rendszám, forgalmi megszerzése
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Ha volt valaha Magyarországon forgalomban és mondjuk ismert a rendszáma, akkor a központi nyilvántartóból kikereshető a jármű (a 80-as években még papíralapú kartotékrendszer volt, később egyre inkább digitális). Az adatbázisban ott szereplő utolsó tulajdonos és közted lévő hiánytalan adásvételi láncolattal vissza lehet helyezni a forgalomba (vélhetően kivonták automatikusan, ha nem tette meg az utolsó hivatalos gazdája).
Ha volt valaha magyar rendszáma, de nem tudod, ki volt az utolsó bejelentett tulajdonosa, akkor a központi nyilvántartó tud neki üzenni (adatvételmi okokból nem adják ki az elérhetőségeit), aztán vagy felveszi veled a kapcsolatot, vagy nem, vagy hajlandó adásvételit írni, vagy nem.
De ha az van, ami Vespáknál a legjellemzőbb, vagyis, hogy minden papír nélkül került be az országba, akkor olasz eredet esetén nem lehetetlen kikérni hivatalos másolatot az olasz hivatalból (nem könnyű, nem gyors és tudni kéne hozzá mondjuk egy rendszámot). A többi országról nem tudok, hogy lenne ilyen lehetőség.
Ha semmi nincs (egyetlen adásvételi az egyenlő a semmivel), akkor csak a veteránosítás marad. Ha a paripa elmúlt 30 éves és olyan állapotban van, vagy olyan állapotba hozható, amilyen a gyártásakor volt (némi engedménnyel), akkor OT-vizsgával, járműmérnök által készített építési tervvel, egyedi összeépítési engedéllyel, külön adásvételivel a vázra és a motorral kb. 2 hónap és 100-150k HUF elteltével forgalomba helyezhető, természetesen OT-rendszámmal, 5 évente kötelező veteránvizsgával és külön műszakival. Ekkor legalább eltekintenek mindenféle E-jelektől, távolságifény-visszajelzőtől, álló motornál is működő kürttől (ha akku nélküli a motor), első féklámpakapcsoló hiányától, tükrök hiányától (a legtöbb régi Vespán csak egy van gyárilag).
Mindegyik módszerre igaz, hogyha nincs benne rutinod, van nem csináltad még, akkor érdemes szakértő segítséget bevonni, aki némi pluszpénz ellenében segít, vagy akár mindent intéz helyetted.
Esetedben, ha egy külföldről valamikor papír nélkül behozott Vespáról van szó, akkor ha a motor elmúlt 30 a veteránosítás az egyetlen út valószínűleg, ha nem múlt el, akkor gyakorlatilag járhatatlan az út a rendszámosításhoz, ez esetben papíros váz vásárlása lehet a megoldás.
Ha volt valaha magyar rendszáma, de nem tudod, ki volt az utolsó bejelentett tulajdonosa, akkor a központi nyilvántartó tud neki üzenni (adatvételmi okokból nem adják ki az elérhetőségeit), aztán vagy felveszi veled a kapcsolatot, vagy nem, vagy hajlandó adásvételit írni, vagy nem.
De ha az van, ami Vespáknál a legjellemzőbb, vagyis, hogy minden papír nélkül került be az országba, akkor olasz eredet esetén nem lehetetlen kikérni hivatalos másolatot az olasz hivatalból (nem könnyű, nem gyors és tudni kéne hozzá mondjuk egy rendszámot). A többi országról nem tudok, hogy lenne ilyen lehetőség.
Ha semmi nincs (egyetlen adásvételi az egyenlő a semmivel), akkor csak a veteránosítás marad. Ha a paripa elmúlt 30 éves és olyan állapotban van, vagy olyan állapotba hozható, amilyen a gyártásakor volt (némi engedménnyel), akkor OT-vizsgával, járműmérnök által készített építési tervvel, egyedi összeépítési engedéllyel, külön adásvételivel a vázra és a motorral kb. 2 hónap és 100-150k HUF elteltével forgalomba helyezhető, természetesen OT-rendszámmal, 5 évente kötelező veteránvizsgával és külön műszakival. Ekkor legalább eltekintenek mindenféle E-jelektől, távolságifény-visszajelzőtől, álló motornál is működő kürttől (ha akku nélküli a motor), első féklámpakapcsoló hiányától, tükrök hiányától (a legtöbb régi Vespán csak egy van gyárilag).
Mindegyik módszerre igaz, hogyha nincs benne rutinod, van nem csináltad még, akkor érdemes szakértő segítséget bevonni, aki némi pluszpénz ellenében segít, vagy akár mindent intéz helyetted.
Esetedben, ha egy külföldről valamikor papír nélkül behozott Vespáról van szó, akkor ha a motor elmúlt 30 a veteránosítás az egyetlen út valószínűleg, ha nem múlt el, akkor gyakorlatilag járhatatlan az út a rendszámosításhoz, ez esetben papíros váz vásárlása lehet a megoldás.
Vespa PK50S Elestart dall' 1983
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Sziasztok!
Kérdésem az lenne hogy lehet forgalmit, rendszámot varázsolni olyan mocira amihez csak adásvételi van?
Üdv Misa
Kérdésem az lenne hogy lehet forgalmit, rendszámot varázsolni olyan mocira amihez csak adásvételi van?
Üdv Misa
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Üdv az Uraknak,
A gép, amit frissen vettem egy teljesen alap verzió (1982-es PX 200 E), elektronikus gyújtással, de akku, önindító, különolajzás nélkül. Mindezek mellett első féklámpakapcsolóval és távolsági fény visszajelzővel sem rendelkezik gyárilag. A sárga visszajelző a helyzetjelzővel együtt gyullad ki, a zöld meg az indexszel együtt villog.
Műszakin ez mennyire probléma? Elfogadják, hogy ez így gyári, vagy követelik az első féklámpakapcsolót és a kék távfényvisszajelzést? A vonatkozó KÖHÉM-rendeletben benne van, de számos régi típusnál van ilyen (pl. Pannóniánál sincs távfény visszajelző). Illetve akku híján minden csak járó motorral működik, ez nem gond?
üdv és köszönöm:
z
A gép, amit frissen vettem egy teljesen alap verzió (1982-es PX 200 E), elektronikus gyújtással, de akku, önindító, különolajzás nélkül. Mindezek mellett első féklámpakapcsolóval és távolsági fény visszajelzővel sem rendelkezik gyárilag. A sárga visszajelző a helyzetjelzővel együtt gyullad ki, a zöld meg az indexszel együtt villog.
Műszakin ez mennyire probléma? Elfogadják, hogy ez így gyári, vagy követelik az első féklámpakapcsolót és a kék távfényvisszajelzést? A vonatkozó KÖHÉM-rendeletben benne van, de számos régi típusnál van ilyen (pl. Pannóniánál sincs távfény visszajelző). Illetve akku híján minden csak járó motorral működik, ez nem gond?
üdv és köszönöm:
z
Vespa PK50S Elestart dall' 1983
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Köszönöm Höbi úr!
Elkevertem a számodat, de lehet, hogy lenne néhány kérdésem (ma délután hozom el a gépet). Még az is lehet, hogy egy jó Vespa-szerelőre is szükség lesz, nem tudsz egy olyat?
))))
Elkevertem a számodat, de lehet, hogy lenne néhány kérdésem (ma délután hozom el a gépet). Még az is lehet, hogy egy jó Vespa-szerelőre is szükség lesz, nem tudsz egy olyat?

