Érdemes...
- Wilike
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 3083
- Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
- Kapcsolat:
Re: Érdemes...
Hümmm.....
Azt írja, hogy a töltő 3 Ampert tud. Tegyük fel, hogy minden ideális és nem számolunk az amperóra-hatásfokkal*, akkor is 3 Amperes töltés 6, vagy 7 órán keresztül, az 18, 21 Amperórát jelent. Mennyire is van akkor még csak feltöltve a 40 Amperórás akku?
(*amperóra-hatásfok: a töltéshez felhasznált árammennyiség aránya a később, ténylegesen az akkuból munkára fogható árammennyiséghez képest.)
Azt írja, hogy a töltő 3 Ampert tud. Tegyük fel, hogy minden ideális és nem számolunk az amperóra-hatásfokkal*, akkor is 3 Amperes töltés 6, vagy 7 órán keresztül, az 18, 21 Amperórát jelent. Mennyire is van akkor még csak feltöltve a 40 Amperórás akku?
(*amperóra-hatásfok: a töltéshez felhasznált árammennyiség aránya a később, ténylegesen az akkuból munkára fogható árammennyiséghez képest.)
Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! 
(Golda Meir)

(Golda Meir)
Re: Érdemes...
Kicsit koppintás szaga van a dolognak
https://www.ultimate-ebike.com/termekek ... o-matt-kek" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ultimate-ebike.com/kapcsolat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor: 60V 2000W szénkefe nélküli Csúcssebesség: 55 km/h
Akkumulátor: 60V 40Ah LG Li-ion Megtehető táv: 120 km
Töltő: 60V 3A Töltési idő: 6-7 h
Fék: Elől hidraulikus tárcsa fék, hátul dob fék Mászóképesség: 15 %
Gumiabroncs mérete: 10 " Méret: 1890 x 720 x 1090 mm
Súly: 115 kg

https://www.ultimate-ebike.com/termekek ... o-matt-kek" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ultimate-ebike.com/kapcsolat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor: 60V 2000W szénkefe nélküli Csúcssebesség: 55 km/h
Akkumulátor: 60V 40Ah LG Li-ion Megtehető táv: 120 km
Töltő: 60V 3A Töltési idő: 6-7 h
Fék: Elől hidraulikus tárcsa fék, hátul dob fék Mászóképesség: 15 %
Gumiabroncs mérete: 10 " Méret: 1890 x 720 x 1090 mm
Súly: 115 kg
Re: Érdemes...
Azért egy szép, kicsit antikolt, barna osztott bőrülés jól nézne ki rajta.
http://www.sip-scootershop.com/en/produ ... 5_pi496265" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sip-scootershop.com/en/produ ... 5_pi496265" onclick="window.open(this.href);return false;
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Érdemes...
Valóban, hiba van a falóban... az ülés antikolása még nincs megoldva! 

Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
Re: Érdemes...
Érdekes!
Még a müanyag elemek is rozsdásak lettek, de az ülés csili-vili.
Még a müanyag elemek is rozsdásak lettek, de az ülés csili-vili.
PK50 FL 90 '; ET4 125 98 ';GTS250; Px200, 99'
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Érdemes...
Nagyon komoly lett! Szinte szép és praktikus is, mert ennél jobb lopásgátló nincs!
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
Re: Érdemes...
Igazán remek német-osztrák túra útvonal lenne. Nem kamu, nézz utána a gugli mapson:
Kissing-Petting-Wedding- Fucking
Kissing-Petting-Wedding- Fucking

Assetto Corsa
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Érdemes...
psziho
Sajnálom, hogy neked rossz emlékeket hoz elő ez a rendezvény. Remélem nekünk jó tapasztalatuk lesz idén és beszámolhatunk neked a változásról!
Dávid
Örülük, hogy érdekel a téma előzetesen annyit, hogy a szállítás az megoldható. Nyílván nem lábon viszünk vasakat egy februári kiállításra. (Bár a 2016-os év utolsó akciója pont ilyen ""fagyva motorozós" volt, mikor a egy nagy tanácsadó cég céges karácsonyán demonstráltuk a VKM-et, a Vespa márkát és a dolcsevítát. Annyi különbséggel, hogy ott a rendezvényszervezők fizettek érte a klubnak.)
Sajnálom, hogy neked rossz emlékeket hoz elő ez a rendezvény. Remélem nekünk jó tapasztalatuk lesz idén és beszámolhatunk neked a változásról!

