
Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Remélem egyszer rájössz
és boldogság lesz.

GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Gondolom ugyanazért, amiért az indítómotor sem tudja megforgatni rendesen.
/Amúgy ha rugdosásra vágynék, van gyárilag önindító nélküli motorom, a Vespát viszont gombnyomással szeretném indítani./
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Sajnos ez az egy reagálás érkezett:
"Miért nem indítja a berúgó? Ott vmi bibi van sztem..."
"Miért nem indítja a berúgó? Ott vmi bibi van sztem..."
GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Köszi 

Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Megtörtént. Máj közvetítek, ha ide nem jön válasz
GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Megköszönöm ha megteszed.
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Másoljam át oda? Illetve kérhetem az ottaniakat, hogy ide válaszoljanak.
GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Dobd fel Facebookra... ott nagyobb a forgalom. Aztán meg ide a megoldást 
Nekem nincsen tapasztalom,meg ezen kívül más ötletem

Nekem nincsen tapasztalom,meg ezen kívül más ötletem

GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Igen, más.
Megvettem (k@rvadrága volt), beépítettem, valóban könnyebb átforgatni úgy a motort, ennek ellenére 0 alkalommal sikerült vele berúgni a motort. Az eredetivel legalább melegen sikerül 3-5-ből 1×...
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Nem semmi probléma 
Az önindító szenvedését értem, de a berúgó sikertelenségét nem
vajon más áttétele lehet a 100as blokk berúgó szerkezetének?

Az önindító szenvedését értem, de a berúgó sikertelenségét nem

GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Akkor én meg kérdezek, hátha:
van ugye az LX-em (50 4T, 2szelepes), amiből én ügyesen 100-ast csináltam (Zip 100 hengerét-főtengelyét beépítve).
Tökjó, megy minta'állat (eddig kb. 600 km-t sikerült beletenni), egy apró baki van vele: már amikor tavaly nyár elején összeraktam is feltűnt, hogy az önindító marha nehezen tudja átforgatni, aztán ősszel, ahogy kb. 20 fok alá csökkent a hőmérséklet, ez odáig fajult, hogy egyáltalán nem tudta beindítani. Berúgóval meg hidegen egyáltalán nem lehet beindítani, hőmérséklettől függetlenül.
Arra már rájöttem hogy a 100-ashoz való gyári önindító az sehogy sem fér el, úgyhogy ez sajnos nem járható út.

Volt aki azt tanácsolta hogy próbáljam újratekercseltetni a gyári önindítót nagyobb nyomatékúra, ezzel futottam pár kört, de mindenhol azt mondták hogy csak ugyanilyenre tudják megcsinálni.
Szóval a kérdéseim: ha gyártatnék egy ugyanilyen átmérőjű, de hosszabb motort, az vajon erősebb lenne-e mint a mostani? Illetve hogy létezik-e olyan itthon aki képes és hajlandó ilyesmit megcsinálni nekem?
van ugye az LX-em (50 4T, 2szelepes), amiből én ügyesen 100-ast csináltam (Zip 100 hengerét-főtengelyét beépítve).
Tökjó, megy minta'állat (eddig kb. 600 km-t sikerült beletenni), egy apró baki van vele: már amikor tavaly nyár elején összeraktam is feltűnt, hogy az önindító marha nehezen tudja átforgatni, aztán ősszel, ahogy kb. 20 fok alá csökkent a hőmérséklet, ez odáig fajult, hogy egyáltalán nem tudta beindítani. Berúgóval meg hidegen egyáltalán nem lehet beindítani, hőmérséklettől függetlenül.
Arra már rájöttem hogy a 100-ashoz való gyári önindító az sehogy sem fér el, úgyhogy ez sajnos nem járható út.


