OT Rendszám, vizsga, minősítés, türelemjáték

Lezárt
Avatar
Letya
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2008.06.09. 11:15
Tartózkodási hely: Győr

#5

Hozzászólás Szerző: Letya » 2009.06.23. 22:55

Korrekt... Magyarok vagyunk, mit várhatnánk...

"Korábban egyedi elbírálás alapján is forgalomba helyezett a hivatal okmányukat vesztett járműveket. Sajnos egy évvel ezelőtt ezt a kedvező gyakorlatot két veterános romba döntötte azzal, hogy az adásvételi szerződésre a már elhunyt első tulajdonosok aláírásait hamisították.

Tehát amíg a 35/2000 BM rendeletet nem módosítják, sajnos nincs mód a forgalomba helyezésre. Mindenesetre ezt a módosítást szorgalmazandó a MAVAMSZ vezetői felvették a kapcsolatot az illetékesekkel. Az eredményre várni kell."

Lóri írta:További érdekes és részben elkeserítő olvasmány:

http://www.mavamsz.hu/hasznos.php



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#4

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2009.01.26. 15:04

További érdekes és részben elkeserítő olvasmány:

http://www.mavamsz.hu/hasznos.php


Kép

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

#3

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2009.01.21. 19:24

Bizakodjunk!
Bár ahogy a hivatalos ügymeneteket ismerem, nagy csodának kéne történni ahoz, hogy pozitív irányba változzanak a dolgok, pláne egy ilyen témában. Manapság amikor semmi nem jó ami régi. Szmogriadó, páros-páratla, katalizátor, belvárosi zóna, hivatalos bontási engedély... :?
A gyűjtőkön kívül senkit nem érdekel egy öreg vas talpraállítása, pláne ha még papírjai sincsenek.
Pillanatnyilag még sokszor akkor is meg kell küzdeni az ocsmányirodával, ha minden papírja rendben van a járgánynak. :?



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#2

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2009.01.21. 13:19

Talán ideillik:

2009. január 17. szombat 10:02
A Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség (Mavamsz) vezető képviselői és a Központi Okmányiroda vezetői megbeszélést tartottak, amelynek során megvitatták az okmányait vesztett, illetve okmányokkal nem rendelkező járművek forgalomba helyezésének lehetőségeit. Mint a szövetség által kiadott közlemény fogalmaz, az egyeztetés során kiderült, hogy az okmányiroda illetékesei tisztában vannak a szerteágazó kérdéskör minden előfordulási formájával, és nyitottak arra, hogy megnyugtató megoldást keressenek a Polgári Törvénykönyv keretein belül. Ehhez alapvető jelentőségűnek minősítették, hogy az iroda és az ügyfél közötti közvetlen kapcsolat jöjjön létre. Az okmányiroda álláspontját részleteiben megismerve a Mavamsz elnöksége is mindenkit arra biztat, hogy kiváltképp problematikus esetekben személyesen járjanak el, mivel a tapasztalat szerint számos erre szakosodott ügyintéző vállalkozás sablonokiratai és megoldási javaslatai nem az eredményes ügykezelés irányában hatnak. Adott esetben így lehetségessé válik a hiányos tulajdonosi láncolat tisztázása, illetve az adásvételi szerződés hiánya esetén is a járművek forgalomba helyezése, amennyiben a tulajdonjog megszerzése aggálymentesen megállapítható a Polgári Törvénykönyv szabályai alapján. Úgyszintén készek arra, hogy a fenti kérdéskörbe tartozó ügyekben már a jármű felújítását megelőzően - az ügyfél személyes megjelenése esetén -, a rendelkezésre álló okiratok és nyilatkozatok alapján előzetes tájékoztatást adnak a forgalomba helyezés lehetőségeiről, megkímélve ezzel az ügyfeleket az esetlegesen felesleges kiadásoktól. A szövetség apparátusa minden tagjának messzemenő segítséget és tájékoztatást ad a hasonló ügyek elindításához, s honlapján rövidesen bővebb jogi tájékoztatást jelentet meg (www.mavamsz.hu).