Dávid
Örülük, hogy érdekel a téma előzetesen annyit, hogy a szállítás az megoldható. Nyílván nem lábon viszünk vasakat egy februári kiállításra. (Bár a 2016-os év utolsó akciója pont ilyen ""fagyva motorozós" volt, mikor a egy nagy tanácsadó cég céges karácsonyán demonstráltuk a VKM-et, a Vespa márkát és a dolcsevítát. Annyi különbséggel, hogy ott a rendezvényszervezők fizettek érte a klubnak.)
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
Re: Érdemes...
én azt csodálom hogy még megrendezik a motorkiállítást,10 éve még szívesen mentünk, voltak érdekes dolgok de jó 5-6 éve megfogadtam hogy cukorka árusokért nem utazom 500 kilómétert
persze akkoriban még az üzletpolitika is más volt,nem önkéntesekből rakták össze a standokat
csak rossz kedvem lett attól hogy milyen siralmas lett a rendezvény és nem hiszem hogy ez belátható időn belül változni fog
persze akkoriban még az üzletpolitika is más volt,nem önkéntesekből rakták össze a standokat
csak rossz kedvem lett attól hogy milyen siralmas lett a rendezvény és nem hiszem hogy ez belátható időn belül változni fog
Re: Érdemes...
Az enyémet igen, de én oda is Rigával - és a Riga Klubbal - megyek
.

Vespa PK50S Elestart dall' 1983
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Érdemes...
OT-s kiállítás megjelenítés nem fogta meg a fantáziátokat?
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
Re: Érdemes...
Höbi Úr, jövőre jó lenne megejteni egy Budapest-Riga-Budapest túrát (k.b. 2800 km), hátha akkor megértjük a Riga szerelmeseket.




Re: Érdemes...
Höbi úr, még a Riga szerelmesek sem értik saját magukathoberth írta:
...Én sem értem a Riga szerelmeseket, de nem bántom őket, mert nem vagyunk egyformák....

Most a PK helyett egy pár éves Yamaha Vino-t használok munkába járásra. 2.5-3 litert fogyaszt, mindig indul extrém hidegben is, GPS szerint 65-öt megy, elfér egy normál fullface sisak az ülés alatt, rámegy a téligumi, nem köpi be a gyertyát, mindig világít, mindig dudál, elviszi a markolatfűtést állandó üzemben, még rugózik is. Az elmúlt 1000 km-en és három hónapban tankoláson kívül semmit sem csináltam vele, még le sem törölgettem. És még ez sem racionális választás, mert egy Vino is egy szép tárgy és harmadáron kijött volna egy Jog Aprio ami ugyanez a technika tárcsafékkel. És közben PK-kat nézegetek a hahu-n

A totalbike-os cikk meg eleve a rossz végén fogja meg a dolgot a fogyasztással, meg a fura kezelőszervekkel és egyéb megoldásokkal.
Vespa PK50S Elestart dall' 1983
Re: Érdemes...
Aláírom.maxx írta:psziho
Szerintem még senkit sem hajtottunk el azzal, hogy nem vespával jöttél egy vespás gurulásra!![]()
Bár nem vagyunk szentek és szurka-piszka mindíg volt, van és lesz. Békés, jó hangulatú csapat... már ha sikerül összerántani.



- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Érdemes...
Érdemes...
Mint Vespa Klub kaptunk egy lehetőséget. Februárban (24-26-án) kiállíthaunk a Hungexpón a Budapest Motor Fesztiválon.
Az Old Motors Sport Club (személy szerint Kothencz Attila) kért fel minket, hogy mutassuk be a klub életét és a Vespa típusokat 50 négyzetméteren. Ehhez keresek partnereket az itt jelenlévő társasában és az itt nem jelen lévő vespások körében is. Mindenféle régi vespát ki lehet tenni és jó ötleteket megvalósítani.
Egyedülálló alkalom, nagy nyílvánosság, lesz motor árusítási lehetőség is, reklámozni bármit lehet. A helypénz támogatott de a többit a klub kassza állja!
Kinek lenne kedve beszállni ebbe a buliba?
Mint Vespa Klub kaptunk egy lehetőséget. Februárban (24-26-án) kiállíthaunk a Hungexpón a Budapest Motor Fesztiválon.
Az Old Motors Sport Club (személy szerint Kothencz Attila) kért fel minket, hogy mutassuk be a klub életét és a Vespa típusokat 50 négyzetméteren. Ehhez keresek partnereket az itt jelenlévő társasában és az itt nem jelen lévő vespások körében is. Mindenféle régi vespát ki lehet tenni és jó ötleteket megvalósítani.
Egyedülálló alkalom, nagy nyílvánosság, lesz motor árusítási lehetőség is, reklámozni bármit lehet. A helypénz támogatott de a többit a klub kassza állja!
Kinek lenne kedve beszállni ebbe a buliba?
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Érdemes...
psziho
Szerintem még senkit sem hajtottunk el azzal, hogy "nem vespával jöttél" egy vespás gurulásra!
Bár nem vagyunk szentek és szurka-piszka mindíg volt, van és lesz. Békés, jó hangulatú csapat... már ha sikerül összerántani.
Szerintem még senkit sem hajtottunk el azzal, hogy "nem vespával jöttél" egy vespás gurulásra!

Bár nem vagyunk szentek és szurka-piszka mindíg volt, van és lesz. Békés, jó hangulatú csapat... már ha sikerül összerántani.
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
Re: Érdemes...
így van a simsonnal semmi baj nincsen,a simsonosokkal már inkább
pár veterános kisebb helyi túrán részt vettünk a haverokkal,sajnos a büszke simsonos -pannoniás emberkékkel nagyon nehéz vespásként együtt motorozni
/ez pont ugyanaz mint a pártpreferencia,folyamatos ráerősítésekkel bizonygatják a maguk igazát és ellenség mindenki aki nem ugyanazt csinálja mint ők/
lopva méregetik a vespát,véletlenül sem kérdeznének semmit,a maguk kis zárt világába nehéz beférkőzni mintha csak az eddigi választásukat próbálnák igazolni, hogy azért van simsonjuk mert az a legjobb választás és ha kiderülne az ellenkezője akkor megzuhannának és az eddigi világuk hirtelen hamissá válna
nekem kell kínálgatni a vnb-t hogy ugyan már próbáljátok ki nyugodtan,sértődőtt képpel utasítja el a legtöbb
aki van annyira nyitott hogy mégis éljen a lehetőséggel az onnantól sokkal barátságosabb és elfogadóbb mindennel,lenyűgözi őket a nyomaték és a finom működés
persze a kemény mag innentől még ellenségesebb velünk,mert árulásnak veszik azt hogy páran kipróbáltak egy vespát,mi pedig bomlasztóak vagyunk akik árthatnak a zárt kis közösségüknek
a motortesztek utáni hsz-ek hangvétele pontosan azt mutatja hogy a magyar motoros társadalom milyen beszűkült,korlátolt és nem elfogadó
még egy picivel más stílust sem képes tolerálni az azonos hobbin belül,féltékeny- irigy mindenre ami kicsit is más
még szerencse hogy a vespás közösség nem ilyen
pár veterános kisebb helyi túrán részt vettünk a haverokkal,sajnos a büszke simsonos -pannoniás emberkékkel nagyon nehéz vespásként együtt motorozni
/ez pont ugyanaz mint a pártpreferencia,folyamatos ráerősítésekkel bizonygatják a maguk igazát és ellenség mindenki aki nem ugyanazt csinálja mint ők/
lopva méregetik a vespát,véletlenül sem kérdeznének semmit,a maguk kis zárt világába nehéz beférkőzni mintha csak az eddigi választásukat próbálnák igazolni, hogy azért van simsonjuk mert az a legjobb választás és ha kiderülne az ellenkezője akkor megzuhannának és az eddigi világuk hirtelen hamissá válna
nekem kell kínálgatni a vnb-t hogy ugyan már próbáljátok ki nyugodtan,sértődőtt képpel utasítja el a legtöbb
aki van annyira nyitott hogy mégis éljen a lehetőséggel az onnantól sokkal barátságosabb és elfogadóbb mindennel,lenyűgözi őket a nyomaték és a finom működés
persze a kemény mag innentől még ellenségesebb velünk,mert árulásnak veszik azt hogy páran kipróbáltak egy vespát,mi pedig bomlasztóak vagyunk akik árthatnak a zárt kis közösségüknek
a motortesztek utáni hsz-ek hangvétele pontosan azt mutatja hogy a magyar motoros társadalom milyen beszűkült,korlátolt és nem elfogadó
még egy picivel más stílust sem képes tolerálni az azonos hobbin belül,féltékeny- irigy mindenre ami kicsit is más
még szerencse hogy a vespás közösség nem ilyen

