Tuning, Custom

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#89

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.10. 16:26

Biztos hogy jó, az egész hengerfej ugyanaz.


ET4 200 Leader

Avatar
P.G.
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.12.16. 21:55
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#88

Hozzászólás Szerző: P.G. » 2012.12.10. 16:02

Gratulálok Lipton kolléga,rajtad a világ szeme :) vezérműtengely jó lesz hozzá?Mintha a 200-as más lenne.


Vespa P200e

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#87

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.10. 15:36

A henger eredeti Piaggio, a Liberty 200 gyári hengere.


ET4 200 Leader

Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Tuning, Custom

#86

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.12.10. 11:19

Wááá! Kiváncsi vagyok! 200as henger, dugo is polini ?


Assetto Corsa

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#85

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.10. 10:21

Megjöttek a cuccok!

Kép


ET4 200 Leader

Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#84

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2012.12.09. 15:14

Ja,tényleg írtad is régebben hogy hollandiából jön a cucc.
Oké,ott a pont :lol:



Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#83

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.09. 14:39

Ez egy Holland bolt, EU vámterület, nincs rá se vám se áfa. Szóval ennyit fizettem és kész, semmi más nem jön rá. A Posta kezébe se kerül a csomag, mert GLS futár hozza.

A vámos dolgot egy kandai rendelésnél megszívtuk. Falmatricákat rendeltünk és rájött a 27% ÁFA ami szerintem felháborító, a semmire fizetsz egy csomó pénzt, de ami még gázabb, hogy felszámoltak majdnem 2000Ft ügyintézést is. Igazából ezzel ellehetlenítették, hogy az EU teréletnén kívülről rendelj, mert a +30% (27% ÁFA 2.5% vám) és az ügyintézés miatt már nem éri meg.
Amikor tavasszal rendeltem cuccokat, akkor arra még nem kellett fizetni semmit, ez ez új dolog, most hozták a törvényt. :(


ET4 200 Leader

Avatar
Szasza
Hozzászólások: 1910
Csatlakozott: 2011.03.05. 22:09
Tartózkodási hely: Bp. XVIIIker.
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#82

Hozzászólás Szerző: Szasza » 2012.12.09. 13:51

Lipton,
vám,áfa megvolt már?

Az a baj,hogy amikor látod az árat az amcsi ebayon,vagy honlapon,az nagyon jó,erre jön a posta,ami még elviselhető lenne(sok helyen nincsen,lásd Lipton esetében sem volt),de a 27% áfa(ami a postköltséget is terheli!!!) meg a ki tudja mennyi vám(2-3%)a fájdalomküszöbön túlira emeli az árat.Ja,és ott van a gari,az csak akkor él, ha visszapostázod a tengentúlra.

Kinéztem magamnak egy bukót az ebayon,postával is olcsóbb az itthoni árnál,de az vámáfával már nem.



Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Tuning, Custom

#81

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.12.08. 22:57

Nem tudom most 150-en mekkora a karbi, de 30as van a 200-ason.


Assetto Corsa

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#80

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.08. 22:21

Igen, a löket ugyanaz az összesnél. 125-150-200cc

Cylinder Assy: 156,49 ? (henger, dugó, gyűrűk, csapszeg, csapszeg végerire a gyűrűk)
Gasket Between Cylinder & Crancase 0,4: 2,27 ?
Gasket Between Cylinder & Crancase 0,6: 3,73 ?
Gasket Between Cylinder & Crancase 0,8: 3,99 ?
Head Cylinder Packing : 6,50 ?
A posta ingyen volt.

A talptömítésből nem tudom mekkora kell, ezért vettem minden méretből.
Nekem a vége 290? lett, mert rendeltem hátsó áttételt is (92,4?), új tömítést és szimeringet a hátuljába is. Ha már ennyire szétszedem, akkor kicserélem ezeket is, mert filléres alkatrészek. Meg pár apróságot rendeltem, gumidugókat, matricát.
A henger cserével együtt cserélem az olajat és az olajszűrőt is, de azok vannak tartalékba.
A karburátorban is lehet, hogy fúvókát kell cserélni, de ez csak akkor derül ki ha elindul. :)


ET4 200 Leader

Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Tuning, Custom

#79

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.12.08. 21:52

Aham. Akkor löket ugyanaz, csak furat (henger) és dugó más. Még hengerfej is ugyanaz. Mennyire is jött ez ki neked?


