Sziasztok!
Megpróbálom második nekifutásra is leírni a rendszámoztatással, veterán minősítéssel kapcsolatos tapasztalataimat.
Információk:
- Adott egy adásvételivel rendelkező 30 év feletti, igen jó állapotban lévő Vespa
- Megtaláltam hozzá (szerencsémre!) az eredeti súlyadó papírt a 80as évekből, amelyen szerepelt az olasz rendszám
- És sok kezdeti lelkesedés és türelem
Kiegészítő infó:
A muzeális minősítő vizsga egy külön eljárás, melynek esetünkben a célja az lesz, hogy rendelkezve a veterán minősítéssel igényelhetjük a sikeres műszaki vizsga után az OT kezdetű rendszámot.
Rögtön kezdem is a
veterán ( muzeális minősítő ) vizsgával. Eljárási díja 13.000 HUF volt. A MAVAMSZ weboldalán (
http://www.mavamsz.hu) tudsz egy ott szépen elhelyezett táblázatban számodra megfelelő időpontot találni. Ha ez megvan felhívod szépen az ott megjelölt telefonszámot, és jelentkezel. Eljön az időpont, a gondosan felkészített ( műszakilag és esztétikailag is!! ) Vespádat elviszed. Kitöltöd a munkalapot saját kezűleg ( senki semmit nem kér! Se papír se adat! Furcsa volt számomra ). Kivárod a sorod, figyelsz, hogy ne nézzenek madárnak és ne menjenek be eléd kocsival! Behívnak a garázsba, munkalap átad. Átnézik, fényképeznek, alvázszám ellenőrzés, motorszám ellenőrzés. Nekem műszakilag is ellenőrizték ( világítás, fklámpa stb... ).
Ha minden rendben, amíg a garázsban beütögetik a réztáblát, addig befizeted elöl a díjat. Visszasétálsz. Kapod a táblát. Postán küldik a kiskönyvedet, melyben közepesen szar minőségű fotóval és a motorod adataival fogsz találkozni lepecsételve.
A boldogságtól repdesve húzol vissza a munkahelyedre ha éppen napközbeni időpontra fértél be, frankó minden, hiszen veteránná minősítették a vasad!
Inkább most szembesülj vele, ez csak egy 13.000 HUF-os papír, mely arra fog feljogosítasni, hogy az OT rendszámot kiadják neked, és majd 5 év múlva ismét vidd revízióra a Vespát

