Tuning, Custom

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#114

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.12. 23:26

Bárcsak szakértő lennék. :)
Ha lemennek a melóim, akkor rohanok lemosni a blokkot és már szedem is szét. Még a felinket is el kell vinni a festőhöz.
Írtam a dugattyús cégnek, kíváncsi vagyok mennyibe kerül. Ha emberi áron van, akkor meggondolom.
Ha kész van minden, akkor jöhet a másik variátor, könnyebb kuplungharang... sose lesz vége a sornak. :)


ET4 200 Leader

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning, Custom

#113

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2012.12.12. 23:11

Engem is érdekelne egy olyan 200-as dugó, nagy sűrítéssel.
Még emlékszem, amikor azt írtad, hogy neked bőven elég a 125-ös is, nem akarsz versenyezni. :D :wink:
Ettől függetlenül engem is érdekel ez a 125(150)-200 projekt. Nem akarok ilyenbe belevágni, csak kiváncsi vagyok, hogy mi sül ki belőle.
Lipton a szakértője lesz a Leader blokkoknak, mint Szasza a ciao kerekeknek! :mrgreen:



Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Tuning, Custom

#112

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.12.12. 22:58

Én hozzá vittem anno cuccokat és vettem, autó tuning motorjaihoz. Dugattyút is gyárt. Kérdezd meg hogy megcsinálja e. Engem is érdekelne egy olyan 200-as dugó, nagy sűrítéssel. :)


Assetto Corsa

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning, Custom

#111

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2012.12.12. 22:57

Jó dolog ez a vízhűtés, de igazából motornál inkább csak macera. Amíg új, addig nincs vele baj, csöndesebb is, meg ha okosan van kitalálva, akkor a hűtőből a meleg akár a kezedre meg a lábadra is tud áramlani, de egy tizenéves, vagy még öregebb motornál csak egy csomó hibaforrás. Hűtő, hőgomba, vízcsövek, vízpumpa, termosztát, vízhőmérő, jeladó... Ezek közül bármi elromlik, bosszúság, esetleg nagy baj.
Ma vettem termosztátot. 3centis, de 7000Ft. :?

A karburátor és előgyújtást csak általánosságban mondtam. A régebbi vasakon azért van lehetőség az állítgatásra, és van lehetőség arra, hogy ha valami szarul van belőve, akkor bizony még -5fokbasn is megszorul a technika. A kompjuter alatt nem tudom mit értessz? Az előgyújtást szerintem azért az ET-n is lehet forgatni, bár valószínűleg ha eddig jó volt, akkor nem kell piszkálni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hoberth 2012.12.12. 23:03-kor.



Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#110

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.12. 22:47

Konkétan a dugóra értettem, nem az egész hengerre. Maga a dugó ugyanaz ha jól tudom.
Mostmár elég hideg van, túlmelegedni biztos nem fog ha szegény a keverék. Én eddig azt tapasztaltam, hogy nem igazán lehet játszani a különböző fúvókákkal. Amikor ki lett könnyítve a légszűrő, akkor elég sokat próbáltam, de szinte csak egy méret volt, ahol nem fulladt és el is forgott rendesen. Hiába raktam nagyobbat, csak fulladt a túl dús keveréktől.
A gyújtásba nem lehet az ET-nél belenyúlni, magától állítja a computer.
A csapszeg most is a helyére megy, csak azt hittem, hogy így simán nem lehet a helyére tenni csak ha lehűtöm, a dugót pedig felmelegítem. Szóval nem tudom, hogy annak mennyire kell szorulnia, de ezek szerint nincs vele gond, jó ez így. Köszi! :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lipton 2012.12.12. 22:57-kor.


ET4 200 Leader

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning, Custom

#109

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2012.12.12. 22:46

A csapszeget megkened olajjal, és akkor szépen passzosan bemegy a helyére minden eröltetés nélkül.
A bejáratás érdekes téma. Sok helyről hallottam sok érdekeset. A legjobb a "vidéki" módszer: Meddig kell járatni a motort? Egy tank benzin, aztán lehet húzni neki! :mrgreen:
Az első 100-200km a legneccesebb. Ott nagyon kell figyelni minden reakcióra, zörejre... Azalatt kell belőni ideálisra a karburátort meg az előgyújtást. Én azt szoktam, hogy az eleén inkább kicsit dúsabb legyen a keverék, inkább legyen sötétebb a gyertya, kicsitt több a fogyasztás, mint hogy megszoruljon. Aztán ha úgy tűnik, hogy működik rendesen a gép, akkor 500-600km környékén már lehet bátrabban forgatni, inkább a hosszú huzatásokat kell kerülni. És 1000km után van az, hogy megint egy karburátor, gyertya ellenőrzés, és ha minden jó, akkor már lehet rendesen használni. A hosszú nyélgázokat még akkor is jobb kerülni azért.
Ja és a finom karburátor állítgatásokat mindíg jól bemelegedett motornál szoktam csinálni, mert használat közben is azok a körülmények lesznek.
Egy ciao, vagy egy 50-es PK bejáratása elég türelemjáték, de azért egy 125-ös nem annyira macera. 50-60-as tempóval, ésszerű használat mellett gyorsan belemegy az 1000km.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hoberth 2012.12.12. 22:49-kor.



Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Tuning, Custom

#108

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.12.12. 22:31

GT200 21HP és vízhűtés. Lehet lecserélem x8-at egy vizesre és arra teszem fel a 200-as hengert. :)


Assetto Corsa

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#107

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.12. 22:24

Ez a gyári adat amit írtam.
Szerintem ez azért van, mert csak 9.5:1 a kompressziója, a kisebbeknek (125-150) meg 11:1 körül. Az alacsonyabb kompresszió miatt kevesebb lóerő. Ezért akarok majd egy olyan dugót, aminek nincs ekkora mélyedés a tetején és akkor megmaradna a nagyobb kompresszió. Bár ha jól tudom, akkor a GT200-ban is ugyanez a dugó van.
Ami viszont nagy különbség, az a nyomaték. A tiéd ezek szerint 9,6Nm, a 200-as meg 14,5Nm, ami több mint +50%. Ezt gyorsításkor és terhelve biztos nagyon megérezni.

A dugó tetjén van egy kis nyíl és egy H betű. Annak kell a kipufogó szelep felé néznie?
Remélem a mostani dugón is van ilyen jel.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lipton 2012.12.12. 22:34-kor.


ET4 200 Leader

Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Tuning, Custom

#106

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.12.12. 22:08

A 200-as Liberty tuti több LE. Adugó kiaalkítás miatt nézem, kisebb a sűrítés és emiatt lehet ilyen kevés LE. :( Az én 125ösöm 10.3 bhp (7.6 Kw) at 8,000 rpm 9.6 Nm at 6,000 rpm
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrRicardo 2012.12.12. 22:25-kor.


Assetto Corsa

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#105

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.12. 20:05

A 11-es kerék nem fér be a sárvádő miatt, bár mivel a blokk ugyanaz, ezért biztos át lehet tenni rá a sárvádőt is. Nem is rossz ötlet. :) Így legalább passzolna a stílusa az első GT felnihez.
Elvileg amúgy nem kell nagyobb, mert az áttétel miatt nagyobb lesz a végsebesség. Ha jól emlékszem akkor +18%!
Hiába 200-as, a gyári értékek szerint alig erősebb mint a 150-es, talán +1-1,5 lóerő. Inkább nyomatékra nagyobb, de az kell is az áttétel miatt.

GT200: 20.00 HP (14.6 kW)) @ 9500 RPM, 16.50 Nm (1.7 kgf-m or 12.2 ft.lbs) @ 6750 RPM
Liberty 200: 12.50 HP (9.1 kW)) @ 6750 RPM, 14.50 Nm (1.5 kgf-m or 10.7 ft.lbs) @ 5000 RPM


ET4 200 Leader

Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#104

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2012.12.12. 19:26

Lipton írta:Nem tudom hogy fogok elmenni több 100Km-t negyvennel. :)
Utána sincs vagánykodás!!!
Amikor én járattam be a 70-est,majd megbolondultam 700-800km-ig,de hidd el megéri betartani a dolgokat,mégha olyan nehéz is megállni,hogy a melleted elsuhanó ciao-s kollégákat lenyomjad :lol:
Komolyan,
be kell tartani a sebességeket,meg azt a változatos fordulatszámot is,különben sz@r lesz.
Nagyon jól fog menni az ET-d az biztos.200 henger kb 150kg GT-ben van,az ET-d lesz kb 100kg!!!
Hátulra nem gondolkoztál nagyobb kerékben? 11"-os befér elviekben.LX kereket meg lehet bontóban kukázni.



Avatar
P.G.
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.12.16. 21:55
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#103

Hozzászólás Szerző: P.G. » 2012.12.12. 19:13

Kész van már a gép?


Vespa P200e

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#102

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.12. 18:55

Köszi!
Megkérdztem a boltot és hasonlót írtak.
Nem tudom hogy fogok elmenni több 100Km-t negyvennel. :)
About 1000 KM. It's important not to drive with the same speed all the time. And first 500 km not to many rounds per minute.


ET4 200 Leader

Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#101

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2012.12.12. 15:18

Ahogy én tudom:
Alu:30-40perc alapjáratom,majd az első 20-30 kilómétert ésszel,utána lehet eszetlenül.
Vasat:1000km,első 100-200km-t,nem pörgetve max 40km/h,200-400km között,kigyorsítgatni lehet de okosan érezve a dolgokat,változatos fordulatszámokon haladva,utána 400-500km-ig 60-70km/h max speed, és változatos fordulatokon.800km-ig már lehet bátrabban hasznáni de a tartós nyélgázt még kerülni kell,de a változatos fordulatszámot "csinálni" kell.800-1000km között már lehet neki húzni de ésszel!



Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#100

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.12. 15:01

Mennyi ideig kell járatni egy új hengert?
A Malossihoz azt írják, hogy az első 40-60 percben maximum fél gázt lehet húzni és a fordulat ne menjen 6000 fölé. Ha ez megvan, akkor lehet vele menni normálisan.
A csapszegnek milyen szorosnak kell lennie? Én azt hittem, hogy majd hűtőbe kell rakni, a dugót meg felmelegíteni, de így simán is be tudtam csúsztatni a helyére.


