesett egy szekszárdi kékfrankos rozé fröccs!

A túra 1260km-erén, az 5 nap alatt (a tervezett +1 szerviz napot nem kellett igénybe venni) 36,01 liter benzint égettem el (2,86l/100km). Az alacsony fogyasztás a zömében Pannoniás tempónak köszönhető (70-80km/h), valamint az előző GTS-emben könnyebb görgők voltak, így a magasabb fordulat miatt többet benzint kért, mint a mostani a gyárival.

Folytatás következik 3CastleRide2018.

Gábor



Avatar
kbj
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#263

Hozzászólás Szerző: kbj » 2018.05.25. 09:40

Szia Gábor!

Köszönöm a választ. Próbáltam ezt a modellt, Pécsett a ZoZomotoban, de (nem emlékszem miért) elvetettem. Valószínűleg nem szabvány a fejem és elég nehezen találok kényelmes bukót.
Akkor megdőlt az a legenda, hogy pont akkorára tervezik a sisaktartót, hogy ne férjen bele semmi, azért, hogy megvegye az emberfia/lánya a dobozt :D

Kiss Balázs János=kbj


GT 200 és T5, de nem Vespa, ja meg egy pony

Avatar
Jason82
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2012.09.27. 12:41
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#262

Hozzászólás Szerző: Jason82 » 2018.05.25. 07:34

Szia kbj!

Én Caberg Riviera V3-at használok, ez gond nélkül elfér a GTS 250 ülés alatti sisaktartójába. Ez egy olyan könnyű, nyitott sisak, amelynek állcsúcsig érő plexije van. A beépített napszemüvege egyszerűen nyitható, a bélése kiszedhető, így könnyen mosható.

Üdv.: Gábor



Avatar
kbj
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#261

Hozzászólás Szerző: kbj » 2018.05.24. 19:28

Siker: vettem plexit, Biondi márkájú. Legszélesebb pontján 82cm, magassága a lámpa tetejétől számítva 52cm.
Illetve ezzel az akcióval meglett az első pécsi Vespás ismerősöm.
Első benyomások jók. Városban csak pólóban motorozva éppen a könyökömet simogatja enyhe fuvallat.
Országúti tempóban teljes szélcsend, csak valami láthatatlan kéz nyom enyhén a kormány felé, és kicsit púposodik a felsó ruházatom elöl.
Furcsa, hogy sokkal jobban hallom a motor hangját, régebben elnyomta a szélzaj. Nyilván ez a bukómon is múlik (JET 617).
Kíváncsi vagyok, hogy majd az utasnak milyen változást hoz a plexi. Kb 20 cm.t kellett elemelkednem az ülésről, hogy a fejem tetejét érje a szél (168cm vagyok). Sajnos most már nagy tempónál is van enyhe kormánycsapkodás, ami plexi nélkül nem volt. Kis tempónál maradt amilyen volt, kezdem megszokni, elfogadni, hogy nincs egykézzel lazulós robogás...

Bukóról jut eszembe kinek fér (milyen márkájú?) be a bukója az ülés alatti sisaktartóba? Direkt nyitottat vettem, hogy beférjen, hát nem...


GT 200 és T5, de nem Vespa, ja meg egy pony

Avatar
kbj
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#260

Hozzászólás Szerző: kbj » 2018.05.19. 15:05

Sziasztok!

Plexi vásárlásán töröm a fejem, láttam lejjebb kitárgyaltátok. Abból levonva a tanulságot: kb ki mekkora, mit tart kényelmesnek, de feltehetőleg a közepes méretű az ideális középút.
A legelső próbakör alatt feltűnt már, hogy a legális (és úgy tűnik a 200-nak két személlyel is kényelmes) 90-nél már eléggé nyomja a mellkasomat a menetszél. Ennél gyorsabban nem is szoktam tartósan menni, de 100km után már feltehetőleg ez miatt érzem sok olyan izmomat, amiről a Vespa tulajdonlása előtt nem is sejtettem, hogy vannnak...
Persze használtban és szigorúan csak nagyon olcsón vennék plexit...
Azt jól sejtem, hogy a gyári nagyplexi kb 70 cm magas? A közepes(kb 45 cm?) és a sport (kb 30 cm?) plexik milyen magasak? Illetve ezek a magasságok a plexi aljától, vagy a lámpa ívének a tetejétől értendők?