Assetto Corsa

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#78

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.08. 21:14

Én sok helyet nem keresgéltem, az egyik külföldi oldalon volt linkelve ez a holland bolt és nem találtam olcsóbbat.
Henger, hengerfej tömítés, hengertalp tömítések. Ezek kellenek a cseréhez, fetéve ha abban is ez a Leader blokk van.
Ha hétfőn itt lesz, akkor jövő hétvégén kicserélem a hengert és megírom, hogy tényleg ráment e egy az egyben.


ET4 200 Leader

Avatar
MrRicardo
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2011.03.29. 20:30
Tartózkodási hely: Főfalu XIX

Re: Tuning, Custom

#77

Hozzászólás Szerző: MrRicardo » 2012.12.08. 20:31

Ha én is netán a levegős 125-öst 200-asra szeretném alakítani, miket és honnan kellene beszereznem, szerintetek?


Assetto Corsa

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#76

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.08. 20:29

Ezt találtam róla:

125cc:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/143 ... Valve.html" onclick="window.open(this.href);return false;

200cc:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/578 ... Valve.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ez alapján ugyanaz az egész hengerfej, a tömítés kivételével. Illetve a vezérműtengelyt kell még megnézni, de gondolom abból se gyértottak több fajtát.
Pár alkatrész cikkszámát megnéztem és az ugyanaz, de szerintem hasonlítsd össze egyenként cikkszám szerint.
Személy szerint én nem hiszem, hogy több fajta hengerfejet gyártottak volna, mert ott spórolnak ahol csak tudnak.
A 125 és a 200 köbcentis közt annyi a különbség, hogy a furat 57mm helyett 72mm, a löket ugyanaz 48,6mm.

Az én alkatrészeim már az országban vannak, pár Km-re, de hétvégén nem szállít a GLS. Hétfőn itt lesz a henger és a Polini áttétel is. :)


ET4 200 Leader

Avatar
P.G.
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.12.16. 21:55
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#75

Hozzászólás Szerző: P.G. » 2012.12.08. 19:27

Vizes.


Vespa P200e

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#74

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.08. 19:01

Léghűtéses vagy vizes a tiéd?


ET4 200 Leader

Avatar
P.G.
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.12.16. 21:55
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#73

Hozzászólás Szerző: P.G. » 2012.12.08. 07:18

Honnan lehetne ezt pontosan kideríteni?Nem szeretném feleslegesen szétbontani a hengert.


Vespa P200e

Avatar
Lipton
Hozzászólások: 1448
Csatlakozott: 2010.04.11. 20:27
Tartózkodási hely: Érd
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#72

Hozzászólás Szerző: Lipton » 2012.12.08. 00:05

Attól még passzolhat. Gazdaságosabb ha csak egy fajtát gyártanak.
A léghűtéses Leadernél ugyanaz a hengerfej az összes modellnél. 125cc 150cc 200cc


ET4 200 Leader

Avatar
szeda
Hozzászólások: 585
Csatlakozott: 2012.11.15. 15:15
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Tuning, Custom

#71

Hozzászólás Szerző: szeda » 2012.12.07. 22:52

hát csak ha logikusan végig gondolom a hengerfej biztosan nem jó mivel más a furat átmérő!


PK 50 purimatic elestart 85' elkelt
PK 50 XL FL az igazságosztó mire jön a tél el is készülök vele. :D De jövőre már új gazdánál kezdi az idényt.