Vespa PK50S Elestart dall' 1983
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
2 tükör, számok, fékek, gumik, esetleg világítás, de az már nem jellemző.
Kapaszkodót nem szokták nézni, kmórán csak lefotózzák a megtett km-t.
Kapaszkodót nem szokták nézni, kmórán csak lefotózzák a megtett km-t.
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Üdv az Uraknak,
Egy PX-en mit néznek a műszakin, mi kell hozzá, hogy rajta legyen? A két tükör az oké, világítás-fékek szintén, de kell pl. hátsó kapaszkodó, vagy elegendő az ülés közepén a szíj? Ha a km óra számlapján itt-ott le van pattogva a festék, az mennyire probléma? A sebességet le lehet olvasni, csak egyik-másik számjegy nem látszik. Nem megúszni akarom a javítást, csak érdekel, hogy ráérek-e kapaszkodót beszerezni vagy már a forgalomba helyezés előtti műszakihoz kell.
Egy PX-en mit néznek a műszakin, mi kell hozzá, hogy rajta legyen? A két tükör az oké, világítás-fékek szintén, de kell pl. hátsó kapaszkodó, vagy elegendő az ülés közepén a szíj? Ha a km óra számlapján itt-ott le van pattogva a festék, az mennyire probléma? A sebességet le lehet olvasni, csak egyik-másik számjegy nem látszik. Nem megúszni akarom a javítást, csak érdekel, hogy ráérek-e kapaszkodót beszerezni vagy már a forgalomba helyezés előtti műszakihoz kell.
Vespa PK50S Elestart dall' 1983
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
http://www.portfolio.hu/gazdasag/mostan ... paign=link" onclick="window.open(this.href);return false;
Próbálom megérteni. Erre még van két évem
Próbálom megérteni. Erre még van két évem

- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Idén fog OT rendszámot kapni a T5 (már az is 31 éves lett), szerintem tavasszal nekikezdek a procedúrának.
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
- Lóri
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7068
- Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
- Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Szerintem kicsit tulszinezte a srac a sztorit, e miatt ne menjen el a kedved! Mondjuk nem tudom miben gondolkodsz, hogy masik opciokent maradhat rendszamtalan is, de osszessegeben szerintem erdemes egy egyebkent jelenleg nem rendszamos gep eseten vegigtaposni az amugy valoban kisse bonyodalmas ugyintezest... 

Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Mindent összeadva gyakorlatilag jobban jársz, ha mindenféle rendszám/papír/átírás nélkül csak úgy motorozol, mert akkor egyrészt nem biztos, hogy megszívod, másrészt egy egyszeri összeg lesz, amit simán befizetsz egy db csekken
.
Ennél jobban nem lehet megnehezíteni azok dolgát, akik hatóságilag nyilvántartott oldtimert szeretnének megőrízni az utókornak. Az enyémet viszont megkönnyítették, a büdös életben nem veszek minősített veteránt.

Ennél jobban nem lehet megnehezíteni azok dolgát, akik hatóságilag nyilvántartott oldtimert szeretnének megőrízni az utókornak. Az enyémet viszont megkönnyítették, a büdös életben nem veszek minősített veteránt.
Vespa PK50S Elestart dall' 1983
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
az OT-be akartam, de nem megy 
http://www.tesztmotor.hu/ti_irtatok/ti_ ... arorszagon" onclick="window.open(this.href);return false;
durva

http://www.tesztmotor.hu/ti_irtatok/ti_ ... arorszagon" onclick="window.open(this.href);return false;
durva

GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Üdv az Uraknak,
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e még az a régen létezett lehetőség, hogy papír nélküli motorokat OT vizsgával mégiscsak forgalomba lehet helyezni.
Tudom, hogy évekkel ezelőtt bezárták ezt a kaput, mert néhányan visszaéltek vele, csak hátha újra lehetővé tették.
Vagy ha ez nem működik, akkor van akadálya egy osztrák forgalomba helyezésnek, majd onnan honosításnak? Úgy tudom, hogy származásellenőrzés után megoldható a papírozás nulláról is.
üdv
poteka
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e még az a régen létezett lehetőség, hogy papír nélküli motorokat OT vizsgával mégiscsak forgalomba lehet helyezni.
Tudom, hogy évekkel ezelőtt bezárták ezt a kaput, mert néhányan visszaéltek vele, csak hátha újra lehetővé tették.
Vagy ha ez nem működik, akkor van akadálya egy osztrák forgalomba helyezésnek, majd onnan honosításnak? Úgy tudom, hogy származásellenőrzés után megoldható a papírozás nulláról is.
üdv
poteka
Vespa PK50S Elestart dall' 1983
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Ja hogy Szombathely! Vidéken általában normálisabban működnek a dolgok.
KPM-27000Ftműszaki vizsgáztatni nem is kell?
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Köszi
Vámhivatalban kitöltöttem egy papírt, egy óra mulva kész volt a számolás, bankkártyával kifizettem, és mehettem az okmányirodába. Fél nap alatt simán le lehetett tudni. Szombathelyen mindenütt normálisak és segítőkészek voltak...

Vámhivatalban kitöltöttem egy papírt, egy óra mulva kész volt a számolás, bankkártyával kifizettem, és mehettem az okmányirodába. Fél nap alatt simán le lehetett tudni. Szombathelyen mindenütt normálisak és segítőkészek voltak...
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Gratulálok!
Már csak gyári nagy plexi meg egy Tucano kell rá, aztán jó motorozást!
Egyébként ahogy nézem a KPM ezek szerint olcsóbb lett, és a regadót sem számolgatják annyi ideig, így egy nap alatt elintézhető a dolog!