Volt aki azt tanácsolta hogy próbáljam újratekercseltetni a gyári önindítót nagyobb nyomatékúra, ezzel futottam pár kört, de mindenhol azt mondták hogy csak ugyanilyenre tudják megcsinálni.
Szóval a kérdéseim: ha gyártatnék egy ugyanilyen átmérőjű, de hosszabb motort, az vajon erősebb lenne-e mint a mostani? Illetve hogy létezik-e olyan itthon aki képes és hajlandó ilyesmit megcsinálni nekem?
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Sziasztok! Facebookon is leírtam a Vespa Hungary csoportban, de ide is berakom:
"Hol is kezdjem... Én raktam be ezt a szíjat újonnan 2017. decemberében. 4400 km-t futott azóta. A manual szerint 6 ezernél ellenőrzés, 12 ezrenként csere. Vagy 2 évente csere függetlenül a futott km-től...szóval túlléptem
... De erre nem számítottam... Gt200, gyári, nuku tuning, típus szerint rendeltem a szíjat, nem méret alapján. Az eredeti szíjjal összehasonlítva azonosnak tűnt. Sajnos azt nem tudom már ,hogy milyen márkát kaptam, de akkoriban némi kedvezménnyel 13,5 e Ft volt. Ti mennyi időnként cserélitek a szíjat, betartjátok a 2 évet? Oké, hogy öregszik, ezért is néztem rá. Hát sokkot kaptam... Ami fura és nem tudom hová tenni, az az, hogy a hajtásház ki van fényesedve, tehát hozzá ért. De ez szerintem csak addig áll fenn, amíg a kuplungon nagy átmérőn fut a szíj. Érdekes, hogy a szíj szélessége még jóval a csere limit felett van. A görgők, amiket a szíjjal együtt cseréltem, hibátlanok, nincsenek kockára kopva, az átmérőjét majd megmèrem, hogy az mit mutat. Egyébként a menetteljesítmények rendben voltak. Mi lehet az oka ennek a botrányos állapotnak?"
Az érkezett válaszok alapján az idő előtti tönkrementel oka a szíj utángyártott volta. (D.y.o). A szíj külső részéről rengeteg helyen levált az anyag, össze vissza van repedezve is. A beszámolók szerint a gyári szíj megéri a plusz pénzt, szinte hiba nélkül éli túl a 12e v 2 évenkénti előírt csereperiodust.
"Hol is kezdjem... Én raktam be ezt a szíjat újonnan 2017. decemberében. 4400 km-t futott azóta. A manual szerint 6 ezernél ellenőrzés, 12 ezrenként csere. Vagy 2 évente csere függetlenül a futott km-től...szóval túlléptem



Az érkezett válaszok alapján az idő előtti tönkrementel oka a szíj utángyártott volta. (D.y.o). A szíj külső részéről rengeteg helyen levált az anyag, össze vissza van repedezve is. A beszámolók szerint a gyári szíj megéri a plusz pénzt, szinte hiba nélkül éli túl a 12e v 2 évenkénti előírt csereperiodust.
GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Szia, úgy tűnik mi ketten vagyunk itt aktívak 
Valaki valahol azt írta, hogy műszerésszel atforrasztatta/ kivaltottak a réz vezető szálakat. De szerintem ez is került annyiba, amennyiért újat lehet venni.

Valaki valahol azt írta, hogy műszerésszel atforrasztatta/ kivaltottak a réz vezető szálakat. De szerintem ez is került annyiba, amennyiért újat lehet venni.
GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Kérdés:
LX műszerfalában a kis digitális óra nem mutat semmit, elemcsere után sem.
Javítható ez valahogy vagy csak a csere segít(ene)
LX műszerfalában a kis digitális óra nem mutat semmit, elemcsere után sem.
Javítható ez valahogy vagy csak a csere segít(ene)

Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Csak, hogy valami történjen:
Finoman gyorsítva jól hasított a gt, de hirtelen gázra késett...
Kiderült az oka: lyukas membrán
Még kap új szivovcsonkot is, mert az is öregedési tüneteket produkál...
Finoman gyorsítva jól hasított a gt, de hirtelen gázra késett...
Kiderült az oka: lyukas membrán
Még kap új szivovcsonkot is, mert az is öregedési tüneteket produkál...
GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Udv!
Segítséget szeretnék kérni. Gt200-on lehet ugy szelepfedél tömítést cserélni vagy szelephézagot allítani ,hogy a blokk a helyén marad?
Segítséget szeretnék kérni. Gt200-on lehet ugy szelepfedél tömítést cserélni vagy szelephézagot allítani ,hogy a blokk a helyén marad?
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Sziasztok. Van egy régi blokkot et-4 em. Jó sok km-mel megjárta már több külföldi talit. Viszont most megállt.ma reggel beinditottam de kicsit már befulladt, újra indult, mentem is vele kB 300m és utána megint lefulladt. Aztán meg néha egy pillanatra beinsult, utána semmi. Forgatja az ő indító a dugattyút. Szerintetek mi lehet a gond? Valaki tud szerelőt!? Én a 22. Kerületben vagyok. Még egy olyan jelenség volt, hogy melegen magasan maradt az alapjárat. Membrán, tű szélesre gyanakszom. Valakinek ötlete? Esetleg eladó karbija?
Köszi,
ILindy
Köszi,
ILindy
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Tiko!
Köszönöm ismét.
Félig már tárgytalan, ugyanis megvettem a kis Et-t.
Pécsről Székesfehérvárra mentem érte ezért szerettem volna előre tudni, hogy mennyire lehet valós a hirdetésben szereplő évjárat. A műanyagokban főleg 99-és és 00-s sütések vannak, úgyhogy elkönyveltem 2000- esnek. A műszerfalon és elől is a hatszogletű Piaggio embléma van, ebből gondoltam, hogy az öregeknek közül való.
A linkelt oldalt ismerem, sok hasznos infót szereztem már onnan.
9 éve volt az eladó tulajdonában, keveset használta , de törődött vele. Jó gumik, jó akksi, motorja szépen jár. Az első fékre kell majd ránéznem, mert azt kevésnek érzem. Az egész kasztni szilikonosan csúszós , lehet, hogy az került a fékre is. 15 ezret mutat az órája, de gondolom ez erősen tájékoztató jellegű... Tavasszal majd színt vall a kis szelepes:)
Köszönöm ismét.
Félig már tárgytalan, ugyanis megvettem a kis Et-t.
Pécsről Székesfehérvárra mentem érte ezért szerettem volna előre tudni, hogy mennyire lehet valós a hirdetésben szereplő évjárat. A műanyagokban főleg 99-és és 00-s sütések vannak, úgyhogy elkönyveltem 2000- esnek. A műszerfalon és elől is a hatszogletű Piaggio embléma van, ebből gondoltam, hogy az öregeknek közül való.
A linkelt oldalt ismerem, sok hasznos infót szereztem már onnan.
9 éve volt az eladó tulajdonában, keveset használta , de törődött vele. Jó gumik, jó akksi, motorja szépen jár. Az első fékre kell majd ránéznem, mert azt kevésnek érzem. Az egész kasztni szilikonosan csúszós , lehet, hogy az került a fékre is. 15 ezret mutat az órája, de gondolom ez erősen tájékoztató jellegű... Tavasszal majd színt vall a kis szelepes:)
GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Igen
2009-töl váltotta ET-t az LX és S váltózat.
2013-ban az LX-et a Primavera
2014-ben az S-t a Sprint
Persze ez nem jelenti azt, hogy nincsen 2009 és 2010-es ET, hiszen a raktárkészletek nem merültek ki azonnal. De ezek, 2008 évben voltak legyártva.
Amúgy az ET mint forma, 1996-ban jelent meg, tudomásom szerint.
Sajnos a forgalmazás nem minden országban indult és fejeződőtt be egyszerre.
Lásd: http://vespaservice.hu/vespa-et2-es-et4/
Vespa ET4 50 (alváz száma: ZAPC26) 2001-től, majd 2002-2006-ig
2009-töl váltotta ET-t az LX és S váltózat.
2013-ban az LX-et a Primavera
2014-ben az S-t a Sprint
Persze ez nem jelenti azt, hogy nincsen 2009 és 2010-es ET, hiszen a raktárkészletek nem merültek ki azonnal. De ezek, 2008 évben voltak legyártva.
Amúgy az ET mint forma, 1996-ban jelent meg, tudomásom szerint.
Sajnos a forgalmazás nem minden országban indult és fejeződőtt be egyszerre.
Lásd: http://vespaservice.hu/vespa-et2-es-et4/
Vespa ET4 50 (alváz száma: ZAPC26) 2001-től, majd 2002-2006-ig
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Szia Tiko!
Köszönöm szépen. Ez alapján akkor 2002 től van ez az alvázszám? Vagy rosszul értelmezem?
Köszönöm szépen. Ez alapján akkor 2002 től van ez az alvázszám? Vagy rosszul értelmezem?
GT 200, px 150, meg egy pony 

Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Vespa ET4 50 ZAPC 26000 4T, AC, Automatique 1998
Vespa ET4 50 ZAPC 261 4T, AC, Automatique 2002
Vespa LX 50 Touring 50 ZAPC 38700 4T 4V, Automatique 2009-
Vespa Primavera 50 4T 50 ZAPC 53100 4T 4V, AC, Automatique 2013-
Vespa S 50 4T 4V Facelift/Sport 50 ZAPC 38600 4T 4V, AC, Automatique 2009-
Vespa Sprint 50 4T 50 ZAPC 53101 4T 4V 2014
Vespa ET4 50 ZAPC 261 4T, AC, Automatique 2002
Vespa LX 50 Touring 50 ZAPC 38700 4T 4V, Automatique 2009-
Vespa Primavera 50 4T 50 ZAPC 53100 4T 4V, AC, Automatique 2013-
Vespa S 50 4T 4V Facelift/Sport 50 ZAPC 38600 4T 4V, AC, Automatique 2009-
Vespa Sprint 50 4T 50 ZAPC 53101 4T 4V 2014
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Sziasztok !
Tudtok segíteni abban, hogy a ZAPC2610000004480 alvázszám mikori gyártási év lehet?
Nem találtam a világhálón rá választ
Et4 50, a km órában és az első betétidomban a hatszögletű piaggio embléma van. Ebből arra gondolok, hogy a gyártási évek elejéről származhat. Illetve a 4480 végződés is erre utal szerintem. De mikori?
Kbj
Tudtok segíteni abban, hogy a ZAPC2610000004480 alvázszám mikori gyártási év lehet?
Nem találtam a világhálón rá választ

Et4 50, a km órában és az első betétidomban a hatszögletű piaggio embléma van. Ebből arra gondolok, hogy a gyártási évek elejéről származhat. Illetve a 4480 végződés is erre utal szerintem. De mikori?

Kbj
GT 200, px 150, meg egy pony 

-
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018.11.17. 14:07
Re: Aki a fiatalabbat szereti (ET2, ET4, GT200, GTS250, LX stb.)
Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek! 

GT 200, px 150, meg egy pony 