Avatar
P.G.
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.12.16. 21:55
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#70

Hozzászólás Szerző: P.G. » 2012.12.07. 21:25

Üdvözlet az uraknak :) Szerintetek egy Gt 125-re fel lehet simán rakni a Gt 200 hengerét,és dugóját?Kaptam egy gyári 200-as hengerszettet,és gondolkodóba estem,ha jó lenne rá,és nem kell hengerfejet,stb-t cserélni lehet nekiállnék :)


Vespa P200e

Avatar
szeda
Hozzászólások: 585
Csatlakozott: 2012.11.15. 15:15
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Tuning, Custom

#69

Hozzászólás Szerző: szeda » 2012.12.04. 15:52

A mai ápgréd: hiányzott a karbiból a benzinpipa alatti tömités ami egyben a szűrő is.Mivel italmondo februárt mondott időszakosan egy gázpalacknál használatos 30 forintos szilikon tömítőgyűrűt kapott.Gyakorlatilag mehetne össze a gép csak a mosás van hátra.Még két kipufogótömítést kell pótolni és kész.Egyenlőre jelen állapotában marad.Asszony ma azzal jött hogy ha találok valami PX-et tavaszig akkor a PK-val valami csajos színben akár járna is dolgozni.Így a fényezés tavaszra marad.


PK 50 purimatic elestart 85' elkelt
PK 50 XL FL az igazságosztó mire jön a tél el is készülök vele. :D De jövőre már új gazdánál kezdi az idényt.

Avatar
hoberth
Hozzászólások: 5554
Csatlakozott: 2006.01.09. 01:00
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning, Custom

#68

Hozzászólás Szerző: hoberth » 2012.12.04. 11:32

Elsőnek a naggya ganéjt én egy csavarhúzóval vagy valami hasonló szerszámmal szoktam lekotorni.
Aztán a jobban hozzáférhető helyeken még drótkefe, és utána jön a mosogatás, öblögetés ecsetelgetés gázolajjal és egyéb mosófolyadékokkal.
A végén vízzel lecsapatom, sűrített levegővel megszárítom. (Persze előtte ledugózom a kényes helyeket, meg csak azt veszem le, ami nagyon útban van, hogy minél kevesebb homokos víz kerüljön belülre.)
Van amikor többször kell ismételni a csutakolást, mert nem adja meg magát a dzsuva.
A motorszerelés legundorítóbb része! :x
Utána egy karburátor pucolás már szinte felüdülésnek számít! :wink:



Avatar
Wilike
Adminisztrátor
Hozzászólások: 3083
Csatlakozott: 2005.04.16. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest, Bjúdafok
Kapcsolat:

Re: Tuning, Custom

#67

Hozzászólás Szerző: Wilike » 2012.12.04. 09:52

Sőt, a rátúrósodott töményebb zsucsmát előbb akár be is áztathatod gázolajjal, az nem illan olyan könnyen el, mint a benzin. Aztán majd csak a tisztára mosáshoz használod a benzint. Viszont a benzinnel mosáskor légy nagyon óvatos, nem vicc, hogy fokozottan tűz és robbanásveszélyes! Valamint ajánlott egy ipari, vegyszerálló kesztyű használata is, mert a kicsit érzékenyebb bőrt hamar kiszárítja!
Valaha direkt "mosóbenzint" is árultak, az még jobban oldotta a koszt. (meg olcsóbb is volt) Manapság, ha látok is literes kiszerelésben, drága mint az arany...


Ne légy szerény, nem vagy te olyan nagy ember! :)
(Golda Meir)

Avatar
szeda
Hozzászólások: 585
Csatlakozott: 2012.11.15. 15:15
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Tuning, Custom

#66

Hozzászólás Szerző: szeda » 2012.12.04. 09:25

Tényleg erre nem is gondoltam! Ráadásul 1 liter brigéciol árából két liter benzin is bőven kijön :roll: Kompresszor meg van...


PK 50 purimatic elestart 85' elkelt
PK 50 XL FL az igazságosztó mire jön a tél el is készülök vele. :D De jövőre már új gazdánál kezdi az idényt.

Avatar
psziho
Hozzászólások: 1487
Csatlakozott: 2010.12.03. 08:56

Re: Tuning, Custom

#65

Hozzászólás Szerző: psziho » 2012.12.04. 08:48

az a gond hogy a mai brigéciol pláne hidegben vicc kategória
a benzin 3-szor úgy oldja az olajsarat,és ha a végén levegővel van lefújatva akkor nem is kerülhet víz sehova



Válasz küldése