GT 200 és T5, de nem Vespa, ja meg egy pony

Avatar
maxx
Adminisztrátor
Hozzászólások: 2134
Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#259

Hozzászólás Szerző: maxx » 2018.05.18. 10:10

Szép tervek! Kívánom, hogy mindenben olyan legyen amilyennek szeretnétek! :)
A helyetekben azt is megnézném, van-e a horvát klubbok valamelyikének találkozója ebben az időintervallumban. Az még nagy élmény lenne, ha be tudnátok csatlakozni! ;)


Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...

Avatar
Jason82
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2012.09.27. 12:41
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#258

Hozzászólás Szerző: Jason82 » 2018.05.17. 06:43

Kedves Don!

Köszönöm a jókívánságokat, igyekszem dokumentálni az élményeket! :wink:

Üdv.: Gábor



Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#257

Hozzászólás Szerző: Don » 2018.05.16. 20:32

Üdv. !

Remélem nagyszerű túrátok lesz és ez alkalommal is látványos képekkel illusztrálod majd az élménybeszámolódat. :D .

Jó utat !


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Avatar
Jason82
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2012.09.27. 12:41
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#256

Hozzászólás Szerző: Jason82 » 2018.05.16. 12:49

Sziasztok!

Megvan az idei nyár elejei HO-VA túra (Horvát-Varga fivérek Motoros Baráti kör) időpontja és útvonala, gondoltam megosztom veletek! A célország idén Szlovénia lesz, 2018.06.05-én reggel indulok negyedmagammal Szekszárdról a következő célpontok irányába: Ptuj-Bled-Vintgar szurdok-Ljubljana-Izola-Piran, aztán pirítunk haza. Érkezés 2018.06.09-én, erről a kis túráról a hazaérkezést követően dobok fel pár képet, és egy kis élménybeszámolót.

Ez lesz az "új" Gts-em első hosszabb útja, pár friss kép a Vespámról: https://photos.google.com/share/AF1QipM ... ZjdXhSNUtn

Jó gurulást a nyárra mindannyiótoknak!

Üdv.: Gábor



Szili
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2010.08.08. 21:37
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#255

Hozzászólás Szerző: Szili » 2017.09.14. 09:19

Jó képek, köszi a beszámolót, irigyellek! :D A visszautat már kevésbé. Elcsípted az esőzóna szélét, ami konkrétan elmosta Zadart?



Avatar
maxx
Adminisztrátor
Hozzászólások: 2134
Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#254

Hozzászólás Szerző: maxx » 2017.09.14. 05:42

Köszi Jason az élmény krónikáját! Jó volt olvasni, mert szívesen mentem volna én is ... persze a visszafelé utat nem irigylem, bár a megázás mindig benne van a pakliban.


Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...

Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#253

Hozzászólás Szerző: Don » 2017.09.13. 19:31

Nagyszerű képek, részletes túrabeszámoló! :D

Talán megtörik a jég és itt a fórumon is olvasható majd néhány élménybeszámoló a lassan végéhez közeledő szezonról - nem pedig csak a zárt fb. oldalak elsődleges helye lesz az továbbra is. Igaz a látogatottság is mélyponton, mintha nagyon ciki lenne itt bármit posztolni. :roll: Így viszont igen csekély a közösségépítő ereje, pláne ha a jövőbeni tervekről van szó ( ahogy ezt korábban Hőbert Gabi is szóvá tette ).

Szóval gratulálok az élménybeszámolóhoz és remélem egyre többen ragadnak "tollat" és megírják - itt is - nyári élményeiket. :!:


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Avatar
Jason82
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2012.09.27. 12:41
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#252

Hozzászólás Szerző: Jason82 » 2017.09.13. 11:05

Sziasztok!

Egy kisebb beszámolóval szeretném megosztani veletek az élményeimet a 2017-es horvát találkozóról ( CroVespa), Rovinj-ból. Előzményként annyi, hogy 2015-ben lettem Vespa tulaj, egy GTS 250 formájában. Már akkor megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék vele külföldi túrán is részt venni. A terveim között szerepelt, hogy elrobogok a 2016-os VWD-re, és a triesti találkozóra, de a kislányom júniusi születése kihúzta a listáról a VWD-t, Triestbe pedig műszaki probléma miatt nem tudtam elmenni.

Ezért 2017-ben elhatároztam, hogy mindenképpen útnak indulok a horvát tenger felé a Vespám nyergében, így júniusban 5 napot töltöttem a plitvicei tavaknál, és Zadar környékén, három Pannóniás barátom társaságában. Ez a kis túra szuperül sikerült, ezért kedvet kaptam a horvát találkozóhoz is, amelynél adva volt két csalogató elem a tenger és a Vespa.