Nem hivatalos forrásból azt az értesülést szereztük, hogy „biztosítékot” az verte ki, hogy egyes veteránjármű-tulajdonosok ügyintéző cégeket bíztak meg a legalizálás lebonyolításával, és felkért „kijárók” meglehetősen messziről is gyanúsnak látszó iratokat kreáltak. Akadt néhány olyan veterános is, akik lebuktak hamis irataikkal, így közel egy éve már lehetetlen az iratok nélküli oldtimerek legalizálása, amivel – amint lenni szokott – a törvénytisztelő, becsületes többség szenvedett kárt. A szövetség illetékesei végre megtették azt, ami elvárható volt, és megtették az első lépést a rendezés felé. Reméljük, újabbak is következnek majd.



Avatar
pierre
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2004.06.30. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

OT Rendszám, vizsga, minősítés, türelemjáték

#1

Hozzászólás Szerző: pierre » 2008.09.17. 15:57

Sziasztok!

Megpróbálom második nekifutásra is leírni a rendszámoztatással, veterán minősítéssel kapcsolatos tapasztalataimat.

Információk:
- Adott egy adásvételivel rendelkező 30 év feletti, igen jó állapotban lévő Vespa
- Megtaláltam hozzá (szerencsémre!) az eredeti súlyadó papírt a 80as évekből, amelyen szerepelt az olasz rendszám
- És sok kezdeti lelkesedés és türelem

Kiegészítő infó:
A muzeális minősítő vizsga egy külön eljárás, melynek esetünkben a célja az lesz, hogy rendelkezve a veterán minősítéssel igényelhetjük a sikeres műszaki vizsga után az OT kezdetű rendszámot.

Rögtön kezdem is a veterán ( muzeális minősítő ) vizsgával. Eljárási díja 13.000 HUF volt. A MAVAMSZ weboldalán ( http://www.mavamsz.hu) tudsz egy ott szépen elhelyezett táblázatban számodra megfelelő időpontot találni. Ha ez megvan felhívod szépen az ott megjelölt telefonszámot, és jelentkezel. Eljön az időpont, a gondosan felkészített ( műszakilag és esztétikailag is!! ) Vespádat elviszed. Kitöltöd a munkalapot saját kezűleg ( senki semmit nem kér! Se papír se adat! Furcsa volt számomra ). Kivárod a sorod, figyelsz, hogy ne nézzenek madárnak és ne menjenek be eléd kocsival! Behívnak a garázsba, munkalap átad. Átnézik, fényképeznek, alvázszám ellenőrzés, motorszám ellenőrzés. Nekem műszakilag is ellenőrizték ( világítás, fklámpa stb... ).
Ha minden rendben, amíg a garázsban beütögetik a réztáblát, addig befizeted elöl a díjat. Visszasétálsz. Kapod a táblát. Postán küldik a kiskönyvedet, melyben közepesen szar minőségű fotóval és a motorod adataival fogsz találkozni lepecsételve.
A boldogságtól repdesve húzol vissza a munkahelyedre ha éppen napközbeni időpontra fértél be, frankó minden, hiszen veteránná minősítették a vasad!
Inkább most szembesülj vele, ez csak egy 13.000 HUF-os papír, mely arra fog feljogosítasni, hogy az OT rendszámot kiadják neked, és majd 5 év múlva ismét vidd revízióra a Vespát :)
Ja a szakik meg fogják kérdezni, hogy akarsz -e OT rendszámot (amit nem értettem, hisz ezért is minősítteted).
Jönnek a nehézségek...
Van egy adásvételid meg tudod, a motorod régi rendszámát. Ebben az esetben egy kis ismerettséggel ( fordulhatsz hozzám is akár ) meg kell keresni az erre illetékes PR irodát. Ők alváz és motorszám alapján kiadják az eredeti törzslapot és egy származás igazolást olaszul, amiért ki kell perkálnod pár Eurót...Lesz plussz egy papírod, kb 1 hónap alatt...
Ez még semmire sem elég, amint teheted kérj egy származás ellenőrzést a kiszemelt okmányirodában! Megnyugtatnak, hogy 10 nap...lesz az a duplája is!
Amint ez is megvan, már mennél is vizsgára...Ne menj!!!
Következő dolgod az lesz, hogy az olasz papírokkal elmenj szépen egy fordítóirodához és úgy kb 20.000 HUF ért kérj egy hiteles fordítást róla.
Lássuk mi lesz ezután a kezedben:
adásvételi, olasz eredetpapírok, származásellenőrzés, hiteles fordítások, veterán minősítés...
Kiemelném, hogy sokan mondják és vitatkoznak az eredetiségvizsgálattal kapcsolatban. Nos ne ugorj be annak, hogy kell. A muzeális minősítés egyenértékű (kellene legyen) a tudorok szerint az eredetvizsgával! ( Persze Magyarországon vagyunk, és ez sajnos függ az ügyintézőtől is...bürokrácia...)

