Házilagos megoldások, barkács tuning

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#33

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2012.09.21. 16:37

Picit oftopik, de talán megértitek a miértjét... utángyártott duda krómja:

Kép



Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#32

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2012.09.20. 16:40

Köszi, akkor ez jó hír, hiszen még lehet továbbfejleszteni! :lol:


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#31

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.09.20. 16:16

karburátor az -TMX 35-ott az adatok leírásában



Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#30

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2012.09.20. 14:34

Gojo: Mindenképpen kellenek, hogy legyenek átalakítások a blokkon és az átömlés vezérlésén, sőt hacsak nem eleve ki is hagyja a forgattyúsházas "elősűrítést" az egész mókából. (Nem csodálkoznék, ha ilyenkor már inkább csak "útban lenne" az egész főtengelyes hóbelevanc, de tényleg fingom sincs...) De az egészen biztos, hogy ha maradt is szerepe a forgattyús térnek, akkor a szívást biztosan nem a főtengelysonka vezérli már ilyen esetben, hanem mondjuk valamilyen reed valve szerűség. (hörgőszelep) Tehát kár, hogy nem az egész komplett projekt van dokumentálva.
Psziho: Csak spekulatíve gondolom, hogy az egy befecskendező lehet, nem "csak" egy karburátor, de valóban nem t'om a frankót... Ami a lassú felpörgést illeti, nekem a diagramontűnt fel, hogy igen lomha a felgyorsulás, majdnem tíz másodperc kell a 80km/h-hoz...
Summa summarum, a magányvéleményem szerint ez az egész inkább csak mutogatni kiváló, de nem használatra.
(Mint egy hamburgerevő világbajnokság) :mrgreen:


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
gojo
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2012.03.17. 00:25
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#29

Hozzászólás Szerző: gojo » 2012.09.20. 14:02

Megnéztem én is a képet újra jobban, és ami igaz az igaz. Lehet egy tolólapos karburátor, de lehet egy Jetronic rendszerű befecskendező berendezés pillangószelep egysége, olyan amilyet a borla csinál például:

http://www.borla.com/products/induction ... dy-FR.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De ettől függetlenül nem gondolnám hogy karburátor lenne, mert kevés olyan tolólapos/csúszkás (súberes, elnézést az írásmódért) karburátor van ami le tudja kezelni a turbo-hoz szükséges üzemanyag igény változást. Az SU biztosan olyan, meg néhány solex is, de teljesen más milyen tű szükséges hozzá, az viszont nem hasonlít erre. Érdekes lenne megnézni élőben. Engem az jobban érdekel, hogy a padon miért vették le róla a kipufogódobot?


"Quod me nutrit me destruit!"

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#28

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.09.20. 13:17

lehet hogy velem van a baj de én egy karburátort látok a képen és nem befecskendezést

ahogy nézem a szellőzője be van kötve a turbó kompresszorkamrájába hogy nyomás alá helyezze az úszóházat így működjön a karburátor
természetesen ehhez egy AC pumpa is kell azt is látom az ezüst hegeres izé valami autóból pl. vw-é tök ilyen

a fekete dolgok a turbó olajnyomását készítik

a fő gond hallható is a videón hogy csak igazán nagy fordulaton tölt és nagyon lassan épül fel a turbónyomás ezen nem is kell csodálkozni mikor egy személyautó méretű turbót egy tizedakkora motor próbál megforgatni-mivel senki nem gyárt ekkora motorra való turbót

ezt a teljesítményt használható fordulatszámon negyed ennyi kínlódással is előveszik akik vespákat tunningolnak,nem csoda hogy ilyennel nem kínlódik senki



Avatar
gojo
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2012.03.17. 00:25
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#27

Hozzászólás Szerző: gojo » 2012.09.20. 13:04

Wilike, nem értem a problémát, kérlek segíts:
Ha befecskendezés van akkor miért kellene átalakítani a blokkot, hisz "kvázi" forgótárcsás vezérlésű. Ebben az esetben nem okoz gondot a fordított irányú gázlengés, ami normális esetben problémát okozna a karburátorban. Azt gondolom, hogy ezen a nyomáson (0,6 bar) nem csinál mást csak egységnyi idő alatt több keveréket juttat a rendszerbe mint amennyit a motor optimális körülmények között be tudna szívni. Gondolom, inkább gyári blokkot használtak, mert így minimális az átöblítés, és mert ott nincsenek nagyon összenyitva a csatornák.
Részemről a józan ész mondjuk azt diktálná, hogy mivel a teljesítmény nyilvánvalóan növekszik, és elő van sűrítve a keverék, a sűrítési arányt csökkentve kisebb lenne a hőterhelés, és kevésbé terhelné meg a mechanikát a nagy fordulat. Illetve gondolom a gyári turbina azért nem hűti mag annyira a motort amennyire kellene! Azért komoly a 42 Lóerő! :)


"Quod me nutrit me destruit!"

Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#26

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2012.09.20. 12:25

És igazából az a baj, hogy a Si pedálhajtókarja, amit most használok e helyett, kicsit hosszabb mint az eredeti, így ha még akár egy enyhe kanyarban rá is akarok tekerni, leér az aszfaltra a pedál.. :(


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#25

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2012.09.20. 11:06

Gyönyörű! :( :evil:


Kép

Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#24

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2012.09.20. 11:04

Na, itt az ominózus Ciao pedálom is :cry:
Kép


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#23

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2012.09.20. 09:36

Kép



Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#22

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2012.09.20. 08:40

No hát az, hogy "agybeteg" az stimmel.. :mrgreen:
Csak a főbb részletek a konkrét megoldásról, nem derülnek ki.
Update:
Keresgéltem kicsit és ezt találtam még róla:
Kép
Ebből annyi már látszik, hogy a benzint hogyan kapja befecskendezéssel, csak az továbbra is rejtély marad, hogy a blokk hogyan van átalakítva.
No mindegy, ez már nem a sufnibarkács kategória, hanem a megszállottaké... Az eredeti inkriminált képen egy gégecsővel a karburátornál "pumpálták" szegény motort, annak pedig semmi köze ehhez. :?