Ja a szakik meg fogják kérdezni, hogy akarsz -e OT rendszámot (amit nem értettem, hisz ezért is minősítteted).
Jönnek a nehézségek...
Van egy adásvételid meg tudod, a motorod régi rendszámát. Ebben az esetben egy kis ismerettséggel ( fordulhatsz hozzám is akár ) meg kell keresni az erre illetékes PR irodát. Ők alváz és motorszám alapján kiadják az eredeti törzslapot és egy származás igazolást olaszul, amiért ki kell perkálnod pár Eurót...Lesz plussz egy papírod, kb 1 hónap alatt...
Ez még semmire sem elég, amint teheted kérj egy származás ellenőrzést a kiszemelt okmányirodában! Megnyugtatnak, hogy 10 nap...lesz az a duplája is!
Amint ez is megvan, már mennél is vizsgára...Ne menj!!!
Következő dolgod az lesz, hogy az olasz papírokkal elmenj szépen egy fordítóirodához és úgy kb 20.000 HUF ért kérj egy
hiteles fordítást róla.
Lássuk mi lesz ezután a kezedben:
adásvételi, olasz eredetpapírok, származásellenőrzés, hiteles fordítások, veterán minősítés... Kiemelném, hogy sokan mondják és vitatkoznak az eredetiségvizsgálattal kapcsolatban. Nos ne ugorj be annak, hogy kell. A muzeális minősítés egyenértékű (kellene legyen) a tudorok szerint az eredetvizsgával! ( Persze Magyarországon vagyunk, és ez sajnos függ az ügyintézőtől is...bürokrácia...)
apró kitérő: Ha nem akarsz OT-t, és egészen egyszerűen csak rendszámoztatni akarsz, akkor kelleni fog az eredetvizsga, és hagyd ki a veterán minősítést. A fentebb felsorolt papírok neked is kelleni fognak!
Az olasz eredet papírokat helyettesítheti a kinti forgalmi
hiteles másolata, és a forgalomból kivonás igazolása. Ezeket is le kell fordíttatni.
Elérkezik ezek után a rakás papíroddal
( adásvételi, olasz eredetpapírok illetve az ezt helyettesítő okmányok, származásellenőrzés, hiteles fordítások, veterán minősítés illetve az ezt helyettesítő eredetvizsga nem OT esetén, ...)
a
műszaki vizsga.
Ha jó állapotú veterán korú géped van, akkor nagy esélyed van, hogy kiemelt figyelmet kap a vizsga során, mindenki megnézi. Ha van egy-két apróság a mocival, akkor ez bizony hátrány lehet. Ezért minden működjön jól, beleértve a fékeket is!
Optimális esetben sikerül a vizsga, megvan a
műszaki adatlapot is!
Boldog vagy, madarat lehet fogatni veled...
Következik az
okmányiroda. A hónod alá csapott púpozott mappával bemész, leadod...érdemes a Visegrádiba menni, de kisebb szerencsével és ismerettséggel talán kiadják a kerületiben is a forgalmit, rendszámot, stb...Ha biztosra akarsz menni, irány a Visegrádi utca.
Ha eddig eljutottál, és semmibe sem kötnek bele, és közlik mikor mehetsz a rendszámért és papírokért, akkor igazán boldog lehetsz és kezdhetsz gondolkodni, hol vegyél rendszámtábla tartót

És itt lenne a történet vége!
Azért amire mindenképp érdemes figyelni:
Minden papíron, igazoláson, munkalapon egyezzen minden adat!!!Alvázszám, motorszám főleg!!! Nekem ez +2-3 heti várakozásomba került!!! Olasz barátaink 1977-ben a törzslapra az 1-est 'I' -nek írták...
Alapjában véve nem érzékeltem a totális bürokráciát mindenhol, de azért találkozni fogsz vele ezen a kicsit rázós úton...
Ha esetleg olvassák, akkor köszönöm a segítőknek, intézkedőknek a közreműködést!!!
Még mielőtt azt hinnéd, végre vége van...nincs...

mi maradt ki? (ez lehetne egy kérdés is valamilyen vespashop.hu ajándékért

).......
a biztosítás...
Mai kényelmes napjainkban mit csinálsz? Keresen a neten egy jó kis alkuszt, online lehetőséget, hogy megkösd a köteleződet ( én nem akartam ezért külön MAVAMSZ tag lenni, hogy kedvezményes biztosítást kapjak...valóban igaz, a piaci töredékéért...).
Megtalálod a legolcsóbbat...és hajrá megpróbálod rögtön megkötni. Nem veteránok esetén nem lesz gubanc! Menni fog!
Veteránok esetén beírod az OTxxxx rendszámot, és elhajt a fenébe, hogy nem érvényes...Irány a biztosító iroda.
Én ebben az időpontban talált két olcsóbb közül ( K&H, OTP Garancia ) közül beszaladtam az OTP Garanciába!
Mindenkinek sok sikert! Annyit kérnék, hogy ne ide bombázzatok kérdéseket, ha mégis lenne írjatok (
info@vespashop.hu)...
Sok sikert!
Remélem hasznos volt a történet!
Végösszeget szándékosan nem írtam ( lehet, hogy pár hónap múlva már változik az összeg ), de jelen állás szerint 80-100.000 HUF körülire számíthatsz 200 cm3 esetén.
Pierre