Olajtéma

Avatar
windfall
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2007.07.16. 11:40

Re: Olajtéma

#123

Hozzászólás Szerző: windfall » 2012.03.05. 18:13

szia, mi az alvázszáma? szokott olajcserélén a szűrőnél szivárogni, én olajcserénél (a filteres) mindig bepasztázom és így kizárható az olajfolyás ott!
hol folyik pontosan? szia
gyoky23 írta:Sziasztok!
Nekem egy ET 4-esem van 125cc-s és ősszel kicsit szervizeltük haverral (fékpofa csere, gyertya, olaj...) és valahonnan szivárog belőle az olaj, de nem tudom honnan. A motorolaj tuti nem folyik, mert kb fél liter kijött már belőle de a motorolaj szint nem változott... Van valami ötletetek hogy honnan jöhet még? Esetleg váltóból, bár azt nem tudom hogy hol van, meg nem tudom hogy ezekbe a típusokba van-e olajszűrő vagy sem, és ha igen hol? Válaszotokat előre is köszönöm! :)



Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajtéma

#122

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2012.01.27. 20:16

Természetesen van olajszűrő. Kérdés, hogy Leader vagy még a régi Piaggio blokkos a gép, mert az olajszűrő nem egyforma a kettőn.
Ha a betöltő mellett van egy kis kerek olajkémlelő ablak, akkor az a régi.



Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Olajtéma

#121

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.01.27. 19:41

nem fórumon kell tudakolni mert senki sem látnok,az olaj meg bárhol folyhat
le kell mosni aztán zseblámpával figyelni hol jelenik meg,légszűrőből motorból stb.



gyoky23
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.04.04. 21:22
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Olajtéma

#120

Hozzászólás Szerző: gyoky23 » 2012.01.27. 18:43

Sziasztok!

Nekem egy ET 4-esem van 125cc-s és ősszel kicsit szervizeltük haverral (fékpofa csere, gyertya, olaj...) és valahonnan szivárog belőle az olaj, de nem tudom honnan. A motorolaj tuti nem folyik, mert kb fél liter kijött már belőle de a motorolaj szint nem változott... Van valami ötletetek hogy honnan jöhet még? Esetleg váltóból, bár azt nem tudom hogy hol van, meg nem tudom hogy ezekbe a típusokba van-e olajszűrő vagy sem, és ha igen hol? Válaszotokat előre is köszönöm! :)



Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Olajtéma

#119

Hozzászólás Szerző: Don » 2012.01.24. 15:04

:D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Don 2012.09.08. 18:14-kor.


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Olajtéma

#118

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.01.24. 14:19

az olajcsereintervallum a gép állapotától függ legfőképpen,egy gyári új motorban bőven elég 6000-ként cserélni az első 4-5 alkalommal

a jelenlegi et-4 tábor már azon a szinten van,amikor a kopott motor hidegen nyomja le a gyűrűk mellett a benzint a kokszal együtt
a vicces óraállások ne tévesszenek meg senkit,az átlag magyar et4 már közelebb van a 100 ezerhez mint az 50-hez itt már mások a viszonyok

aki 3000 kilóméterre sajnál 3000 forintot az cserélgesse 6000-ként mindenkinek szíve joga mit csinál a motorjával



Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Olajtéma

#117

Hozzászólás Szerző: Don » 2012.01.23. 21:15

:D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Don 2012.09.08. 18:15-kor.


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Olajtéma

#116

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.01.23. 20:34

írnak sokféle intervallumot,én jópár példányt szervizelek és 3000-ként javaslom mindenkinek,de már akkor is olyan bennük az olaj mint a víz
nem érdemes tovább benthagyni anyagilag sem,mert akkor már töltögetni kell mert megeszi a megtört olajat

ha töltögeti valaki szinte ugyanannyi elfogy,csak még a szutyok is kering ugyanúgy tovább



Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

Re: Olajtéma

#115

Hozzászólás Szerző: Cady » 2012.01.23. 20:28

nem merek viccelődni... én is a Hoberth féle verzióról tudok.