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
Vigyori
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2004.08.06. 02:00
Tartózkodási hely: Biatorbágy, Budapest
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#21

Hozzászólás Szerző: Vigyori » 2012.09.19. 22:31



Ízirájder Öcsém, ízirájder!!! Ennyi!!!

Avatar
TonyMontana
Hozzászólások: 1727
Csatlakozott: 2006.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Bécs,Klosterneuburg
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#20

Hozzászólás Szerző: TonyMontana » 2012.09.19. 17:48

Az igazi "fapados" vespa

Kép


Kép

Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#19

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2012.09.19. 14:02

OK,félreértettelek, úgy értettem, hogy a kétütemű benzinmotor "mint motor működési elv", létezik turbósítva is.
Abban teljesen igazad van, hogy "egy már létező", a forgattyúsházat elősűrítésre használó motorra turbót szerelni, (megturbósítani) nem igazán épelméjű ötlet...
Ha nagyon meg akarná valaki komplikálni az életét, és lezárná a forgattyúsházat (valami kenési megoldást viszont feltétlen kitalálva hozzá) és közvetlenül kiképezne a hengerfalon egy, vagy több ablakot hozzávezető csatornákkal, (esetleg a meglévő felömlőket a forgattyúsháztól leválasztaná és kiszájaztatná a feltöltő csatornájába) akkor elvileg, hangsúlyozom legalábbis elvileg, akár meg is lehetne valósítani (befecskendezett üzemanyaggal) egy meglévő kétütemű motorblokk átalakítását. De ennél agybetegebb szerkezetet tényleg nehéz lenne kitalálni. :D
A képen látható módon felszerelt turbó pedig max. tényleg csak optikai tuningnak való, hiszen már eleve ott bebukik az egész konstrukció, hogy ha tényleg nyomást is szolgáltatna, akkor a karburátoron keresztül egyből visszafújná a benzint a tankba! :lol:


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#18

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.09.19. 13:45

én 2t benzinmotor turbósítását irtam

'A turbófeltöltő csak kipufogószelepes egyenáramú öblítésű és ellendugattyús egyenáramú öblítésű dízel motoroknál, vagy szelepes vezérlésnél használható, mivel az ellenáramú öblítéses kétütemű motornál a kipufogórendszer ellenirányú nyomáshullámai beleütköznének az ellenkező irányba forgó feltöltő lapátjaiba."



Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#17

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2012.09.19. 12:30

Mondjuk így, ahogy erre a Vespára rá van szögelve, valószínűleg nem túl ésszerű, viszont egyébként létezik benzinesben is, de még mennyire!
Sőt, hajómotorként még most is elterjedten használják a feltöltéses kétütemű Dieseleket:
Élvezetes cikk, érdemes elolvasni! :)
Egyébként a másik nagy kedvenc kétüteműm a hajómotoron kívül, a cölöpverőgép, ami ugyan nem feltöltős, viszont az is dízel elvű! :wink:
(A cikk megtévesztően használja az "ütem" fogalmát, mert ez is "kétütemű", ugyanis egy le és egy fel irányú "ütemben" zajlik le a teljes ciklus!)


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#16

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.09.19. 12:03

ez a turbó csak kamu,ennél kisebb van a 2.8 hdi boxeremen a vespa meg sem pörgeti ezt :lol:
amúgy 2T benzinmotor turbósításáról igazából még nem nagyon hallottam,persze elvileg létezhet



Avatar
Lóri
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7068
Csatlakozott: 2004.08.03. 02:00
Tartózkodási hely: a VIII. és Jászberény

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#15

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2012.09.19. 09:40

Kuplung kémlelő :shock:

Kép



vinczenzo thomasso
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2011.08.20. 08:29
Tartózkodási hely: Rio De Érd
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#14

Hozzászólás Szerző: vinczenzo thomasso » 2012.09.15. 12:27

Kellemes turbófeltöltő :-)
A jóég tudja, hogy mekkora teljesítményt lehet így kihozni belőle


PK 50N /90', PX 80 /88', PX 80/135 /81', Cosa 200 /88', Ciao 50 + Atala Califfone 50

Avatar
TonyMontana
Hozzászólások: 1727
Csatlakozott: 2006.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Bécs,Klosterneuburg
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#13

Hozzászólás Szerző: TonyMontana » 2012.09.15. 12:06

Hááát nem tudom ez a kategória ide való e.... Tény, én nem vágom mi a szerepe :oops:

Kép


Kép

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#12

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2012.09.14. 03:10

Más PK-n is láttam már ilyen kifurkálást a levegőszűrőnél.
Gondolom ez azért kell, hogy hirtelen nagy gázadásnál nehogy behorpadjon a kasztni. :roll: A hülye olaszok nem gondoltak erre a gyárban!



Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#11

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2012.09.14. 03:06

Hát úgy hírdetik, hogy 1966-os, 150-es, és két sebességes. Azokon meg asszem ilyen volt. :roll: :D



Avatar
Cady
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3326
Csatlakozott: 2004.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Diósd
Kapcsolat:

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#10

Hozzászólás Szerző: Cady » 2012.09.13. 22:38

de, de a méretek azonosak, lehet osztrák lomis pk volt. vagy design (:


Az élet olyan amilyennek gondolod (:

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Házilagos megoldások, barkács tuning

#9

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.09.13. 21:48

egyébként ilyen motorburkolat nem csak az automatán volt?



Válasz küldése