Re: Érdemes...
Ez a cikk egy baromság!
Valaki ment három kört az utcán egy motorral, aztán leírta a pillanatnyi véleményét meg nagy magvas gondolatait, aztán ebből lett ez.
Aztán persze egyből rácsapnak a Simson fanatikusok, akiknek 75-öt megy utazóba a moci, és másfelet fogyaszt, és ezt 30 éve megbontás nélkül stabilan nap mint nap...
Tetszett az a hozzászólás, amikor valaki azt írta, hogy egy 4T Wartburgos ne fikázza a Bogarat...
Akinek a Simson a boldogság, az örüljön annak, akinek a Vespa, az meg annak!
Én sem értem a Riga szerelmeseket, de nem bántom őket, mert nem vagyunk egyformák.
Röhögtem még a "Vespa nem a fillérbaszók motorja" szövegen. Hát ez így van.
Szóba jött ez a vadi új LML teszt, hogy az milyen szar volt már újonnan is. Azért megvan a véleményem arról a gyártmányról, ami már gyárilag ilyen. Persze csak beállítás kérdése. Egy 20-30 éves motornál normális, ha ilyen gondjai vannak, de azért egy új motor ne legyen már ennyire hitvány, még akkor sem, ha indiai rabszolgák lapátolják össze. Persze az is tény, hogy a forgalmazónak lehetett volna annyi esze, hogy legalább azt a motort rázza gatyába, amivel a töketlen újságírók fognak próbálkozni. Akkor sem biztos, hogy osztatlan sikere lett volna a kézi váltónak, de ha minden lityeg lötyög, nem emel ki a kuplung, meg lefullad a motor, akkor könnyen rámondják, hogy szar, és még az sem fogja megvenni, akinek egyébként előtte még szimpatikus lett volna a típus.
De sebaj fikázzák csak a Vespát, hátha mindenki rájön, hogy mekkora szar, és megint lehet majd gombokért venni, meg lomtalanításból elhozni!
Valaki ment három kört az utcán egy motorral, aztán leírta a pillanatnyi véleményét meg nagy magvas gondolatait, aztán ebből lett ez.
Aztán persze egyből rácsapnak a Simson fanatikusok, akiknek 75-öt megy utazóba a moci, és másfelet fogyaszt, és ezt 30 éve megbontás nélkül stabilan nap mint nap...
Tetszett az a hozzászólás, amikor valaki azt írta, hogy egy 4T Wartburgos ne fikázza a Bogarat...
Akinek a Simson a boldogság, az örüljön annak, akinek a Vespa, az meg annak!
Én sem értem a Riga szerelmeseket, de nem bántom őket, mert nem vagyunk egyformák.
Röhögtem még a "Vespa nem a fillérbaszók motorja" szövegen. Hát ez így van.
Szóba jött ez a vadi új LML teszt, hogy az milyen szar volt már újonnan is. Azért megvan a véleményem arról a gyártmányról, ami már gyárilag ilyen. Persze csak beállítás kérdése. Egy 20-30 éves motornál normális, ha ilyen gondjai vannak, de azért egy új motor ne legyen már ennyire hitvány, még akkor sem, ha indiai rabszolgák lapátolják össze. Persze az is tény, hogy a forgalmazónak lehetett volna annyi esze, hogy legalább azt a motort rázza gatyába, amivel a töketlen újságírók fognak próbálkozni. Akkor sem biztos, hogy osztatlan sikere lett volna a kézi váltónak, de ha minden lityeg lötyög, nem emel ki a kuplung, meg lefullad a motor, akkor könnyen rámondják, hogy szar, és még az sem fogja megvenni, akinek egyébként előtte még szimpatikus lett volna a típus.
De sebaj fikázzák csak a Vespát, hátha mindenki rájön, hogy mekkora szar, és megint lehet majd gombokért venni, meg lomtalanításból elhozni!
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Érdemes...
földönfetrengveröhögős smileyWilike írta:Megpróbáltam elképzelni, amikor a kiszerelt "nagy és súlyos" akku hiánya...
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...
Re: Érdemes...
http://www.youtube.com/watch?v=YB-peuohgoI" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wilike
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 3083
- Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
- Kapcsolat:
Re: Érdemes...
Megpróbáltam elképzelni, amikor a kiszerelt "nagy és súlyos" akku hiánya miatti egyensúlyi asszimmetria következtében, tigrisbukfencet vetek a magam százvalahány kilójával.
Akár egy hatemeletes ház tűzfalát tele lehetne írni a Vespák negatívumaival, de ekkora vadbaromságot még az a fal se bírna el...
Akár egy hatemeletes ház tűzfalát tele lehetne írni a Vespák negatívumaival, de ekkora vadbaromságot még az a fal se bírna el...
Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! 
(Golda Meir)