ET4 200 Leader

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Tuning, Custom

#99

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.12.11. 17:23

ha jól emlékszem minden leader-en van centrifugális dekompresszor,indításkor az egyik szelepet kitámasztja hogy segítsen felpörgetni a motort
legalábbis egy 125-ösön láttam azt hiszem skipper 4t volt



Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#98

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.11. 17:09

Erről olvastam egy angol fórumon is, ott is az indításról írtak, de szerintük nem lényeges dolog, nem venni észre semmilyen különbséget.
Mindenképpen mennie kell így is, mert a Malossi hengerhez se kell cserélni.

Sőt! Azért se lehet gond, mert a 150-es hengerfejen is van ilyen dekompresszor! :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lipton 2012.12.11. 17:50-kor.


ET4 200 Leader

Avatar
P.G.
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.12.16. 21:55
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#97

Hozzászólás Szerző: P.G. » 2012.12.11. 16:00

Lipton kolléga.
Én most érdeklődtem meg a hengercserét egy olasz szerelőtől,állítása szerint a 200-as változatok hengerfejét más vezérműtengellyel szerelték egy automatikus dekompresszor miatt.A hengerfej maga ugyanaz, de a tengely más.Itt már a nagyobb kompresszió miatt van egy dekompesszor a vezérműtengely végén ami segíti hidegen elindítani a motort.
Ez a vizes Leader-re vonatkozik,nem tudom a levegősnél is így van-e,de valószínű.


Vespa P200e

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#96

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.10. 23:07

Szerintem a főtengely is ugyanaz, azért ezek a gépek nem a NASA-nak készültek, nem hiszem, hogy ennyire kiszámoltak mindent és minden löktérfogathoz külön főtengelyt gyártottak.
Amúgy... a dugó súlya lehet akár azonos is, teljesen más a 200-as dugó mint ami 150 köbcentisben van. Szerintem egyszerűen az összes dugót azonos, vagy közel azonos súlyúra gyártják és kész.

150cc:
http://www.scooter-center.com/scoweb/pa ... T_ZYLINDER" onclick="window.open(this.href);return false;

200cc:
http://www.scooter-center.com/scoweb/pa ... T_ZYLINDER" onclick="window.open(this.href);return false;

A 150-es dugó sokkal testesebb, nagyobb a szoknyája, a 200-as karcsúbb. A 150-es teteje sima, a 200-as tetején bemarás van, simán lehet azonos a súlyuk. Majd lemérem őket!
A Malossi hengert is úgy árulják, hogy csak azt kell cserélni semmi mást, akkor ezzel se lehet gond.

Kell majd keresnem egy helyet ahol felújítják a hengerfejet. Tudtok ajánlani valakit?


ET4 200 Leader

Avatar
kissik
Hozzászólások: 295
Csatlakozott: 2006.10.02. 02:00
Tartózkodási hely: Telki

Re: Tuning, Custom

#95

Hozzászólás Szerző: kissik » 2012.12.10. 22:25

csak egy kérdés, a főtengelyek is egyformák? a lőket ok, de a dúgók súlyai nem azonosak valószinüleg... kiegyensúlyozás?



Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#94

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.10. 21:09

Nem, az marad a mostani Iridium, papíron az 100000Km-t elmegy. Ha gond lesz vele akkor cserélem egy hidegebbre.


ET4 200 Leader

Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Tuning, Custom

#93

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.12.10. 19:21

Gyertyát is rendeltél mást?


Assetto Corsa

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#92

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.10. 18:22

P.G. írta:Az jó.Én úgy néztem,a vizes Leader-nél a 125 és a 200-as hengerfeje ugyanaz,de mintha a vezérműtengely más lenne.Érdekes,márcsak azért is,mert pl a polini ugyazt a sport hengerszettet írja a 125re mint a 200ra. Azt hiszem én a 125-ösömre megpróbálom felrakniba gyári 200-as hengerszettet,ha már itt van :)
Szerintem abból se gyártanak többet. Amit csak lehet felhasználnak több motorhoz is.
A löket ugyanaz, ezért a szelepek vezérlése is ugyanaz. Nem hiszem hogy változtattak az időzítésen, bár sose lehet tudni.


ET4 200 Leader

Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#91

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2012.12.10. 16:58

Jó látni, hogy sokan nem unatkoznak a téli holtidőszakban :lol:
Hajrá!



Avatar
P.G.
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.12.16. 21:55
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#90

Hozzászólás Szerző: P.G. » 2012.12.10. 16:32

Az jó.Én úgy néztem,a vizes Leader-nél a 125 és a 200-as hengerfeje ugyanaz,de mintha a vezérműtengely más lenne.Érdekes,márcsak azért is,mert pl a polini ugyazt a sport hengerszettet írja a 125re mint a 200ra. Azt hiszem én a 125-ösömre megpróbálom felrakniba gyári 200-as hengerszettet,ha már itt van :)


Vespa P200e

Válasz küldése