Vespa restaurálás

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#57

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2006.05.04. 14:23

Keresek VBB hez utas ülést, de mivel gondolom ilyen nem nagyon van senkinek fölösben, ezért kérem aki tud hozzá méreteket, az írja le nekem akár ide is! :roll:


Kép

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

#56

Hozzászólás Szerző: Cady » 2006.05.02. 13:45

szinte biztos, hogy nem, de nem is cél...


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
sisak
Hozzászólások: 701
Csatlakozott: 2004.07.12. 02:00
Tartózkodási hely: Szombathely
Kapcsolat:

#55

Hozzászólás Szerző: sisak » 2006.05.02. 07:52

Cady!

Széép! :lol: Május 20-ra kész lesz?



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#54

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2006.04.30. 20:55

Hát ha csak annyi lesz, akkor viszem is holnap! :D

Látom alakul a terv és nem sokára bemutathatjuk őket egymásnak! 8)


Kép

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

#53

Hozzászólás Szerző: Cady » 2006.04.30. 19:07

én se tétlenkedtem ma 8)

Kép

Lóri> ez a tányér nem rohadt ez 8000 lesz "csak" :lol:


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#52

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2006.04.30. 18:15

Na hosszas fogóval feszegetés és közben izgulás után csak sikerült szétszednem az eredeti lámpámat, úgyhogy majd jöhet nekem is a foncsorozás, ha rászánom a pénzt vagy találok olcsóbbat... :roll: Addig is gondosan elcsomagoltam az üveget, nehogy baj érje! 8)
Kép



Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

#51

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2006.04.27. 17:21

Ez így nem tűnik túl egyszerűnek! Pláne itt nálunk Magyarországon! Vannak Pannoniás ismerőseim, akiknek pont a "papírhiány" a gondjuk.
Azért sok sikert! Remélem előbb utóbb össze jön a dolog! Annál is inkább, mert vagyunk így egy páran, hogy papírok nélküli motorjaink vannak veterán korban, vagy legalább is ahhoz közel!
Drukkolok, ha van valami előre lépés gondolom azt úgy is mondani fogod!



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#50

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2006.04.27. 16:55

Köszi, de sajna élőben vannak kivetni valók rajta! :( Nincs neki semmilyen eredeti papírja, annélkül próbálom meg, csak az előző tulajjal iratok majd egy közjegyzős papírt, hogy neki ez a motor nem bűncselekményből származik, ezt lehet elfogadják majd a minősítésen, lehet nem... :? De sajna a próba az nem a tervezett jövőheti vizsgán lesz, mint írtam... :?


Kép

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

#49

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2006.04.27. 16:40

Lorixxx!
A motorod nagyon zsír! Csak gratulálni tudok hozzá! A valóságban sajna még nem volt szerencsém hozzá, de a képek alapján gyönyörű, leszámítva a sajnálatos garázs baleset nyomait. Egy kérdésem lenne:
A te Vespádnak vannak valami papírjai? (olsz, német...)
Gondolom igen, vagy azok nélkül is lehet veteránosítani?



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#48

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2006.04.27. 15:05

Na úgy tűnik halasztom a vizsgát, mivel nem sikerült elintéznem a közjegyzős dolgot időben, most meg épp szabin van, aki evvel foglalkozik. :( Meg persze más hobbira való költekezésből kifolyólag pénzem sem nagyon lenne most a vizsgára, úgyhogy próbálom majd később, Eu-Vespára meg legfeljebb megyek Olasz rendszámmal, abba talán nem kötnek bele ott! :D
Addig is -->ITT<-- egy tanulságos cikk a veterán vizsgáról, igaz, ez autó. :roll:


Kép

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#47

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2006.04.18. 12:38

Köszi srácok... a kárelhárítás még folyamatban... :roll:


Kép

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

#46

Hozzászólás Szerző: Cady » 2006.04.18. 12:01

Lorixxx> abszulut de semmit nem jelent kicsit átpolírozod és kész...


