Szerelés, használat, stb...

Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8506

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.11.20. 22:23

Jutottál valamire?


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Avatar
Sanyi_PK50S
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2020.11.11. 18:21
Tartózkodási hely: Kom-Eszt

Re: Alkatrész, felszerelés keres-kínál

#8505

Hozzászólás Szerző: Sanyi_PK50S » 2020.11.15. 18:14

Köszi!



Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Alkatrész, felszerelés keres-kínál

#8504

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.11.14. 06:38

Szia! Sajnos itt nagyon jó lecsökkent az aktivitás. Facebookon a Vespas csoportokban érdeklődj inkább. Vespa Hungary, Vespa adok veszek...

A szisszenes miatt nekem a kipufogó a gyanús, bár azt írtad tiszta...


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Avatar
Sanyi_PK50S
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2020.11.11. 18:21
Tartózkodási hely: Kom-Eszt

Re: Alkatrész, felszerelés keres-kínál

#8503

Hozzászólás Szerző: Sanyi_PK50S » 2020.11.11. 18:50

Hi.

új vagyok itt, és valójában bármilyen fórumon...
Van egy PK50S small frame vespám, amit felújítottam. Nagyon szépen működött addig a pillanatig amikor nem.
ha valaki szereti a kihívásokat és esetleg ért a gyújtás rejtelmeihez...

benzin van, karbi tiszta, anyagot kap. henger, dugó, főtengely új. szikra van, kipuf tiszta. Strboszkókom van, asszerint a gyújtás jókor van.

és egyáltalán nem indul, egyet kettőt puffan aztán semmi, majd 8-10 rúgás után egy erős szisszenés a kipufogóból.

én csak valami gyújtás problémára gondolok, de nincs csere alkatrészem, hogy próbáljam. gyújtás alap és lendkerék. feltettem egy új CDI-t, de annak nem volt szikrája sem.

Mielőtt rendelnék valamit nagy pénzért inkább biztos akarok lenni a dologban. Egyébként ez egy kis konuszú M10-es főtengellyel szerelt 83-as gép.

Ha bárkinek van ötlete, örülnék neki!

Kösz!



morzsi02
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2020.05.20. 19:01

Re: Szerelés, használat, stb...

#8502

Hozzászólás Szerző: morzsi02 » 2020.06.19. 10:23

Sziasztok
Vespa Et4 első teleszkop cseréjéhez ki kell venni a komplett futóművet?



Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8501

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.05.20. 19:12



GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8500

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.05.20. 19:09

Et4
Vedd le a kereket, akkor hozzáférsz a feknyereghez. Két csavar fogja a nyerget azt kitekered aztán hozzáférsz a betetekhez... Van egy rögzítő stift, meg rugó... Nézd meg hogy van aztán ugY rakd vissza
YouTube ön biztos van video


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8499

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.05.20. 19:06

Nekem v5n1t volt 3 sebességes az is 50et ment . Mondjuk nem tudom mi a kiosztása a 3 és 4 sebességes valtoknak...
ha gyárilag raraktak az a tölcsért akkor nyilván kell rá... Valami gumi harangra is emlékszem a váz átvezetésnel a szivocso körül....


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

morzsi02
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2020.05.20. 19:01

Re: Szerelés, használat, stb...

#8498

Hozzászólás Szerző: morzsi02 » 2020.05.20. 19:06

Szép napot mindenkinek .
Vespa Et4 50ccm .. első fékbetét cseréjének a lépéseit kérdezném ....



Molnar1983
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2020.05.17. 14:42

Re: Szerelés, használat, stb...

#8497

Hozzászólás Szerző: Molnar1983 » 2020.05.20. 17:09

Nem pörög ki pont az a bajom,mert 3-ban is megy 50-et 4-ben még csak 55-öt.
A szivőtölcsér az meg a szívócsövön van rajt azzal és a billincsel együtt szorítja rá a karburátort a szívócsőre.
Milyen más szerepe van még nem tudom,mert sehol nem találok róla leírást.
Egyébk3nt valszeg már valaki módosította a végáttételt,mert nem mehetne harmadikban ötvenet.



Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8496

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.05.20. 07:57

Rendesen kiporog? Nem egy hosszabb vegattètel hiányzik neki?
Mi az a szívó tölcsér?


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Molnar1983
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2020.05.17. 14:42

Re: Szerelés, használat, stb...

#8495

Hozzászólás Szerző: Molnar1983 » 2020.05.17. 14:58

Sziasztok!
Egy javítás fejében kaptam egy 1982-Vespa Pk S típusú robogót.
Már piszkálták ,mert egy RMS típusú 85 cm hengert volt rajta amivel gyalázatosan ment fulladt nem pörgött fel,kompresszió végnyomás mérés igazolta is csak 6 bar volt dugattyú henger húzott valószínűleg a karburátor miatt járt így,mert maradt rajt a 16/10.
Én felraktam rá egy 75 Dr hengert 16/16 karbival,f.szimering cserekor észrevettem,hogy a gyújtás alaplap vezetékeiről málik a szigetelés ezeket is kivseréltem.
Jelen pillanatban már majdnem jó a gép de két dolgot nem értek.
-3-sebességben megy 50 GPS szerint de 4 ben meg csak 55-60.
-Illetve hiányzik róla a szívótölcsér,az okozhat ilyen hibát?



G.D
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2014.07.06. 18:00
Tartózkodási hely: Csepel City

Re: Szerelés, használat, stb...

#8494

Hozzászólás Szerző: G.D » 2020.04.15. 23:43

poteka írta:
2020.04.15. 20:41
u.i.: tevedtem, siman van hozza 80-as 4T hengerszett, mondjuk erteni ettol meg nem fogom, de lehet, hogy ettol tud annyit, mint egy kehes 50-es 2T
Kehes 50-es 2T-m nem volt, úgyhogy azt nem tudom hogy megy, de 80-as Polini henger a 4T Zip-emen igen, az elég jól lépett - és evett vagy 2,6 l-t 100-on...


Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!

Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8493

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.04.15. 22:33

Nyíregyháza környékén hirdettek egy tuningolt nagyhengeres 4t-t,mondjuk az et házban lakott.
Az ára is kedvező volt. Ha nem. Lett volna olyan messze, biztosan megnèztem volna...
Örülök hogy nem csak én nézek be ide,hogy történik e valami :)


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Avatar
poteka
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, XI.

Re: Szerelés, használat, stb...

#8492

Hozzászólás Szerző: poteka » 2020.04.15. 20:41

Szerintem 2T, ha nagyobb henger van rajta. 4T-n gyanitom nem olyan egyszeru szimplan hengerszettet cserelni, meg az 50-es 4T mint tuningalap is elegge ertelmezhetetlen. Persze vannak csodak, lattam mar tuningolt Fiat Multiplat is...

u.i.: tevedtem, siman van hozza 80-as 4T hengerszett, mondjuk erteni ettol meg nem fogom, de lehet, hogy ettol tud annyit, mint egy kehes 50-es 2T


Vespa PK50S Elestart dall' 1983

Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8491

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.04.15. 19:18

poteka!

jó gondolat :)

most hirtelen az jutott eszmbe, hogy 2t vagy 4 t?


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Avatar
poteka
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, XI.

Re: Szerelés, használat, stb...

#8490

Hozzászólás Szerző: poteka » 2020.04.15. 18:19

Nem lehet pont nagy az alapjárati fúvóka? Amíg hideg, addig fel tudja dolgozni a dús keveréket, amint bemelegszik, már belefullad. Hogy pörög fel melegen? Eleinte nehézkesen, aztán, mintha megköszörülné a torkát?
Fel lehet emelni az alapjáratot melegen annyira, hogy ne kelljen a gázt rángatni? Hogy esik vissza a fordulat a gázrántás után?
Én néznék egy gyertyaképet, bár pont abban az üzemállapotban nem stabilizálható, ami érdekes lenne (alapjáraton melegen). Alapjárati keverékcsavarra reagál?