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajtéma

#114

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2012.01.23. 19:44

Szorozd meg 2-vel! :wink:
Én úgy tudom, hogy 6000km, és ha nem mész vele annyit, akkor 2 évente kell cserélni.



Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Olajtéma

#113

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.01.23. 11:48

janigy írta:Sziasztok!

Van egy ET4 125-ös darazsam, tavasszal tervezek egy olajcserét, milyen olajat ajánlotok bele, gondolok én, hogy pl. milyen viszkozitásút stb!
Üdv.:Jani
5W40 de a kézikönyv valami 3000km-enként, vagy évente írja a cserét.


Assetto Corsa

janigy
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.11.10. 17:08
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: Olajtéma

#112

Hozzászólás Szerző: janigy » 2012.01.21. 13:25

Sziasztok!

Van egy ET4 125-ös darazsam, tavasszal tervezek egy olajcserét, milyen olajat ajánlotok bele, gondolok én, hogy pl. milyen viszkozitásút stb!
Üdv.:Jani



Avatar
Vigyori
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2004.08.06. 02:00
Tartózkodási hely: Biatorbágy, Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajtéma

#111

Hozzászólás Szerző: Vigyori » 2011.10.18. 22:40

Egy kis áttekintés a régi AGIP és az új ENI motorolajok-ról, elnevezésekről :idea: , valamint az újonnan forgalmazott ENI olajokról :arrow:


Ízirájder Öcsém, ízirájder!!! Ennyi!!!

Avatar
Makaveli
Hozzászólások: 797
Csatlakozott: 2009.09.06. 20:21
Tartózkodási hely: XI.ker Albertfalvi Kaptár Motor Darage

Re: Olajtéma

#110

Hozzászólás Szerző: Makaveli » 2011.10.18. 18:37

Lóri ! nem tudom tudod-e hogy megváltoztak a csomagolások mert az agip megszűnik agip-nak lenni és az anyavállalat nevét kapja meg. minden ENI néven kerül már most forgalomba. érdemes rákérdezni vagy rákérdezzek én?


Értem én hogy villanymotor!De mitől megy???

Avatar
Makaveli
Hozzászólások: 797
Csatlakozott: 2009.09.06. 20:21
Tartózkodási hely: XI.ker Albertfalvi Kaptár Motor Darage

Re: Olajtéma

#109

Hozzászólás Szerző: Makaveli » 2011.10.18. 18:33

ez örök téma a kétüteműnél...mitől rosszabb ez az olaj? még a piaggio logó is rajta van :-) és nem is tartozik a fos árkategóriába. na jó közép fos.


Értem én hogy villanymotor!De mitől megy???

Avatar
Vigyori
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2004.08.06. 02:00
Tartózkodási hely: Biatorbágy, Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajtéma

#108

Hozzászólás Szerző: Vigyori » 2011.10.18. 17:09

Adhatnál jobb minőséget a "fűrész"-nek 8)


Ízirájder Öcsém, ízirájder!!! Ennyi!!!

Avatar
Makaveli
Hozzászólások: 797
Csatlakozott: 2009.09.06. 20:21
Tartózkodási hely: XI.ker Albertfalvi Kaptár Motor Darage

Re: Olajtéma

#107

Hozzászólás Szerző: Makaveli » 2011.10.18. 16:44

agip 2Tsm fél szintetikus olajat használok nekem tetszik nincs füst stb...ja és beszer áron kapom 870Ft..ha gondoljátok...


Értem én hogy villanymotor!De mitől megy???

Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

Re: Olajtéma

#106

Hozzászólás Szerző: Cady » 2011.10.18. 13:38

elvileg ezt se gyártják már, csak az van ami még a polcokon maradt, de a City alatt volt minőségben és árban is.