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
sisak
Hozzászólások: 701
Csatlakozott: 2004.07.12. 02:00
Tartózkodási hely: Szombathely
Kapcsolat:

#45

Hozzászólás Szerző: sisak » 2006.04.18. 10:44

lorixxx!

Csak ezért biztosan nem húzzák meg! Egy polírozás segít rajta egy kicsit!

A többi kárt sikerült 'eltünteteni'?



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

#44

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2006.04.18. 10:36

Emberök!

Egy ilyen sérülés a díszlécen vajon mennyire lehet buktató a veterán vizsgán?! Nincs "kedvem" 7000Ft-ért másikat venni, főleg hogy tudom már mennyire sérülékeny... :roll:

Kép



Avatar
Ferike
Hozzászólások: 300
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: Érd

#43

Hozzászólás Szerző: Ferike » 2006.04.06. 18:47

Pl. Győzőék...Most fujattak ott egy kasztnit.... :D


Kép Vespa,mi más?

Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

#42

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2006.04.03. 22:46

Ha az a 11. kerületi homokolda a Gépész utcában van, ott én is jártam a napokban, a Cadytől vett első csomagtartómat pucoltattam le. Éppen két Vespa kasztni hevert az eresz alatt firssen lecsupaszítva, úgy látszik, járnak oda mások is Vespát koptatni! :)
Kilencszázat kértek érte, hogy ez sok, vagy kevés nem tudom, de hát ez van.. Ennyit megért, hogy ne kelljen itthon kromofágoznom, meg kapirgálnom, mivel szintereztetni akartam és az nem tűr meg maga alatt festéket. Hja, majd felteszem a "mesterek"-be a szinterező címét, mert szépen és jól dolgoznak! Más melóim folytán már nem először jártam náluk, jó a véleményem róluk!


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
lymphater
Hozzászólások: 747
Csatlakozott: 2005.04.04. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

#41

Hozzászólás Szerző: lymphater » 2006.04.03. 15:44

köszönöm szépen
a címem ma(kakuc)mmcsoport.hu
ha átküldenéd a címet, megköszönném
üdv,
lymph


Kétféle nap van: amikor szélvédő vagy, és amikor bogár...

Avatar
mike
Hozzászólások: 115
Csatlakozott: 2004.11.04. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

#40

Hozzászólás Szerző: mike » 2006.04.03. 15:00

Szerintem tök reális.
Ne felejtsd, sok apro izé is van, amit szintén érdemes lenyomatni.(Tartozzon bele az árba) És én azért ott álltam, meg elmondtam nekik: nem tökéletes fémtiszta kell! mert "átszakad a szar bádog". Csak ésszel... A homok finomságárol gondolom ne is szoljuik - Wilike is irta, ne sértse fel a felületet. ÉS RÖGTÖN UTÁNA egy alapozo!!
Én ujpesten csináltattam - cimet dobom mailben ha érdekel.
balogh.miklos@humantelex.hu
A kisebb cuccokat nem a nagy homokoloba vittem.



Avatar
lymphater
Hozzászólások: 747
Csatlakozott: 2005.04.04. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

#39

Hozzászólás Szerző: lymphater » 2006.04.03. 14:41

szia mike,

hol és mennyiért homokoztál?
nekem 10 és 15 között ajánlotta egy homokozó a 11. kerületben... ez reális?

üdv, lymph


Kétféle nap van: amikor szélvédő vagy, és amikor bogár...

Avatar
mike
Hozzászólások: 115
Csatlakozott: 2004.11.04. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

#38

Hozzászólás Szerző: mike » 2006.04.03. 10:10

Én elvittem és szépen lehomokolták (ésszel) - semmi göröngy, profilsérülés stb. Rögtön utána egy alapozo, hogy ne oxidálódjon. Lakat, fényezés.
Annál nincs cinkebb restaurálkás szemszögből, mikor kikandikál a régi szin, vagy legalább legyen az uj szin a réginek megfelelő.
Homokolás 1 nap - contra csiszatolás szarakodás 1 év.
de az csak az én véleményem, hangsúlyoznám...