2017.09.06-án szerdán el is indultam Szekszárdról, egyedül (Szabóék csütörtökön jöttek) 7:20-kor, szép időben, több megállással 15:40-re meg is érkeztem a szállásra (512km). Az útvonalam nem volt túlbonyolítva, mivel a cél a minél előbbi Rovinj-i érkezés volt. Ezért Szekszárdról Barcsnak vettem az irányt a 6-os főúton, majd Horvátországba Kutina-ig hatoltam, ahol felhajtottam az A3-as autópályára Zágráb irányába. A horvát fővárost megkerülve délnek tartottam az A6-oson Rijekáig, ahol rátértem a 88/A8-as útvonalra.

Képek: https://photos.google.com/share/AF1QipM ... RDQi1GVFZ3

A gond nélküli út és a szállás elfoglalása örömére csobbantam is egyet a tengerben, és sétáltam egy jót az esti városi forgatagban. Másnap Szlovénia volt tervben, de 9 órakor látszott, hogy nagy zuhi lesz, ami be is jött 11-13 óráig rendesen szakadt, de délutánra kisütött a nap, így laza strandolás, városnézés, környék felfedezése volt a program, helyben.
Pénteken reggel elindultam, hogy végig menjek az isztrián Umagig a tenger mellett. Össze is jött, megálltam többek között a Linski fjordnál, Vrasar, Porec, Novigrad és Umag városánál. Mivel délután 17 órakor kezdődött a szervezett program (regisztráció, Vespa múzeum, nézelődés, esti program), így visszatértem Rovinjba.

Szombaton a délelőtt a főtéren gyülekeztünk, hogy 11:30-kor átmotorozzunk Pula-ba (34km). Először úgy tűnt, hogy nem fogjuk ki az időt, és esni fog, de szerencsére csupán 11 óra körül volt egy kisebb 15 perces eső. A Pula-ba tartó utat, így esőmentesen, megfelelő biztosítás mellett tehette meg mind a 440 résztvevő. Pula-ba érve egy kikötői bisztróban ebéddel vártak, majd ezt követően az arénához robogtunk. A fotózkodást követően én délre vettem az irányt és csobbantam Medulin partjainál, miközben felfedeztem a környéket.

Az esti gála vacsora a sok résztvevő ellenére flottul ment, a remek svédasztalos ételeket Szabóék, Dagi, Csizmi, és Olívér társaságában, élő zene mellett fogyaszthattam el. A bulizásba nem csaptunk bele, mivel mindenki készült a vasárnapi hazaútra, ami az előre jelzéseknek köszönhetően nem tűnt esőmentesnek.

Vasárnap hajnal 4-kor vihar volt, de 6 körül már nem eset, így gyors öltözést követően 6:20-kor elindultam, hátha megúszom a nagyobb esőt (a többiek csütörtöki rossz idő miatt nem lábon jöttek ki, így visszafelé is egyedül maradtam). Mivel a felhők észak-nyugatnak tartottak, én pedig észak-keletnek mentem, gondoltam szerencsém lesz, de a tippem nem jött be épp, hogy kiértem a városból ismét szakadt.

Folyamatosan úgy nézett ki, hogy az esőben motorozva jobbra nézve hamarosan kitisztul és jobb lesz a helyzet, de nem lett. Sőt egy 20 km-t követően a teljes szürkeség alatt haladtam egyre intenzívebb eső mellett. De nyomtam tovább, néhol olyan érzésem volt mintha folyna alattam az út és jetskiznék. Az első 80km, így elég nedvesre sikeredet, egészen Rijekáig. Ezt követően elállt, és lassan kisütött a nap is, és a további 430 km-ert egyre szebb időben tehettem meg (ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy az aszfalt motoros legnagyobb barátja a száraz aszfalt). 14:15-kor be is toltam a GTS-t a garázsba, összesen 1415km-ert tekertem a bele az 5 nap alatt, 50,23l benzint égettem el (3,55l/100km).

Jó volt! ;-)



Avatar
maxx
Adminisztrátor
Hozzászólások: 2134
Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#251

Hozzászólás Szerző: maxx » 2016.08.01. 09:16

Remélem a Limoncello túra (h betű nincs a citromos italt jelölő olasz szóban, mert akkor "limonkellónak" kellene ejteni és nem
"limoncsellónak") motorosai írásban is nyilatkoznak, hogy milyen volt az álomtúra. + Elveileg Bogeszék is megjöttek tegnap a PragoVesparól, várjuk a híreket :!: :wink:


Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...

Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#250

Hozzászólás Szerző: Don » 2016.07.31. 18:18

Ma este - ha minden igaz - véget ér a Limonchello túra és mindenki épségben, élményekkel teli érkezik majd haza. Igaz, egyetlen sort sem írtak :!: - de a képeket azt nyomták, ami ugyebár többet ér ezer szónál. 8)
Nem is mertem belőlük felrakni, féltem ahogy Bogesz meglátja a képeket, kiszórja táskájából az összes periratot, felpattan a GTS-re és irány dél ! :P

Kép


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Bogesz
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2011.08.11. 22:42
Tartózkodási hely: Budapest XI.

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#249

Hozzászólás Szerző: Bogesz » 2016.07.22. 22:57

Elképesztő helységválogatás. A túra gondolatának hatása alatt vagyok :shock: :)



Avatar
maxx
Adminisztrátor
Hozzászólások: 2134
Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#248

Hozzászólás Szerző: maxx » 2016.07.21. 09:55

Jó utat a csapatnak! Sárga vagyok, mint a limoncello :)


Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...

Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#247

Hozzászólás Szerző: Don » 2016.07.21. 09:12

Limonchello Tour 2016. július

... a gondos előkészítés ellenére a GTS Group csak felerészben tudott elindulni erre az igazán nagyszerű kalandnak ígérkező útra. 8) :cry: Természetesen minden napjukat követjük és kívánunk nekik ehhez a "hendikeppel" :P induló nagy túrához jó időt, gyönyörű helyeket, finom étkeket ... a fiúknak türelmet és kitartást. :lol:

Kép


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#246

Hozzászólás Szerző: Don » 2016.07.08. 07:29

.
Az öreg John villantott egy 5-öst ( 5000 km ) szólóban az Adriára, amiről részletesen tudósított is. Kár hogy nem futott össze nálunk senkivel.
Talán jövőre - Celle neki hazai terep. :D

Kép

Kép


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Avatar
maxx
Adminisztrátor
Hozzászólások: 2134
Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#245

Hozzászólás Szerző: maxx » 2016.07.08. 05:35

Jó élmény lehetett összefutni velük! :)

Volt szerencsém hasonlóhoz egy párszor és mindíg emlékezetesek maradnak ezek a találkozások. Megmosolyogtató tapasztalni, hogy másutt is vannak hasonszőrűek, ráadásul ökörköri felállásban, csapatosan vonulók. Köszi, hogy képviseltetek minket, a klubot és felvettétek a kontaktot a szlovénekkel. Eddig csak két klubbal volt kapcsolatunk ott, ezek a VC Lubiana és VC Menges. De azt nem gondoltam, hogy nekik is van egy országos klubjuk, mert ezen a néven nem szoktak megjelenni nemzetközi rendezvényeken. A fővárosi klub a képviselőjük. Örömmel látom, hogy vannak! :)

Kellemes PragoVespát nektek, majd várjuk a beszámolót arról is! 8)


Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...

Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#244

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2016.07.06. 19:30

Érdekes.Idejönnek túrázni(ide,ezekre a fos utakra,Mi meg arrafelé "menekülünk" :) ),de eszükbe sem jut felvenni a kapcsolatot klubbal.



Bogesz
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2011.08.11. 22:42
Tartózkodási hely: Budapest XI.

Re: Túrázás új Vespával - GT/GTS/GTV és társaik...

#243

Hozzászólás Szerző: Bogesz » 2016.07.05. 15:22

Mivel ezen a hétvégén szombat délig a munka Pesthez kötött, sajnos kihagytam az országos találkozót. A remek időre tekintettel azonban nem maradhattunk gurulás nélkül, úgyhogy Rolival mentünk egy Budapest - Balaton-felvidék - Tapolca - Budapest kanyart.
A mesés 77-es úton Monostorapátinál tucatnyi Vespát pillantottunk meg egy fogadó előtt. Mivel emlékeim szerint az országos találkozón szervezett gurulások némileg kisebb távra lettek tervezve, igen kíváncsivá tett bennünket az ismeretlen csapat.
A Vespa Klub Slovenia tagjai voltak, Balatonkerülő gastro-körúton Tapolcai szállással :)
Ezután kedélyes beszélgetés, matrica ajándékozás, éves klubélet ismertetése következett, majd közös gurulás a tapolcai szálláshelyre ahol kávézás, sütizés volt.

Szlovén eseménynaptár: http://vespaklub.si/koledar-dogodkov/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fentiek közül Rolival a július végén tartandó PragoVespára igen nagy elszántsággal kezdtünk készülni :wink:

Néhány kép a leírtakról: http://indafoto.hu/poggi/alap_album/slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;

Sajnáltam, hogy nem jutottam le az országosra, de legalább nyugaton sem maradt képviselet nélkül a klub :) Örülök, hogy jól sikerült és mindenki épségben hazaért.



Válasz küldése