Már csak gyári nagy plexi meg egy Tucano kell rá, aztán jó motorozást!
Egyébként ahogy nézem a KPM ezek szerint olcsóbb lett, és a regadót sem számolgatják annyi ideig, így egy nap alatt elintézhető a dolog!
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Siker
!
Reggel 10-kor KPM(27.000 Ft), utána vámhivatal (9.800 Ft), gyors ebéd (1.200 Ft), majd okmányiroda (19.000 Ft)
13.50-kor a motoron volt a rendszám, és zsebemben a forgalmi. Egy újabb (az előző tulaj által 50-esként használt) ET4-125 gurul hivatalosan. Mikor lesz már jó idő ???

Reggel 10-kor KPM(27.000 Ft), utána vámhivatal (9.800 Ft), gyors ebéd (1.200 Ft), majd okmányiroda (19.000 Ft)
13.50-kor a motoron volt a rendszám, és zsebemben a forgalmi. Egy újabb (az előző tulaj által 50-esként használt) ET4-125 gurul hivatalosan. Mikor lesz már jó idő ???

Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Én is olvastam reggel ezt a bejegyzést.
Minden évben, egyszer-kétszer valakinek eszébe jut a dolog, majd egy év szünet.
Nem tudják, vagy nem akarják megoldani a jogalkotók. Néha azt gondolom, hogy szerencsére nem oldják meg, mert biztos nem a tulajdonosok javára oldanák meg.
Probáljátok elképzelni, hogy nem csak pénzbe, hanem utánnajárásba kerülne az egész.
Minden évben, egyszer-kétszer valakinek eszébe jut a dolog, majd egy év szünet.
Nem tudják, vagy nem akarják megoldani a jogalkotók. Néha azt gondolom, hogy szerencsére nem oldják meg, mert biztos nem a tulajdonosok javára oldanák meg.
Probáljátok elképzelni, hogy nem csak pénzbe, hanem utánnajárásba kerülne az egész.
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
Senki nem tud semmit, de azért időről időre előkerül a téma. Megint egy okoskodó semmitmondó cikk, amin aztán lehet napokig rugózni, vitázni, anyázni...
Aztán leülepszik a felkavart por, és mindenki robog tovább. Rendszámmal, vagy rendszám nélkül...
http://moped.blog.hu/2016/10/19/mire_va ... n=totalcar" onclick="window.open(this.href);return false;
Egyébként nekem ebből csak az jött le, hogy aki írta a cikket, az nagyon jogkövetőnek érzi magát, és mindenkit utál, aki nem az, és esetleg rendszám nélkül robog valami nem kismotorral.
Kicsit olyan dögöljön meg a szomszéd tehene is dolog ez...
Az elsődleges szerintem az lenne, hogy találjanak ki valami normálisan alkalmazható és nem túl költséges megoldást a kismotor rendszámra, meg a rendszám nélküli nagymotorok "legalizálására"!
Ha ez már működik, akkor jogosan lehet b@szogatni a még akkor is rendszám nélkül rohangáló Runnereseket meg hasonlókat.
Aztán leülepszik a felkavart por, és mindenki robog tovább. Rendszámmal, vagy rendszám nélkül...
http://moped.blog.hu/2016/10/19/mire_va ... n=totalcar" onclick="window.open(this.href);return false;
Egyébként nekem ebből csak az jött le, hogy aki írta a cikket, az nagyon jogkövetőnek érzi magát, és mindenkit utál, aki nem az, és esetleg rendszám nélkül robog valami nem kismotorral.
Kicsit olyan dögöljön meg a szomszéd tehene is dolog ez...
Az elsődleges szerintem az lenne, hogy találjanak ki valami normálisan alkalmazható és nem túl költséges megoldást a kismotor rendszámra, meg a rendszám nélküli nagymotorok "legalizálására"!
Ha ez már működik, akkor jogosan lehet b@szogatni a még akkor is rendszám nélkül rohangáló Runnereseket meg hasonlókat.
Re: rendszám, forgalmi megszerzése
A massa tara, önsúlyt jelent. Szerintem, biztosan nem 186 kg egy ET.
A németek, teli tankolt tömeget adnak meg, ami 115 kg. Ezért a 108 kg az ami valószínű.
De ezt majd megmondják neked. Nekem, miután elírtam pár adatott a biztosítás kotésnél, szépen átírta utólag a biztosító. Írd be nyugodtan a 108 kg-ot, mert ha mégis 106,5 kg, kijavítják
A németek, teli tankolt tömeget adnak meg, ami 115 kg. Ezért a 108 kg az ami valószínű.
De ezt majd megmondják neked. Nekem, miután elírtam pár adatott a biztosítás kotésnél, szépen átírta utólag a biztosító. Írd be nyugodtan a 108 kg-ot, mert ha mégis 106,5 kg, kijavítják