apró kitérő: Ha nem akarsz OT-t, és egészen egyszerűen csak rendszámoztatni akarsz, akkor kelleni fog az eredetvizsga, és hagyd ki a veterán minősítést. A fentebb felsorolt papírok neked is kelleni fognak!
Az olasz eredet papírokat helyettesítheti a kinti forgalmi hiteles másolata, és a forgalomból kivonás igazolása. Ezeket is le kell fordíttatni.

Elérkezik ezek után a rakás papíroddal ( adásvételi, olasz eredetpapírok illetve az ezt helyettesítő okmányok, származásellenőrzés, hiteles fordítások, veterán minősítés illetve az ezt helyettesítő eredetvizsga nem OT esetén, ...)
a műszaki vizsga.
Ha jó állapotú veterán korú géped van, akkor nagy esélyed van, hogy kiemelt figyelmet kap a vizsga során, mindenki megnézi. Ha van egy-két apróság a mocival, akkor ez bizony hátrány lehet. Ezért minden működjön jól, beleértve a fékeket is!
Optimális esetben sikerül a vizsga, megvan a műszaki adatlapot is!
Boldog vagy, madarat lehet fogatni veled...
Következik az okmányiroda. A hónod alá csapott púpozott mappával bemész, leadod...érdemes a Visegrádiba menni, de kisebb szerencsével és ismerettséggel talán kiadják a kerületiben is a forgalmit, rendszámot, stb...Ha biztosra akarsz menni, irány a Visegrádi utca.
Ha eddig eljutottál, és semmibe sem kötnek bele, és közlik mikor mehetsz a rendszámért és papírokért, akkor igazán boldog lehetsz és kezdhetsz gondolkodni, hol vegyél rendszámtábla tartót :)
És itt lenne a történet vége!
Azért amire mindenképp érdemes figyelni:
Minden papíron, igazoláson, munkalapon egyezzen minden adat!!!Alvázszám, motorszám főleg!!! Nekem ez +2-3 heti várakozásomba került!!! Olasz barátaink 1977-ben a törzslapra az 1-est 'I' -nek írták... :x

Alapjában véve nem érzékeltem a totális bürokráciát mindenhol, de azért találkozni fogsz vele ezen a kicsit rázós úton...
Ha esetleg olvassák, akkor köszönöm a segítőknek, intézkedőknek a közreműködést!!!

Még mielőtt azt hinnéd, végre vége van...nincs... :lol: mi maradt ki? (ez lehetne egy kérdés is valamilyen vespashop.hu ajándékért :wink: ).......a biztosítás...

Mai kényelmes napjainkban mit csinálsz? Keresen a neten egy jó kis alkuszt, online lehetőséget, hogy megkösd a köteleződet ( én nem akartam ezért külön MAVAMSZ tag lenni, hogy kedvezményes biztosítást kapjak...valóban igaz, a piaci töredékéért...).
Megtalálod a legolcsóbbat...és hajrá megpróbálod rögtön megkötni. Nem veteránok esetén nem lesz gubanc! Menni fog!
Veteránok esetén beírod az OTxxxx rendszámot, és elhajt a fenébe, hogy nem érvényes...Irány a biztosító iroda.
Én ebben az időpontban talált két olcsóbb közül ( K&H, OTP Garancia ) közül beszaladtam az OTP Garanciába!

Mindenkinek sok sikert! Annyit kérnék, hogy ne ide bombázzatok kérdéseket, ha mégis lenne írjatok (info@vespashop.hu)...
Sok sikert!
Remélem hasznos volt a történet!
Végösszeget szándékosan nem írtam ( lehet, hogy pár hónap múlva már változik az összeg ), de jelen állás szerint 80-100.000 HUF körülire számíthatsz 200 cm3 esetén.
Pierre



Lezárt