Olajpumpát ki kell szedni, karbi felől felfelé kihúzni a meghajtótengelyt aztán vissza minden, Én kiszedtem a tartályt is meg a pumpát is kompletten, hogy ne foglalja ott a helyet, és esztergáltattam egy alu dugót a tengely helyére. de enélkül is megy a dolog, de a pumpát a 2T olaj keni és jobb, ha nem forog feleslegesen szárazon ott tovább.


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

Re: Olajtéma

#105

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2011.10.18. 11:07

Sajna valóban nem kapható már a jó kis AGIP CITY, így ma kénytelen voltam ilyet venni 1920 [t-ért, mivel fogytán volt már:

Kép

Gondolom nem véletlenül olcsóbb, tuti vacakabb... :?

Hát ahogy nézem azért rendesen be van árazva, lehet érdemesebb lenen valami EHHEZ hasonló beszerzési forrást találnom, ha beválik.

Amúgy hajlok arra, hogy én is kiiktassam a keverő rendszert, bár lehet elkezdem mérni, hogy mennyi időnként kell rátöltenem, de gyanakszom, hogy nekem is sokat ad a rendszernek. :?

Mi a menete egy ilyen olajzás kikötésnek :?: :roll:



Avatar
lymphater
Hozzászólások: 747
Csatlakozott: 2005.04.04. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajtéma

#104

Hozzászólás Szerző: lymphater » 2011.09.09. 10:17

mgabi írta:Szegeden tudok valahol talallni?
inkább Békéscsabán:
http://italmondo.hu/index.php?option=co ... 1&Itemid=4


Kétféle nap van: amikor szélvédő vagy, és amikor bogár...

mgabi
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.08. 11:49

Re: Olajtéma

#103

Hozzászólás Szerző: mgabi » 2011.09.09. 09:21

:D Koszonom szepen az infot! Igy mar vilagos a rendszer :D Nalunk vajdasagban(szerbia) sajnos nem sok vespa gurul. Persze ezert alkatresz sem nagyon talallhato. Foleg nem ilyen regi tipusokhoz. Szegeden tudok valahol talallni?



Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Olajtéma

#102

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2011.09.08. 14:47



Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

cickafark
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.12.29. 01:48
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajtéma

#101

Hozzászólás Szerző: cickafark » 2011.09.08. 13:14

Az a szuszogó. Annak lyukasnak kell lennie, az úgy jó.
Általában tiszta olajsár szokott lenni, meg kell mosni és visszatenni.
Az olajat a blokk hátsó részén kell betölteni és akkor megfelelő a szint, ha a betöltőn kezd kicsorogni.



mgabi
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.08. 11:49

Re: Olajtéma

#100

Hozzászólás Szerző: mgabi » 2011.09.08. 12:55

Sziasztok! Most kerult hozzam egy vespa px200e,amit egesz jol helyre pofozgattam,de egy kis fejtorest okoz,hogy hol es mennyi olajat kell bele tolteni. Az eddigi jarmuveknel,vagy volt olajszint mero palca,vagy egyertelmu volt,hogy mennyit is toltsek,de ennel... :D ? A valtonal megtalalltam egy tolto nyilast,de az a helyzet,hogy a levego szuro mogott is talalltam egy erdekes csavart. S arrol semilyen kezikonyvben sem talalltam infot. A csavart,ha kiveszem, lyukas a kozepe, ha belefujok,akkor at is engedi a levegot. Ezt en nenmigazan ertem. Orulnek,ha valaki segitene. Elore is Koszonom!



Avatar
Don
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2006.08.07. 02:00

Re: Olajtéma

#99

Hozzászólás Szerző: Don » 2011.08.11. 18:12

:D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Don 2012.09.08. 18:16-kor.


... mert van az úgy, hogy " bizonyos szint fölött már nem megyünk egy bizonyos szint alá! "

Válasz küldése