Avatar
lymphater
Hozzászólások: 747
Csatlakozott: 2005.04.04. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

#37

Hozzászólás Szerző: lymphater » 2006.04.02. 11:22

az egy kicsit a baj, h már a mostani fényezés sem az eredeti
megcsiszolgatva az láccik, hogy alul van a szürke alapozó, azután a sötétpiros (valszeg eredeti) fényezés, aztán meg a fehér mostani
(a lámpaidom meg zöld volt eredetileg, a belsején látszik, az első sárvédő meg szürke... :lol: )
szóval nem tudom, egy harmadik réteggel nem lesz-e már olyan gázos, mint amikor a falusi tálalószekrényt kilencedszer kenik le olajfestékkel, végül már nem lehet becsukni az ajtaját se... (ez csak egy rossz fíling persze, de valahogy az igényesség ellen szól)
télleg, ti egy komlett flújításkor hogy álltok a belsejével?
újrafényezés ott is? vagy felnyitod az ülést, és alatta, jé, más színű?


Kétféle nap van: amikor szélvédő vagy, és amikor bogár...

Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

#36

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2006.03.31. 09:47

lymphater írta:nem, nem akarom csak kicsit megcsiszolgatni
szeretem a kerek történeteket, így is van rajta legalább két különböző színű réteg, nem akarom, hogy egy esetleges zakózásnál szivárványszínű legyen a horzsolás... :roll:
Ne fesd az ördögöt a falra!! (Mert tökönrúg a házmester a fal miatt..) :lol:
De, ha már ilyen "programot" tervezel magadnak, (elperecelés) akkor nem lenne ésszerűbb azutánra ütemezni az újrafényezést? :roll: Egy ne adj' isten, esés után asszem az a legkisebb gondja az embernek, hogy hány színű a sérülés, vagy "csak" a szakszerű fedőrétegeket, alapozót, és a fémet látja-e az ember..
Szerényke véleményem szerint, azt kéne mérlegelni, hogy a jelenlegi bevonatrendszer jól tapad-e a fémen, jó-e az eredeti alapozás. Vagyis, ha nem repedezett a fényezés, ha nincsenek korróziós felpúposodások, pörsenések elharapódzva a festéken, akkor kár egy akkora macerába fogni, ami a homokfúvással jár.. Az autókat se szokták ütre-főre fémig lehomokolni, aztán újrakezdeni a bevonetrendszer felépítését!
Tehát, ha csak esztétikai célról van csak szó, akkor (szerintem) elég egy alapos vizes csiszolás a hibák kijavítása után, és egy ügyeskezű fényező, valami jóminőségű zománccal. :) Egy alapos vizes csiszolással egyébként gyönyörűen vissza lehet menni az eredeti zománcig, vagyis le lehet szedni az utólagosan ráfújt rétege(ke)t. A felület is síma, könnyen fényezhető marad, míg a homokfúvásnál számolni kell az érdességgel, amit a szemcsefúvatás okoz, vagyis arra vatagabb bevonatrendszer kell...


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
lymphater
Hozzászólások: 747
Csatlakozott: 2005.04.04. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

#35

Hozzászólás Szerző: lymphater » 2006.03.30. 23:45

nem, nem akarom csak kicsit megcsiszolgatni
szeretem a kerek történeteket, így is van rajta legalább két különböző színű réteg, nem akarom, hogy egy esetleges zakózásnál szivárványszínű legyen a horzsolás... :roll:


Kétféle nap van: amikor szélvédő vagy, és amikor bogár...

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

#34

Hozzászólás Szerző: Cady » 2006.03.30. 22:51

utóbbi..magadat is megkíméled a felesleges szenvedéstől...bár ha nem rozsdás sehol akkor elég a csiszolás


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
lymphater
Hozzászólások: 747
Csatlakozott: 2005.04.04. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

#33

Hozzászólás Szerző: lymphater » 2006.03.30. 22:46

no, én nekiugrom...
egy kérdés: lecsiszolás vagy homokfúvás? mire szavaztok?


Kétféle nap van: amikor szélvédő vagy, és amikor bogár...

Válasz küldése