Vespa PK50S Elestart dall' 1983

Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8489

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.04.14. 18:51

Kicsi alapjárati fúvóka?
Amíg megy a szivató, addig az ad neki eleget, miután lezár, akkor kevés neki amít az alapjárati ad... De csak tipp


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Mrekva Tibor
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.04.14. 09:33

Alapjarat

#8488

Hozzászólás Szerző: Mrekva Tibor » 2020.04.14. 09:42

Sziasztok
Van egy LX 50 em 80 as blokkal
Indul es van alapjarat ha hideg a motor
De ha felmelegszik nincs alapjarat
Mi lehet az oka?



tibiking73
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.04.12. 20:41

Re: Alkatrész, felszerelés keres-kínál

#8487

Hozzászólás Szerző: tibiking73 » 2020.04.12. 20:55

Sziasztok !
Van egy 2009 es Vespa lx 125-ösöm ,kb 8 hónapot pihent mert orrán száján dőlt a karbibor az üzemanyag,de ennek ellenére is beindult és tette dolgát,majd pihenőre lett téve.Igy karantén idején mostmár 4 napja küzködök vele ,Szépen kipucoltam a karbit ,féktisztítóval mikor kiázott ,gyönyörűen kifujtam kompresszorral .légszűrőket szépen kimostam leápoltam .A motor gyönyörűen jár és kb 40km/h óráig semmit nem venni észre.de utánna sajnos elfogy a krfat és max 60 ig képes nagynehezen felpörögni,A vákum rendeszerrel lehet valami,de megakadtam .4 nap után tanácstalan vagyok merre induljak ,cseréljek gyorsító szettet a karbiban ,vagy ami kijön a hengerből kartercső végén lévő szelepet kapjam szét.Ha valaki tud értelmes ,és éremben gazdag választ adni ,azt nagyon megköszönöm ,de mindent elolvasok ami megoldja a problémát ! Köszönöm előre is !! Sziasztok !!!



Füredi
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.11.19. 15:51

Re: Szerelés, használat, stb...

#8486

Hozzászólás Szerző: Füredi » 2019.11.22. 08:58

Köszönöm kbj!



Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8485

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.11.20. 14:49

az a végáttétel fogaskerekeinek a kis holtjátéka...
az összes robogóm ilyen volt...


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Füredi
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.11.19. 15:51

Re: Szerelés, használat, stb...

#8484

Hozzászólás Szerző: Füredi » 2019.11.19. 16:38

Szervusztok!

Pár nappal ezelőtt vettem használtan egy gts 300-as járgányt. Úgy tűnik alapvetően rendben van vele minden de egy jelenségre lettem figyelmes és a véleményetekre lennék kiváncsi. Motor a központi állványon van. Ekkor a hátsó kerék ugye a levegőben van. A hátsó kereket ha oda-vissza mozgatom a forgás iránynak megfelelően és ellenkezőleg egy kicsi kottyanást, holtjátékot tapasztalok. Oldal irányban nincsen kotyogás. Ezt a kis kottyanás természetes vagy valami kopott, cserélni kell? Válaszokat előre is köszönöm!



Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8483

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.10.20. 19:10

kérdés:

pár nap különbséggel egy éve cseréltem olajat és szűrőt.
900km-t futott a gt ez idő alatt.
Hatalmas szentségtörés, ha csak olajat cserélek?


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Avatar
kbj
Hozzászólások: 150
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Szerelés, használat, stb...

#8482

Hozzászólás Szerző: kbj » 2019.10.10. 10:47

Mzolka!

En megnézném a végáttétel csapágyait...


GT 200, px 125, meg egy pony :mrgreen:

Válasz küldése