(Golda Meir)
Re: Érdemes...
a simson hülyebiztos a vespa nem- szelekció
van aki nem képes egy váltóbowdent sem megfeszíteni annak tényleg a fix váltókar való
egy 20-30 éves motorban 99%-ban vannak kopott alkatrészek beszáradt szimmeringek,vajon hány pk blokkját szedték már szét és javították fel?-100-ból 2 sikerült mert olyan csinálta aki ért hozzá vagy kivételes tehetség és felismeri hogy hopp itt-meg itt célszerszámra és komoly átgondolásra van szükség-/utána végignyálazza a netet és rendel alkatrészeket ,tudja a tipusok közötti különbségeket még a pk-n belül is/,
10-20 darab most is kosárban van mert összerakni sem sikerült a többi úgy húzza a belét hogy örülhetünk ha működőképes
hozzám még px-eket nagy ritkán hoznak hogy tegyem rendbe a blokkot,/váltóhézagolás tömítés szimmeringek általában megússzák 30-40 ezerből, de pk-val inkább évekig kínlódnak
talán 2-3 darabot csináltam 10 év alatt
ezek után lehet cikket írni egy példányról de nem sok értelme van,de még ha az adott kék pk motorikusan hibátlan is ,pontosan tudom hogy aki még nem ment kéziváltóssal az nyafogni fog hogy kitörik a csuklója meg bénázik a fokozatok között
erre nagyon jó példa egy régi LML cikkben /vadi új motortgeszt!/ 5-en egymás után leírták hogy az alapjárat alacsony ,ahelyett hogy egy fél fordulatot valaki rátekerjen
mi a cikk komoly tapasztalata?-alacsony az alapjárat /érdemi info/
az adott tesztmotorral még én is mentem,kb. 800 km volt benne de a váltóbowdenek úgy lógtak hogy a holtjáték akkora volt hogy csoda hogy a szélső fokozatokat még bevette a motor-erre leírják hogy kitörik a csuklójuk
a kuplung nem emelt ki mert a holtjáték 2 centi volt szintén,persze hogy hangos a váltó meg le akar állni a motor
nem bírtam megállni és mielőtt mentem volna vele beállítottam magam
egy forgalmazó így odaad tesztre egy motort,az okos újságírók meg leírják ,aztán az interneten az lesz a végső igazság míg az univerzum létezik

