Tuning, Custom

Avatar
kbj
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2016.08.17. 14:33
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Tuning, Custom

#1164

Hozzászólás Szerző: kbj » 2020.09.15. 20:09

Hátha....
Mit gondoltok erről?
https://www.hasznaltauto.hu/motor/vespa ... l-16186609

El tudnám képzelni hogy ezzel hasítsak...
Így ahogy van, szakadtan....


GT 200, px 150, meg egy pony :mrgreen:

Tiko
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2013.09.14. 23:34

Re: Tuning, Custom

#1163

Hozzászólás Szerző: Tiko » 2018.02.07. 12:52




Péter VRA
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2017.09.10. 13:07

Re: Tuning, Custom

#1162

Hozzászólás Szerző: Péter VRA » 2017.11.15. 06:33

Hát, ha te mondod :-) ! Ilyen motorokkal versenyzek az osztrák bajnokságba és az ESC-n. önmagában a henger nem sokat jelent, membrán, karbi és gyújtás és persze kuplung nélkül. Én csak erre gondoltam, ha minden együtt áll akkor valóban lehet jó.



nrtomi
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2012.09.29. 19:18
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning, Custom

#1161

Hozzászólás Szerző: nrtomi » 2017.11.14. 20:34

Hidd el! :)


(Vespa PK 50 HP4 '95) ; Piaggio Ciao PX '80 ; Vespa PK 125 xl '89

Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1160

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2017.11.14. 08:51

leadja az,hidd el :)



Péter VRA
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2017.09.10. 13:07

Re: Tuning, Custom

#1159

Hozzászólás Szerző: Péter VRA » 2017.09.19. 17:29

Szasza írta:http://www.youtube.com/watch?v=SOpeTcGXbDw
Új 177 hengerszett a BGM-től a "kisblokkos" PX-hez.1mm acélgyűrük,és erőteljes hasonlóság az ebben a kategóriában "King" hengerszett Quattrini m1x-el.
15-16Le P+P-vel(láttam a görbét).Big Box-al 20Le a várható teljesítmény.(eredeti PX125 papíron 8Le!!)
300euro a hengerszett.
Szerintem, nem adja le ezt a teljesítményt alapból, csak ha membrános karbi van feltéve és normális a kuplung is pl.: honda cr kuplung. Bár én csak egy hasonlóval megyek..



Avatar
galtihi
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.08.06. 10:56
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: Tuning, Custom

#1158

Hozzászólás Szerző: galtihi » 2017.05.29. 15:10

Köszi a válaszokat! Tényleg sok naftát kapott, belőttem, a gyertyakép most jó, menetteljesítményben is javult, viszont minimálisat. Az egyik oldalon egyébként ennyit találtam a hengerszett leírásánál "The engine is made even sportier by a 16/16 carburetter". Szóval valószínűleg tényleg nem törvényszerű a nagyobb karbi, viszont a gázreakción jó lenne javítani. Ilyenkor szoktak jönni a "mit akarsz ez nem egy 500-as" és hasonló kommentek... :P



Avatar
poteka
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2012.04.22. 20:46
Tartózkodási hely: Budapest, XI.

Re: Tuning, Custom

#1157

Hozzászólás Szerző: poteka » 2017.05.22. 12:35

Én csak amatőr motorbuherátor vagyok, de a tünetek alapján nekem olyan, mintha sokat kapna, amivel az alsóbb fordulatszám-tartományban nem tud mit kezdeni, aztán viszont kidolgozza magából, ahogy felpörög. Milyen a gyertyakép?


Vespa PK50S Elestart dall' 1983

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Tuning, Custom

#1156

Hozzászólás Szerző: psziho » 2017.05.22. 09:16

nem az átmérő a gond mert a kis torokátmérőjű karburátor alacsony fordulaton a nagyobb légsebesség miatt jobban porlaszt mint a nagy átmérőjű és nagyobb nyomatékot is ad
ha nem pörögne ki,vagy detonálna akkor mondhatnánk hogy nagyobb kell

kipuf áramlás,elősűrítés kompresszió,szegény v dús keverék stb.

egy 2t motor nagyon precíz áramlási viszonyok között működik csak jól,minnél nagyobb teljesítményt veszünk ki annál szűkebb tartományon tudja majd azt leadni

nagy tapasztalat kell felismerni hogy mi történik és hogyan korrigálható az,igazából erre nem lehet fórumon látatlanban korrekt tanácsot adni



Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1155

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2017.05.22. 08:57

Nagyobb karbi kellene



Avatar
galtihi
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.08.06. 10:56
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: Tuning, Custom

#1154

Hozzászólás Szerző: galtihi » 2017.05.13. 19:27

Hahó! Van valaki odakint az éterben? :D Segítsetek egy teljesítményhiányban szenvedő vespáson! :cry: :D



Avatar
galtihi
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.08.06. 10:56
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: Tuning, Custom

#1153

Hozzászólás Szerző: galtihi » 2017.05.09. 22:21

Sziasztok! Vespa 50 L, 75cc. Alacsony tartományban lomha, lassan épül fel a fordulat, viszont ha eléri azt a bizonyos magasabb tartományt ott már szépen éli világát. A gyári 16.10-es dellorto van rajta, érdemes elkezdeni variálni a fúvókákkal, vagy alaphangon nagyobb karbit igényel a dolog?



Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1152

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2016.10.17. 12:29

http://www.vespaforever.net/forum/pop_p ... C_ID=14893" onclick="window.open(this.href);return false;
PK kipufogók



Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1151

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2016.07.03. 21:09

http://www.scootering.com/the-vespa-big ... aust-test/" onclick="window.open(this.href);return false;



Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1150

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2016.06.26. 18:33

mindig csak a tuning :mrgreen:

Kép



Avatar
TonyMontana
Hozzászólások: 1727
Csatlakozott: 2006.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Bécs,Klosterneuburg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1149

Hozzászólás Szerző: TonyMontana » 2016.04.12. 23:08



Kép

Tiko
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2013.09.14. 23:34

Re: Tuning, Custom

#1148

Hozzászólás Szerző: Tiko » 2016.04.12. 14:36

Ez minden ..... :D



Avatar
TonyMontana
Hozzászólások: 1727
Csatlakozott: 2006.07.02. 02:00
Tartózkodási hely: Bécs,Klosterneuburg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1147

Hozzászólás Szerző: TonyMontana » 2016.04.10. 23:37

na ez a mi...............

Kép


Kép

Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1146

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2016.03.08. 15:31

Itt a gyártó honlapján a cucc.
Görbét érdemes megnézni!BGM177 vs. Orig.PX200
http://blog.scooter-center.com/177ccm-z ... nt-und-co/" onclick="window.open(this.href);return false;

végre egy cég aki megadja rendesen az adatokat,és nem a felhasználónak kell kitalálnia azokat,állandó kisérletezéssel,szétszedés-összerakással.
Kipróbálnám!



Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1145

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2016.03.08. 12:28



Új 177 hengerszett a BGM-től a "kisblokkos" PX-hez.1mm acélgyűrük,és erőteljes hasonlóság az ebben a kategóriában "King" hengerszett Quattrini m1x-el.
15-16Le P+P-vel(láttam a görbét).Big Box-al 20Le a várható teljesítmény.(eredeti PX125 papíron 8Le!!)
300euro a hengerszett.



Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning, Custom

#1144

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2016.01.05. 16:19

Az ilyen szénné reszelt tuning gépek szerintem soha nem a jó motorozhatóságról meg az ésszerű dolgokról szólnak!
Sikító motor, gumifüst, harmadikban gázra még kerékre álló masina, és üvöltő nézőközönség.
Komolyabb helyeken mérőpad, kivetített adatokkal meg grafikonokkal. Azzal senki nem foglakozik, hogy a 40lóerősre hergelt paripának legfeljebb órákban mérhető az élettartama, és utcán szar menni vele, már csak azért is, mert mire átérsz a szomszéd faluba, addigra elfogy egy tank benzin!
Régen a szlalom versenyeken is mindenki arra izgult, amikor a VFTS hörögve, visítva, forgott a bóják körül, mert az volt a látványos. Arra már kevesen figyeltek, hogy az elsőkerekes Trabi negyed annyi lóerővel meg sok kézifékkel jobb időt futott! (Én figyeltem, mert Trabantos vagyok, de azért én is örjöngtem amikor jött egy hegyes Lada, és rendesen elrúgták a kanyarban, na nem csak úgy ész nélkül, hanem érzéssel!) :D
Szasza gépe nyílván nem fog meghökkenést okozni mondjuk Zell am See-ban, de ha összeáll és működik, akkor azért itthon kis köreinkben megkapja a "Húb@zzeg!" elismerést! :D



Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Tuning, Custom

#1143

Hozzászólás Szerző: psziho » 2016.01.05. 09:49

a karburátor biztosan nem lesz kicsi,sőt ugye minél kisebb a torok annál nyomatékosabb a motor mert az ideális légsebességet előbb eléri és ott porlaszt jól
ha túl nagy a torok akkor csak prüszköli a benzint és a keverék nem lesz pontos ráadásul az alapjáratot is nehéz lesz beállítani,indítása sem lesz jó

a köbcenti és torok arányához szerintem a gyári gépek adnak jó támpontot,a 280-as 300-as triálmotorokon pl. 26-os v. 28-as torokátmérőt használnak és a motorok 10 ezer főlé is pörögnek vele
ha még jó nyomatékot akarsz akkor egy fele ekkora motoron szerintem a 28 bőven elég,sőt



Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Tuning, Custom

#1142

Hozzászólás Szerző: psziho » 2016.01.05. 09:09

volt itt egy gokartpálya /sajnos már elbontották és interspar lett a helyén/ ,állandóan robogóval versenyeztünk,a legjobb köridőt a 80-as tuning sr-ek piaggiók között két olyan suzuki sephia csinálta ami teljesen gyári és jó gyenge volt
a sephia az egyetlen olyan könnyű kisrobogó aminek a sisaktartója és a vázszerkezete egy fixen összehegesztett profilból van,kicsi könnyen kezelhető merev váz

a motorok a kör 95%-át ledöntve töltik ott a kanyarsebesség a legfontosabb a motorerő alíg számít valamit

KépKép

sajnos a motortuning pont azt fejleszti egy largeframe vespánál ami már gyárilag is túlnőtte a futóművet
szerintem a smallframe váza merevebb mint a largeframe-é,a bubik fix élei jól merevítík és a futómű is könnyebben bírkózik meg a kis súllyal



Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#1141

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2016.01.05. 08:57

PK XL futómű lesz elöl.(kicsit megültetve)
PM kipufogót direkt emiatt választottam,mert ez egy nyomatékos cső,max LE-je el is marad a "nagy" csövek adataitól,de az annyira nem is érdekel.Egy 32 vagy 34 karbi jobban illene ehhez a tuninghoz de én csak 28-t rakok fel.A membrán ház nem véletlenül vagy passzíóból került fel,az ok egyszerű,enélkül nem működne rendesen,mivel a forgattyúsházat picit összekócolta egy elszabadult hajtókarcsapágy.
Ha összejönnek a dolgok,akkor szerintem ez még egy használható járgány lesz a maga kb 20 LE-jével.



Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Tuning, Custom

#1140

Hozzászólás Szerző: psziho » 2016.01.05. 08:45

én már sok tuning vespát összeraktam és sokat is szereltem mások után, de nagyon kevés volt a számomra a MINDENNAPOKBAN vállalható gép közöttük
úgy gondolom hogy a tuningnak mindíg arányosnak kell lennie a futóművel, útviszonyokkal-forgalommal fékekkel stb.,különben nem fog élményt nyújtani

egy schwalbe van itt tőlem pár kiklóméterre,egy 250-es etz blokkal átépítve,jól működik csak senki nem mer vele motorozni
hiába van precízen összerakva a nyélgáz élményét nem adja mert csak másodpercekre lehet kihasználni az erejét,míg egy gyári blokknál 20-30% al erősebb schwalbe még esetleg jól motorozható lenne

a vespa váltó nem szereti a magas fordulatszámokat,én mindenképpen alacsony fordulaton nagy nyomatékra törekednék /ezért karburátort pl. nem is cserélnék/,halk kipufogóra és ha már mindenképpen tuningolunk akkor minnél kevesebb változtatásra hogy a gép még szerelhető és praktikus maradjon

mindenki abból indul ki hogy a jó tunning a nagyon erős és drága tunning-én ezzel nem értek egyet
a jó motorozás legfontosabb feltétele szerintem a jó futómű és a NYÉLGÁZ élménye,a GYÁRI teleszkópok kormánycsapágy lenne az első nekem amit beépítenék egy öreg vespába



Válasz küldése