van aki nem képes egy váltóbowdent sem megfeszíteni annak tényleg a fix váltókar való
egy 20-30 éves motorban 99%-ban vannak kopott alkatrészek beszáradt szimmeringek,vajon hány pk blokkját szedték már szét és javították fel?-100-ból 2 sikerült mert olyan csinálta aki ért hozzá vagy kivételes tehetség és felismeri hogy hopp itt-meg itt célszerszámra és komoly átgondolásra van szükség-/utána végignyálazza a netet és rendel alkatrészeket ,tudja a tipusok közötti különbségeket még a pk-n belül is/,
10-20 darab most is kosárban van mert összerakni sem sikerült a többi úgy húzza a belét hogy örülhetünk ha működőképes
hozzám még px-eket nagy ritkán hoznak hogy tegyem rendbe a blokkot,/váltóhézagolás tömítés szimmeringek általában megússzák 30-40 ezerből, de pk-val inkább évekig kínlódnak
talán 2-3 darabot csináltam 10 év alatt
ezek után lehet cikket írni egy példányról de nem sok értelme van,de még ha az adott kék pk motorikusan hibátlan is ,pontosan tudom hogy aki még nem ment kéziváltóssal az nyafogni fog hogy kitörik a csuklója meg bénázik a fokozatok között
erre nagyon jó példa egy régi LML cikkben /vadi új motortgeszt!/ 5-en egymás után leírták hogy az alapjárat alacsony ,ahelyett hogy egy fél fordulatot valaki rátekerjen
mi a cikk komoly tapasztalata?-alacsony az alapjárat /érdemi info/
az adott tesztmotorral még én is mentem,kb. 800 km volt benne de a váltóbowdenek úgy lógtak hogy a holtjáték akkora volt hogy csoda hogy a szélső fokozatokat még bevette a motor-erre leírják hogy kitörik a csuklójuk
a kuplung nem emelt ki mert a holtjáték 2 centi volt szintén,persze hogy hangos a váltó meg le akar állni a motor
nem bírtam megállni és mielőtt mentem volna vele beállítottam magam
egy forgalmazó így odaad tesztre egy motort,az okos újságírók meg leírják ,aztán az interneten az lesz a végső igazság míg az univerzum létezik
- maxx
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 2134
- Csatlakozott: 2005.06.13. 02:00
- Tartózkodási hely: Budapest, Hegyvidék
Re: Érdemes...
Ez a cikk elég fura lett. Valóban segítettem kinyomozni, hogy melyik PK verzió lehet de a váltó lehúzása és a motor kontra akksi + pótkerék téma kritikán aluli.
Nekem pont az a tapasztalatom, hogy a PK válója finomabban jár, mint a PX-é. Persze akkor ha jól van beállítva.
Nekem pont az a tapasztalatom, hogy a PK válója finomabban jár, mint a PX-é. Persze akkor ha jól van beállítva.
Fán nem lehet motorozni, de motoron lehet fázni...